ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========
Θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς πολλά σημεία της ομιλίας του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομου κατά την εορτή του Αγίου Διουνυσίου.
Θα σταθώ μόνον στο πιο σημαντικό.
Είπε συγκεκριμένα ο Σεβασμιότατος:
«Και όταν είχα την περιπέτεια το 1998, την στημένη εκείνη περιπέτεια, ο Θεός να συγχωρέσει εκείνους όσους την στήσανε, ήρθα στον Άγιο και του είπα: Φεύγω για να δικαστώ. Αν έφταιξα και αν εσύ νομίζεις ότι δεν χρειάζομαι να είμαι στο θυσιαστήριό σου φώτισε τους να με διώξουν. Αλλιώς συ να με φέρεις πάλιν εδώ. Και με έφερε εις θλίψιν και απογοήτευσιν εκείνων που περίμεναν…» (Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ).
Αν κατάλαβα καλά ο Αγιος Ζακύνθου αναφέρεται στην πολύκροτη συνέντευξη που έδωσε στο πορνοπεριοδικό “Πένθχαουζ” με την οποία ενέκρινε - ή τουλάχιστον φέρεται ότι ενέκρινε - τις προγαμιαίες σχέσεις μια κακοδοξία την οποία ουδέποτε αναίρεσε;
Η απορία μου είναι η ακόλουθη: Γιατί ο Σεβασμιότατος μιλά για “στημένη περιπέτεια;"
Δηλαδή δεν έδωσε συνέντευξη στο πορνοπεριοδικό;
΄Η μήπως έδωσε μεν συνέντευξη, αλλά οι υπεύθυνοι του περιοδικού στο συγκεκριμένο θέμα ή και σε άλλα παραποίησαν τα λόγια του;
Αλλά τότε γιατί δεν διάψευσε αμέσως ότι έδωσε αυτή τη συνέντευξη και γιατί δεν δήλωσε ότι παραποιήθηκαν τα λόγια του για τις προγαμιαίες σχέσεις;
Σε κάθε περίπτωση αν δεν αληθεύει ότι διατύπωσε κακοδοξία χαιρόμαστε χαρά μεγάλη.
Αν όμως αληθεύει ότι διατύπωσε αυτές τις αντιευαγγελικές θέσεις τότε γιατί μιλά για “στημένη περιπέτεια” εναντίον του;
Και γιατί πήγε στον Αγιο Διονύσιο να τον παρακαλέσει να τον αθωώσει από τις κατηγορίες;
Καλή η προσευχή - αλίμονον να πίστευε κανείς κάτι διαφορετικό -, αλλά δεν θα μπορούσε ο Σεβασμιότατος να ξεκαθαρίσει τα πάντα με μια δήλωση διάψευσης ή μετανοίας για τα ημαρτημένα;
Υπάρχει Αγιος που συγχωρεί κακοδοξίες; Ναι μεν η συγχωρητικότητα του Αγίου Διονυσίου έφτασε στο σημείο να συγχωρέσει τον φονιά του κατά σάρκα αδελφού του, αλλά Αγιος που συγχωρεί κακοδοξίες, ούτε υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ!
Το πιο σημαντικό.
Εστω και τώρα - ασχέτως του τι ελέχθη ή τι έγινε το 1998 - ο Σεβασμιότατος είναι διατεθειμένος να αναιρέσει την κακοδοξία ότι δεν είναι εφάμαρτες οι προγαμιαίες σχέσεις;
Αν είναι ας είναι βέβαιος ότι όλοι οι πιστοί είναι πρόθυμοι να δεχτούν την απολογία του προς την Εκκλησία!
Στον ίδιο εναπόκειται να μιλήσει με σαφήνεια και να ομολογήσει την αλήθεια της Εκκλησίας.
No comments:
Post a Comment