Monday, January 12, 2015

ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 4Ε ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ



ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘’ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΤΟΥ ΑΘΩ’’ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ 4Ε, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΚΛΗΘΕΙ ‘’ΟΜΙΛΙΕΣ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ’’

(Τις προβάλλουν αδιακρίτως έστω και αν τον ακούν επαιρόμενον να συνιστά εαυτόν ότι του δόθηκε όλη η Πατερική Ορολογία, με όλα τα δογματικά και άλλα λάθη του)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Είναι απαράδεκτο το πολύ σπουδαίο Κανάλι 4Ε, το οποίο παρηγορεί χιλιάδες ανθρώπους, να γίνεται το βήμα π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, ενός μοναχού με δογματικά και άλλα λάθη. Δυστυχώς το ΚΑΝΑΛΙ 4Ε, που όντως η παρουσία του είναι σε πάρα πολλά προγράμματα εξαιρετική, έγινε το ‘’βήμα’’ για τις ομιλίες του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, στο πρόγραμμα ‘’Αρχονταρίκι του Άθω’’ που ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μεταδίδει μόνο ομιλίες του. Θα έπρεπε να τιτλοφορείται ‘’ΟΜΙΛΙΕΣ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ’’ και όχι ‘’Αρχονταρίκι του Άθω’’.  

Από Εκπομπή του Καναλιού 4Ε, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με σχετικό βίντεο, το οποίο τιτλοφορείται «Ιωσήφ Βατοπαιδινός-Χριστός Σωτήρας 1», υπάρχουν θέσεις που δεν είναι ορθόδοξες. Να επεξηγήσω ότι η επισήμανση αυτή, δεν αφορά τις ατυχείς ή ατυχέστατες εκφράσεις (όπως «ο Θεός κατασκεύασε μια δική του ιδιότητα» ή το «έρχεται (ο Χριστός) ιδιοχείρως», που και αυτά από μόνα τους, συνιστούν αιτία απόσυρσης από το διαδίκτυο).

Απομαγνητοφωνημένο το «επίμαχο» σημείο του κειμένου έχει ως εξής: «αυτήν την πεπτωκυίαν φύσιν την ανθρωπίνην, που την κατάστρεψε ο ίδιος ο άνθρωπος, έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής και να διδάξει τον τρόπο της επιστροφής…μυστήρια μυστηρίων…». 

Ασφαλέστατα, τούτη η έκφραση παραπέμπει, χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό, στην δυτική θεωρία, της περί θείας ικανοποιήσεως του Ανσέλμου Καντερβουρίας. Ο πατήρ Ιωάννης Ρωμανίδης, στο σύγγραμμα του «Το προπατορικόν αμάρτημα», χαρακτηρίζει τούτη την ανσέλμεια θέση, «βλάσφημη και απαράδεκτη». Η πλανεμένη σωτηριολογική θέσις του Ανσέλμου Καντερβουρίας περί κληρονομικής ενοχής εξ αιτίας του προπατορικού αμαρτήματος και η ως εκ τούτου συνεπαγόμενη αναγκαιότητα εξοφλήσεως της ενοχής για την αμαρτία του ανθρώπου, καταρρίπτεται από την Ορθόδοξη διδασκαλία. Δυστυχώς αν και το αντιλαμβάνονται στο ΚΑΝΑΛΙ  4Ε, είναι πολύ δύσκολο να γίνει ανασκευή των λόγων τούτων.

Από Εκπομπή του Καναλιού 4Ε, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με σχετικό βίντεο, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαδινός Η γέννηση του Χριστού» ή «Ιησούς Χριστός Σωτήρας μέρος 1ο Ιωσήφ Βατοπαδινός», ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, αναφέρεται με την εξής περιγραφή για τη γέννηση του Χριστού: «… Τότε βρήκαν μια μικρή σπηλιά κάπου εκεί δίπλα, που ήταν για τα ζώα μέσα και μπήκαν σ’ αυτήν μέσα κι όταν εκυείτο στο σπήλαιον καθήμενη εκεί, ήρθεν η ώρα του τοκετού, χωρίς να αισθανθεί, χωρίς να καταλάβει τίποτε, αυτομάτως όπως εκαθόταν βλέπει …στην αγκαλιά της το βρέφος χωρίς να αισθανθεί τους τρόπους του τοκετού, διότι το αειπάρθενον δεν θα ήταν ύστερα. Όπως εκάθητο εκεί μέσα, αυτομάτως βρίσκεται στην αγκαλιά της το βρέφος και επειδή ήξερε αυτή, το περίμενε, είχε μαζί μερικά κουρελάκια, τα σπάργανα και το τύλιξε…». 

