Saturday, January 17, 2015

ΤΩΡΑ ΙΣΩΣ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΑΝΥΨΟΥΝ ΤΟΝ π. ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΑΣΚΗΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΥΔΑΣ



ΤΩΡΑ ΙΣΩΣ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΑΝΥΨΟΥΝ ΤΟΝ π. ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΑΣΚΗΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΥΔΑΣ

(ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Είναι γεγονός ότι η επιστολή του Οσίου Παϊσίου, ημερομηνίας 12/1/1982, που είδε το φως της δημοσιότητας, θέτει αναμφισβήτητα ένα φρένο στην κακή χρήση του ονόματος Οσίου Γέροντος, από μέρους των ‘’φανατικών υποστηρικτών’’. Στην αγωνιώδη προσπάθειά των να συνανυψώσουν τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, δυστυχώς έκαναν χρήση του ονόματος του Οσίου Γέροντος. 

Πρέπει να παραδεχθούμε ότι το «έργο» των είναι εξαιρετικά δύσκολο, καθότι έχουν να συμπροβάλουν τον «συνιστώντα εαυτόν» π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, με τον ταπεινό και Αγιασμένο Ασκητή της Παναγούδας. 

Η αναφορά του Οσίου Παϊσίου «Ούτε όταν πήγε στην Κύπρο τον έστειλα εγώ, αλλά ο ίδιος το είχε αποφασίσει και εγώ του είπα καλά θα κάνεις. Βοήθησε τον πονεμένο λαό της Κύπρου» καταδεικνύει το ανυπόστατο των ισχυρισμών των.

Ήθελε να χρωματίσει ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, το γεγονός της μετάβασης του στην Κύπρο με την «προτροπή ευλογία» του Οσίου Παϊσίου. Το αυτό φυσικά έπραξαν και πράττουν οι «υποστηρικτές» του. Ο Όσιος Παΐσιος, γράφει χαρακτηριστικά στην εν λόγω επιστολή του. «Δεν είπα εγώ στον Γέρο-Ιωσήφ για να φύγει, αλλά εδώ έμαθα για τη φυγή του. Ούτε όταν πήγε στην Κύπρο τον έστειλα εγώ, αλλά ο ίδιος  το είχε αποφασίσει και εγώ του είπα καλά θα κάνεις, βοήθησε τον πονεμένο λαό της Κύπρου»…Και ο πονεμένος λαός της Κύπρου μέχρι το έτος 1998 που ερχόταν ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός στο μαρτυρικό τούτο νησί, προσέλαβε και την επιπρόσθετη λύπη περί «λυσσαλέας καταστροφής της Κύπρου» (Για τους αμφιβάλλοντες, προτρέπομε να δούν το σχετικό βίντεο, σε συνέντευξή του έδωσε στον Τηλεοπτικό σταθμό "Ο Λόγος’’ το έτος 1998).

Τα λόγια της επιστολής του Οσίου Παϊσίου δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας: «Επίσης δεν είπα σε κανένα ότι η Κύπρος θα καταστραφεί, ούτε ότι θα ευημερίσει, διότι αυτά ο Θεός τα γνωρίζει.» Eίναι γνωστό ότι ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός με τις αλλεπάλληλες φοβοσυμβουλές του και τα περί «λυσσαλέας καταστροφής της Κύπρου», αντί να παρηγορήσει τον λαό της Κύπρου τον κατατρόμαξε.

Ανυπόστατα φυσικά έχουν γραφεί και για τον λόγο που έφυγε από τη μονή της μετανοίας του. Ακόμα μια προσπάθεια και τούτη εξιδανίκευσης π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Παρενθετικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα «φίλα» ιστολόγια στην προσπάθειά τους να εξιδανικεύσουν τον βίο του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, αναφέρουν ότι είχε εγκαταλείψει τη Μονή της μετανοίας του και μετέβη στο Άγιον Όρος, χάριν πνευματικότερης ζωής

Να σημειώσουμε ότι η Μονή Σταυροβουνίου και τότε όπως και τώρα ήταν γνωστή για την πνευματικότητά της στον Ορθόδοξο κόσμο. Ο κατεξοχήν  λόγος ήταν «ο ζήλος του ημερολογίου» (Όσοι γνώρισαν παλαιούς μοναχούς της Μονής Σταυροβουνίου, αντιλαμβάνονται ότι τούτο δεν είναι ψεύδος και η αναφορά τούτη είναι αληθινή). 

Γνωρίζω ότι εκλαμβάνουν τούτες τις αναφορές ως νοσηρή και εμπαθή εμμονή, με ποικίλους χαρακτηρισμούς. Είναι τούτο εμμονή ή ποικιλότροπη προσπάθεια να πάψουν τα ενθουσιαστικά παραληρήματα των ‘’φανατικών υποστηρικτών’’ που υπερπροβάλλουν τον μοναχό που δίδαξε το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης και τόσα άλλα άτοπα; Προς τι η χρήση του ονόματος του Οσίου Παϊσίου;

Εξάλλου όλοι γνώριζαν τότε τις εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις του Οσίου Παϊσίου, με τις θέσεις του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, περί καταστροφής της Κύπρου. (Αυτά τα γνωρίζουν οι παλαιοί της συνοδείας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, αλλά και το πλήθος των προσκυνητών που ανήξεροι τα θεωρούσαν ‘’προφητικά’’).

Η αναφορά του Οσίου Παϊσίου, «αναγκάζομαι να σας γράψω και να διαβάσεις την επιστολή μου και στους άλλους γνωστούς μας αδελφούς Κυπρίους», καταδεικνύει τόσο τη λύπη του Οσίου για το ψεύδος τούτο, αλλά και την αναγκαιότητα ανασκευής.  

Επειδή το ολίσθημα του ψεύδους τούτου συνεχίζεται θα υπομείνομε για μια ακόμα φορά τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς των ‘’φανατικών υποστηρικτών’’ και θα ανασκευάσομε τα ανυπόστατα των επιχειρήματα.

No comments:

Post a Comment