ΣΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΕΡΙ ΚΟΡΑΝΙΟΥ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΤΟΠΑ ΚΑΙ ΑΣΤΟΧΑ
(Τα περί Μεγάλης Έκρηξης και τα περί πλησιάσματος σε απόσταση αναπνοής στο Ακίνητο Κινούν του Αριστοτέλη, στην Πρωταρχική μονάδα, στο Εόν του Παρμενίδη)
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======
Σε συνέντευξή του Μητροπολίτη Μόρφου Νεοφύτου (εφ. Αλήθεια 9/8/2009), που τιτλοφορείται «Πριν και μετά τη μεγάλη έκρηξη…» και που δημοσιεύεται στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής: ‘’Μητροπολίτης Μόρφου: Στο βιβλίο «Πριν από την Μεγάλη Έκρηξη», οι διάσημοι αδελφοί Ιγκόρ και Γκρίσκα Πογκντάνοφ, μέσα από μια συναρπαστική μυθιστορηματική αφήγηση που μπορεί να την παρακολουθήσει και ο πιο αδαής, δίνουν τη δική τους εκπληκτική απάντηση στο μεγάλο αυτό αίνιγμα, πλησιάζοντας σε απόσταση αναπνοής το Ακίνητο Κινούν του Αριστοτέλη, την Πρωταρχική μονάδα, το Εόν του Παρμενίδη…τον ίδιο τον Θεό (;)…’’.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, όσον αφορά τις διάφορες επιστημονικές ‘’ανακαλύψεις’’, δεν βιάζεται στην αποδοχή και επικρότησή τους και δη όταν οι επιστημονικές έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί. Δεν χρειάζεται κάποιος να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες για θεωρίες, που είτε δεν ολοκληρώθηκε η επιστημονική τους διαδικασία ή που στηρίχτηκαν σε υποθετικά θεωρήματα, όπως τούτο συνέβη με τη θεωρία της Μεγάλης έκρηξης.

Προς τι η διαδοχική παράθεση θεωριών της Αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, για το Ακίνητο Κινούν του Αριστοτέλη, την Πρωταρχική μονάδα (του Πυθαγόρα) και το Εόν του Παρμενίδη; Η καταληκτική ερωτηματική συμπλήρωση στη συνέντευξη «τον ίδιο τον Θεό (;)…», μετά τους αχρείαστους αυτούς ‘’παραλληλισμούς’’, θεωρείται πιστεύω άστοχη.

Ορθώς αναφέρει ο καθηγητής Γεώργιος Μαρτζέλος, στη μελέτη του «Η έννοια της θεότητας και η έννοια της δημιουργίας κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας» (Έκδοση Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου "Ορθοδοξία – Ελληνισμός. Πορεία προς την Τρίτη χιλιετία") ότι «Ο Θεός για τους Πατέρες δεν είναι ακίνητος και ακοινώνητος προς τον κόσμο, ζώντας μακριά απ’ αυτόν σε κατάσταση μακαριότητος σύμφωνα με τις αντιλήψεις της Αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, αλλά κοινωνεί μ’ αυτόν μέσω των ενεργειών του, που εκδηλώνονται στην κτίση και στην ιστορία. Δεν είναι το απρόσωπο «όντως ον» της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, αλλά ‘’ο Ων’’, που ως πρόσωπο αναπτύσσει προσωπικές σχέσεις με τον κόσμο και τον άνθρωπο». Επίσης ο εν λόγω καθηγητής αναφέρει ότι «Για τον Άρειο ο Θεός είναι ακίνητος και ακοινώνητος κατά την ουσία του».


Όταν ο επιστήμονας καταλάβει ότι ο κόσμος «έχει αρχήν και πεποίηται» κατά τον Άγιο Βασίλειο, δεν καταφεύγει σε υποθετικά θεωρήματα για να «ολοκληρώσει» την επιστημονική έρευνά του, καθότι αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει Δημιουργός. Επιζητούν δυστυχώς κάποιοι επιστημόνες «αρχήν», αλλά δυστυχώς χωρίς ποιητήν.
Δεν εκζητούν τον την «αρχήν αυτήν δόντα και ποιητήν» κατά τον Άγιο Βασίλειο, για τούτο η κατάληξη σε αυθαίρετα υποθετικά θεωρήματα, όπως στην περίπτωση της αυθαιρεσίας του θεωρήματος της Μεγάλης Έκρηξης. Όταν δεν πιστεύει κάποιος ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, θα έχει και την «αγωνία» να ερμηνεύσει επακριβώς το πώς έγινε. Αρκεί το «Ο Θεός εν ακαρεί» του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης για τη δημιουργία του κόσμου, καθώς και η θεολογική ερμηνεία του χωρίου «είπε και εγενήθησαν», που αναφέρεται στο Βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης ‘’Γένεσις’’. Η οποιαδήποτε αναφορά σε μη επιστημονικά τεκμηριωμένες θεωρίες είναι άστοχη.

Ποια ποιμαντική λοιπόν συνηγορεί, να παραμένει τέτοια συνέντευξη (με τόσο απαράδεκτες υποδείξεις για το βλάσφημο κοράνι) στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, εκτός από το γεγονός του γνωσιολογικού εντυπωσιασμού, κάποιων που δεν είναι γνώστες αυτών των θεμάτων;
* «Ει ουν αρχήν έχει ο κόσμος και πεποίηται, ζήτει τις ο την αρχήν αυτήν δους και τις ο ποιητής» Άγιος Βασίλειος
No comments:
Post a Comment