Χωρίς καμιά προηγούμενη Πατερική βάση έγινε η αναφορά ότι "εκεί που καθόταν η Παναγία βρέθηκε ο Χριστός αυτομάτως στην αγκαλιά της". 

Θεωρώ ότι είναι φρόνιμο να γίνει ανασκευή σε ότι χωρίς καμιά Πατερική βάση ανέφερε ο εν λόγω μοναχός, καθότι ακούονται πράγματα ξένα προς την Πατερική μας Παράδοση. 

Δυστυχώς αν και το αντιλαμβάνονται στο ΚΑΝΑΛΙ 4Ε, είναι πολύ δύσκολο να γίνει ανασκευή των λόγων τούτων.

Από Εκπομπή του Καναλιού 4Ε, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με σχετικό βίντεο, που έγινε στα πλαίσια της Εκπομπής «Επίσκεψη στο Αρχονταρίκι του Άθω» το οποίο τιτλοφορείται, «Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου - Γέρων Ιωσήφ» ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός λέγει ότι «ο  ίδιος ο Θεός Λόγος μας έβαλεν μέσα εις τον δρόμον της Πατερικής ορολογίας. Δεν αρνούμαι τίποτα, μας έδωσεν την ικανότηταν να γράψωμεν με λεπτομέρειαν όλην την Πατερικήν ορολογίαν… ». Γνωρίσαμε τόσους γέροντες στο Άγιον Όρος, έχει ακούσει ποτέ κάποιος να συνιστά τοιουτοτρόπως εαυτόν; Δυστυχώς αν και το αντιλαμβάνονται στο ΚΑΝΑΛΙ 4Ε, είναι πολύ δύσκολο να γίνει ανασκευή των λόγων τούτων.

Το γεγονός ότι είναι εξαιρετικό το κανάλι 4Ε, καθιστά την αναγκαιότητα της ανασκευής επιβεβλημένη, καθότι δίδεται η εντύπωση περί του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, ότι πρόκειται περί  απλανούς οδηγού. 

Δυστυχώς αν και το αντιλαμβάνονται στο ΚΑΝΑΛΙ 4Ε, είναι πολύ δύσκολο να γίνει ανασκευή των λόγων τούτων και αυτό μας λυπεί.

1 comment:

  1. Δεν είμαι σίγουρος 100% αν η λέξη
    Ψ-ΕΜΑΤΑ γράφεται με έψιλον ή με άλφα γιώτα,Ψ-ΑΙΜΑΤΑ.
    Είμαι όμως σίγουρος 1000% πως τα
    Ψ-ΕΜΑΤΑ ή Ψ-ΑΙΜΑΤΑ κάποτε τελιώνουν.
    Όσοι κάνουν πως δεν γνωρίζουν την αλήθεια για τον Ιωσήφ τον Βατοπεδινόν, κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να παραδεχθούν όλα τα ΜΕΓΑΛΑ θεολογικά σφάλματα τα οποία διέπραξε.
    Δεν πάει το κάθε κανάλι και ο κάθε Πατριάρχης να κάνουν πως δεν καταλαμβαίνουν...ο Θεός όμως που γνωρίζει την αλήθεια και δεν τη φοβάται θα μιλήσει στο τέλος.
    Ο Θεός εκτός που είναι και ο Κύριος Λόγος, με κεφαλαίο το λάμδα, έχει και τον τελευταίο λόγο.
    Προς το παρόν τον πρό-τελευταίο λόγο τον έχουν οι Βατοπεδινοί.
    Το πρό-τελευταίο γράφεται και
    πρό-τελε-φταίω...

    ReplyDelete