Thursday, March 27, 2014

Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ



Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Οταν άρχισα, πριν αρκετούς μήνες, να καταγράφω τις εντυπώσεις μου από τον εκκλησιασμό μου στις διάφορες κοινότητες της Αρχιεπισκοπής Αμερικής -και δη της Νέας Υόρκης-, απλά έγραφα για κάτι που είδα που μου άρεσε, για κάτι που είδα που με στενοχώρησε και το πληκτρολόγησα σαν σκέψεις και εντυπώσεις  στο ιστολόγιό μου.

Μετ’ ου πολύ όμως διαπίστωσα ότι ίσως καμιάς κατηγορίας άρθρα που αναρτώ δεν επισύρουν την προσοχή και τον σχολιασμό τόσων πολλών αναγνωστών του ιστολογίου όσο τα άρθρα για τις κοινότητες της Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Πολλοί πατέρες και αδελφοί μου εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους για την ευσέβεια των ομογενών, για την αγάπη τους για την Ορθόδοξη Εκκλησία, για την Ελληνική πατρίδα και για τις παραδόσεις μας.

Εγινα αποδέκτης πάρα πολλών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, τηλεφωνημάτων, αλλά και επιστολών φίλων ή και άγνωστων μου πιστών -κληρικών και λαικών-, οι οποίοι εκφράζουν την αγάπη και το σεβασμό τους για την Εκκλησία μας και την Ομογένεια.

Χάρηκα ιδιαίτερα γι’ αυτό επειδή, έστω και ανεπιγνώστως, έστω και αν η πρόθεσή μου δεν πήγαινε πιο μακριά από την καταγραφή σαν σε  προσωπικό ημερολόγιο των εντυπώσεων μου, τελικά έτυχε τόσο ευρείας αποδοχής και προσοχής και προπαντός επειδή συνετέλεσε να σχηματιστεί μια τόσο θετική εντύπωση για την Ομογένεια και την Αρχιεπισκοπή μας στον περιορισμένο κύκλο έστω των αναγνωστών του ιστολογίου.

Σας διαβεβαιώ ότι ψηλάφησα από πολύ κοντά και με απόλυτη βεβαιότητα την αγάπη, το πνεύμα θυσίας και την πίστη των ομογενών αλλά και του σπουδαίου έργου που τελείται στις κοινότητές μας.

Αν δεν είναι ευρύτερα γνωστό οφείλεται σε τρεις παράγοντες:

1.) Οι εκτός Αμερικής πιστοί έχουν πολύ αρνητική εικόνα για την Εκκλησία της Αμερικής επειδή την συνδέουν -και δικαίως- με τον νεωτεριστή και οικουμενιστή Αρχιεπίσκοπο Ιάκωβο.

Δεν αντιλαμβάνονται όμως ότι στην πλειοψηφία τους οι ομογενείς είναι απόδημοι πρώτης γενεάς ή παιδιά πολύ ευσεβών γονέων που έφεραν ανόθευτη στην Αμερική την πατρώα ευσέβεια. 

Είναι αλήθεια ότι ο μ. Αρχιεπίσκοπος για 37 συναπτά χρόνια δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να ενσταλάζει συστηματικά τον νεωτερισμό, την εκκοσμίκευση, τον Οικουμενισμό και τον εκπροτεσταντισμό της Εκκλησίας μας, αλλά δεν κατόρθωσε ευτυχώς να αλλοτριώσει την πατρώα ευσέβεια. Τρανταχτή απόδειξη τούτου είναι το πρόσφορο έδαφος που βρήκε ο Γέροντας Εφραίμ για να επιτελέσει τόσο μεγάλο και θαυμαστό έργο.

2.) Ο δεύτερος λόγος που οι εκτός Αμερικής πιστοί δεν γνωρίζουν το έργο που τελείται στις κοινότητές μας, είναι επειδή οι ίδιοι οι πιστοί δεν κάνουν διαφήμιση των κατορθωμάτων τους. Με γνησιότητα προσφέρουν τον καλύτερό τους εαυτό χωρίς να αναμένουν αμοιβές ή αναγνώριση από κανένα, από αγάπη για τον Χριστό και για την Εκκλησία Του μόνον.

3.) Ο τρίτος λόγος έχει να κάνει με τον Αρχιεπίσκοπο μας κ. Δημήτριο, ο οποίος δεν είναι ιεράρχης του μπαλκονιού και της επίδειξης. Πώς να το κάνουμε; Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν στο Θεό. Κάνουν όσο μπορούν πιο αθόρυβα και πιο σεμνά το έργο τους χωρίς να διατυμπανίζουν τα επιτεύγματά τους.

Η καταγραφή των εντυπώσεων όσων ζω στην Εκκλησία της Αμερικής δεν έχει σκοπό να διαφημίσει ή να προπαγανδίσει κάτι. Αλλωστε οι αναγνώστες του ιστολογίου γνωρίζουν ότι ουδέ επί στιγμή δίστασα να καταγράψω όσα αρνητικά -κατά την άποψή μου- είδα.

Απλά, όπως ανέφερα πιο πάνω, κατέγραφα τις εντυπώσεις που αποκόμιζα από τον εκκλησιασμό μου στις κοινότητες και στις Μονές της Εκκλησίας μας.

Αν ο Θεός επέτρεψε η ταπεινή μου μαρτυρία να γίνει αφορμή να αγαπήσουν εκτός της Αμερικής πιστοί την Ομογένεια και την Εκκλησία μας τω Αγίω Θεώ η δόξα.

No comments:

Post a Comment