ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Σε πρόσφατη ανάρτηση αναδημοσιεύσαμε από τον “Ορθόδοξο Τύπο” επιστολή του π. Ευθύμιου Χαραλαμπίδη αναφορικά με τους λόγους που τον οδήγησαν σε αποτείχιση.

Οντως! Ο π. Ευθύμιος έχει δίκαιο. Ο Παναγιότατος -και πλείστοι όσοι άλλοι εκκλησιαστικοί ορθόδοξοι ηγέτες-, συμπεριφέρονται λες και η προδοτική για την Ορθοδοξία Συμφωνία του Μπαλαμάντ έτυχε πανορθόδοξης επικύρωσης. Γι’ αυτό και αντιμετωπίζουν τον Πάπα Φραγκίσκο -και πολλούς άλλους αιρετικούς- λες και είναι ορθόδοξοι επίσκοποι.!!!
Αλλά αυτό, π. Ευθύμιε, δεν είναι κάτι καινούργιο για να δικαιολογεί την αποτείχισή σας.

Μετά την απομάκρυνση του Μεταξάκη από τον Θρόνο ακολούθησε μια σχετικά ήρεμη ανάπαυλα, αλλά το κακό ξανάρχισε από την ώρα που στον Πατριαρχικό Θρόνο -κρίμασιν οις Κύριος οίδεν- ανέβηκε ο Μέγας Αποστάτης της πίστης μας Αθηναγόρας, οπότε εγκαινιάστηκε μια νέα περίοδος οικουμενιστικής φρενίτιδας, η οποία δεν λέγει να κοπάσει με τίποτα.


Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας μάλιστα εκαυχάτο διότι έδινε τη Θεία Κοινωνία, όχι μόνον στους Παπικούς αλλά και στους Προτεστάντες, και προέτρεπε όλους να κάνουν το ίδιο.!!!

Ο Θεός όμως λυπήθηκε την Εκκλησία Του και πήρε τον Μέγα Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα πριν σπαραλιάσει κυριολεκτικά την ενότητα της Εκκλησίας.
Μετά την κοίμηση του Αθηναγόρα όσοι διέκοψαν τον μνημόσυνό του, ξανάρχισαν να μνημονεύουν τον Πατριάρχη Δημήτριο και, ενώ η οικουμενιστική πορεία καθόλου δεν ανακόπηκε, το σίγουρο είναι ότι η Εκκλησία δεν ξαναπέρασε -και προσευχόμαστε στο Θεό ότι δεν θα ξαναπεράσει- τις ημέρες της αισχύνης του Πατριάρχη Αθηναγόρα όταν κοινωνοί στο Ποτήριο της Ζωής έγιναν οι ιερείς των ειδώλων της Βατικάνειας -και όχι μόνον- Ιεζάβελ.

Επομένως, π. Ευθύμιε, με όλα τα πιο πάνω δεδομένα γιατί επιλέξατε τώρα να προχωρήσετε στην αποτείχιση;

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος δεν παρέστη στην κηδεία του Πάπα Βοιτύλα και δεν μετέβη στην ενθρόνιση του αιρεσιάρχη της Ρώμης Φραγκίσκου;
Ο Ορθόδοξος Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος δεν παρέστη στην ενθρόνιση του μονοφυσίτη Πατριάρχη Θεόδωρου και δεν του έδωσε αρχιερατική μίτρα και δεν τον προσφώνησε λες και είναι ορθόδοξος επίσκοπος;
Σε τελευταία ανάλυση τι διαφορετικό έκανε ο Σεβ. Σύρου;
Σε τελευταία ανάλυση τι διαφορετικό έκανε ο Σεβ. Σύρου;

Ο Πατριάρχης Κύριλλος και ο Σεβ. Βολοκολάμσκ δεν εκπροσώπησαν την Εκκλησία της Ρωσίας στη Γενική Συνέλευση του ΠΣΕ στο Πόρτο Αλέγκρε;
Η Εκκλησία της Ρωσίας δεν απέστειλε πρόσφατα στο Βατικανό αντιπροσώπους στην τελετή “αγιοποίησης” Παπικών “Αγίων”;
Στο Πατριαρχείο Αντιοχείας -τουλάχιστον από την εποχή του ανεκδιήγητου Πατριάρχη Ιγνάτιου- δεν υφίσταται ουσιαστικά πλήρης διακοινωνία Μονοφυσιτών και Ορθοδόξων;

