Συνεπής με την απόφαση που πήρε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος να αναγνωρίσει τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο ως τον 15ον Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, συμπεριέλαβε -όπως δείχνει η πιο πάνω φωτογραφία- τον Μακαριώτατο κ. Επιφάνιο στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Παράλληλα στα Δίπτυχα συμπεριλαμβάνεται ο Σεβ. Μητροπολίτης Ουκρανίας κ. Ονούφριος, ως επικεφαλής της Αυτόνομης υπό το Πατριαρχείο Ρωσσίας Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Για την Εκκλησία της Ελλάδος δεν υπάρχει κανένας σχισματικός στην Ουκρανία, μετά την επαναφορά της Ουκρανίας υπό το ωμοφόριο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και την αποκατάσταση των πρώην σχισματικών.
Άρα απολύτως σύμφωνα με την απόφαση της Ιεραρχίας, η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει τον Μακαριώτατο κ. Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας και τον Σεβασμιώτατο κ. Ονούφριο ως επικεφαλής της Αυτόνομης, υπό το Πατριαρχείο Ρωσσίας, Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Ας μην προσποιούνται, λοιπόν, ορισμένοι ότι εκπλήττονται για το μέγεθος του δήθεν ατοπήματος της συμπερίληψης του Μακαριώτατου κ. Επιφανίου ως Προκαθημένου της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Υπενθυμίζουμε ότι ο
1.) Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μνημονεύει, σε κάθε Θεία Λειτουργία, τον Κιέβου Επιφάνιο ως τον 15ον Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας.
2.) Όλοι ανεξαίρετα οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος βρίσκονται σε κοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Άρα, για την Εκκλησία της Ελλάδος, η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι μία από τις 15 Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
"Το περισσόν εκ του πονηρού" για να μπορούν οι σχισματίκλες του Διευθυντήριου της Θεσσαλονίκης και το χαλιφάτο της ιδεοληψίας των Εξαρχείων να ψαρεύουν σε θολά νερά.
Ας μην προσποιούνται, λοιπόν, ορισμένοι ότι εκπλήττονται για το μέγεθος του δήθεν ατοπήματος της συμπερίληψης του Μακαριώτατου κ. Επιφανίου ως Προκαθημένου της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Υπενθυμίζουμε ότι ο
1.) Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μνημονεύει, σε κάθε Θεία Λειτουργία, τον Κιέβου Επιφάνιο ως τον 15ον Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας.
2.) Όλοι ανεξαίρετα οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος βρίσκονται σε κοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Άρα, για την Εκκλησία της Ελλάδος, η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι μία από τις 15 Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
"Το περισσόν εκ του πονηρού" για να μπορούν οι σχισματίκλες του Διευθυντήριου της Θεσσαλονίκης και το χαλιφάτο της ιδεοληψίας των Εξαρχείων να ψαρεύουν σε θολά νερά.
Κύριε Τελεβάντο, καλή χρονιά και ευλογημένη. Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ένα λάθος που κάνετε στον παραπάνω σχολιασμό σας. Η Εκκλησία της Ελλαδος δεν "αναγνωρίζει" τον Ονούφριο ως "επικεφαλής" της δηθεν "αυτόνομης" υπο το Πατριαρχείο Ρωσιας εκκλησίας της Ουκρανίας, διότι πολύ απλά δεν αναγνωρίζει "αυτόνομη" εκκλησία της Ουκρανίας υπο την Μοσχα. Προσέξτε τι γράφουν τα Διπτυχα. "Μητροπολιτικη περιφερεια του Κιέβου", όχι "αυτονομη εκκλησία". Δηλαδη ο Ονουφριος είναι ο μητροπολίτης της μητροπολεως Κιέβου που αντικανονικώς διατηρει στην Ουκρανία το Πατριαρχείο Μόσχας. Και πιο πριν τα Δίπτυχα γράφουν "Η Ορθόδοξη Εκκλησια της Ουκρανιας", χωρίς την λέξη "αυτόνομη", και μαλιστα αυτη η "Ορθόδοξη Εκκλησια της Ουκρανιας" βρίσκεται κάτω από τον υπέρτιτλο "Εκκλησία Ρωσίας". Συμφωνα με τα Διπτυχα λοιπόν προκειται για ρωσική μητρόπολη στην Ουκρανία. Είναι σαφέστατο αυτό. Δεχόμαστε απλώς ότι και αυτή η ρωσική εκκλησία στην Ουκρανία ειναι ορθόδοξη, αν και οχι εντελώς κανονική. Πρόκειται για μια κατάσταση όχι κανονικη, αλλά κατ᾿ οικονομίαν, λόγω των πρόσφατων αλλαγών, που αναμένουμε με τον καιρό να εξομαλυνθή. Ευχαριστώ.
ReplyDeleteΑκριβώς, έχετε δίκιο. Και αυτό ακριβώς επιτάσσουν και οι ιεροί κανόνες. Εξάλλου, ο οικουμενικός Πατριάρχης είχε πει στο γράμμα του ότι μετά την εκλογή του νέου Κιέβου ο Ονούφριος δεν δικαιούται πλέον να φέρει αυτόν τον τίτλο.
Delete