Wednesday, January 15, 2020

ΓΕΛΑΜΕ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ


ΓΕΛΑΜΕ ΜΕ ΟΣΟΥΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, στην στήλη που επιγράφεται “Αλάθητο”:

“Στα Ιεροσόλυμα γελάνε με όλους εκείνους που λένε ότι ο Ιεροσολύμων δεν μπορεί να συγκαλέσει Σύνοδο! Όπως φαίνεται θα τους στείλουν δώρο το πόνημα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσόστομου Παπαδόπουλου, με τίτλο "Η Εκκλησία των Ιεροσολύμων". 

Εκεί μέσα θα δουν ότι ο Ιεροσολύμων έχει το δικαίωμα κανονικά να συγκαλέσει όποτε θέλει σύνοδο, κάτι που έκανε και στο παρελθόν, όπου έχει δικάσει τον Κωνσταντινουπόλεως δις! (1642 και 1672). Α, και να μην ξεχάσω... το 1672 συνεκάλεσε Πανορθόδοξη ο Ιεροσολύμων... έτσι μωρέ για την ιστορία!”

Ευχαρίστως θα αποδεχτούμε το βιβλίο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κυρού Χρυσοστόμου για την Ιστορία της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων, αν μας αποσταλεί, επειδή είναι αξιόλογο και δυσεύρετο βιβλίο.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεχόμαστε την αθεμελίωτη ερμηνεία των εκκλησιαστικών γεγονότων του 1642 και του 1972, όπως διατυπώθηκε σε ορισμένα άρθρα, που διαβάσαμε στην εφημερίδα “Ορθόδοξος Τύπος”, τα οποία συνέταξαν ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης και ο άγνωστος στον υπογράφοντα το παρόν άρθρο, κ. Κατραμάδος.

Είναι ένα πράγμα τι έγραψε ο όντως διακεκριμένος εκκλησιαστικός ιστορικός Αρχιεπίσκοπος κυρός Χρυσόστομος Παπαδόπουλος και είναι εντελώς διαφορετικό το πώς ερμηνεύουν τα ιστορικά γεγονότα, με εξεζητημένες ερμηνείες τραβηγμένες κυριολεκτικά από τα μαλλιά, ορισμένοι αρθρογράφοι ή άλλοι εκκλησιαστικοί παράγοντες για να εξυπηρετήσουν αλλότριους στόχους των συμφερόντων της ενότητας της Εκκλησίας.

Όταν διαβάσει, μάλιστα, προσεκτικά ο αναγνώστης τα δύο σχετικά άρθρα του σεπτού π. Βασιλείου Βολουδάκη και του κ. Κατατραμάδου, εξάγει το ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα από αυτό που θέλουν ο αρθρογράφοι να εξάγουμε.!!!

Όταν πρόκειται για αίρεση, ασφαλώς και έχει δικαίωμα, όχι μόνον ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, αλλά όλοι οι Πρωθιεράρχες -κατά την σειρά της τιμής των Θρόνων- να συγκαλέσουν Σύνοδο για να επιληφθεί Δογματικού θέματος.

Αυτό, όμως, το δικαίωμα ουδόλως έχει ο Ιεροσολύμων ή οιοσδήποτε άλλος Προκαθήμενος, όταν πρόκειται για παράβαση των Ιερών Κανόνων, όπως είναι το Ουκρανικό.

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ, επειδή κατανοούν τον σκόπελο, μιλούν αυθαίρετα και παραπλανητικά -για να ακριβολογούμε διαστροφικά- ότι δήθεν το Ουκρανικό είναι εκκλησιολογικό θέμα, δηλαδή θέμα Δόγματος, για να έχουν την ευχέρεια να προωθήσουν, με αποφευκτέα συνέπεια και μη κατά Θεόν ζήλο, το Πανορθόδοξο Σχίσμα που έβαλε στα σκαριά και προωθεί αποφασιστικά το Πατριαρχείο της Ρωσσίας.

Οι αρθρογράφοι του “Ορθόδοξου Τύπου”, όμως, οι οποίοι -πολύ ορθά- θεωρούν το Ουκρανικό Κανονικό, και όχι Δογματικό θέμα, δεν έχουν καμία θεολογική βάση να προβαίνουν στον καταγέλαστο ισχυρισμό ότι ο Ιεροσολύμων έχει δήθεν το δικαίωμα να συγκαλέσει Πανορθόδοξη Σύνοδο, για την επίλυσή του.

Επιτέλους! Πόσους Οικουμενικούς Πατριάρχες έχει η Ορθοδοξία;

No comments:

Post a Comment