Ας μη μιλήσουμε για την Εκκλησία της Φινλανδίας, όπου ισχύει ο γνωστός στίχος του εθνικού μας ποιητή “και διηγώντας τα να κλαις!”
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας δεν υπέγραψε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ;
Δεν γνωρίζετε ότι το εθνοφυλετικό Πατριαρχείο Ρουμανίας επικύρωσε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ;
Δεν έγιναν προχωρημένες συμπροσευχές, όχι απλά με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους ακόμη και με σαμανιστές μάγους, στην Καμπέρα της Αυστραλίας;

Αν δικαιολογούσε κάτι την αποτείχιση αυτή θα αφορούσε πρώτιστα το κείμενο του Πόρτο Αλέγκρε για το οποίο όμως δεν αναφέρετε ούτε λέξη στην επιστολή σας π. Ευθύμιε.
Γέροντά μου! Αφού όλα αυτά τα είχατε υπόψη σας πώς θα μας πείσετε ότι τα παρατράγουδα της συνάντησης του Πάπα και του Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα είναι λόγος για να προβείτε σε αποτείχιση;
Αληθινά! Ο ισχυρισμός σας μου θυμίζει τη γνωστή παροιμία “σιγά μη στάξει η ουρά”.
Διυλίσατε κυριολεκτικά τον κώνωπα και κατάπιατε την κάμηλο των όντως φοβερών οικουμενιστικών ασχημιών.
Σας ερωτώ Γέροντα: Πρώτη φορά γίνονται αυτές οι ασχημίες στη Σύρο; Και τι άλλο κάνει, από τη ημέρα της ενθρόνισής του, ο Σεβ. Σύρου εκτός από κοινές ποιμαντικές παραστάσεις και συμπροσευχές με τους Παπικούς; Γιατί ισχυρίζεστε ότι τώρα ξαφνικά έγινε κάτι το εξωφρενικό που δεν σηκώνει αναβολή η απόφαση για αποτείχιση;
Γιατί τώρα σας έπιασε αυτή η ευαισθησία για τις οικουμενιστικές ασχημίες του Σεβασμιότατου και όχι πριν, ενώ ο οικουμενιστικός του φάκελλος κάθε άλλο παρά λευκός ήταν από την πρώτη μέρα της ενθρόνισής του;
Δεν εννοώ φυσικά καθ’ οιονδήποτε τρόπο ότι πρέπει να τις ανεχόμαστε ή να μη διαμαρτυρόμαστε σφοδρότατα γι’ αυτές και να μην τις στηλιτεύουμε με τη δέουσα αυστηρότητα. Αλλά γιατί, Γέροντα, τώρα θεωρήσατε ότι έπρεπε να προχωρήσετε σε αποτείχιση, ενώ -όπως όλοι ξέρουμε- αυτό το τρισάθλιο ουνιτικό καθεστώς επικρατεί για αιώνες στις Κυκλάδες;
Ας έλθουμε σε ένα άλλο ερώτημα.
Δεν είναι μόνον η χρονική στιγμή που επιλέξατε προβληματική. Προβληματική είναι προπαντός η αποδοτικότητα της μεθόδου που επιλέξατε για να καταθέσετε την διαφωνία σας για τις οικουμενιστικές ασχημίες.
Τι ελπίζετε ότι θα συμβεί με την αποτείχισή σας;
Θα αστειεύεστε ασφαλώς!
Το μόνο που θα πετύχετε είναι να του δώσετε την ευκαιρία να σας καθαιρέσει και απολύτως τίποτε άλλο.

Αραγε θα παραμείνετε απλός μοναχός στη μονή της μετανοίας σας ή σε λίγο θα σας ξεσηκώσει ο διάβολος και θα αρχίσετε να ξαναλειτουργείτε καθηρημένος ων, όπως έκανε ο Σεβ. Μητροπολίτης πρώην Ράσκας Αρτέμιος, ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και πολλοί άλλοι κληρικοί που προχώρησαν σε αποτείχιση;
Και στο τέλος δεν θα έλθετε σε κοινωνία με άλλους σχισματικούς;
Πανοσιολογιότατε! Σας παρακαλώ θερμά να ανακαλέσετε την απόφασή σας.
Υπάρχουν μπροστά σας δύο κατά Θεόν δρόμοι.
Ο δεύτερος: Να ζητήσετε ακρόαση από τον Σεβ. Μητροπολίτη Σύρου και να του πείτε ότι θα επαναλάβετε το μνημόσυνό του, αλλά ταυτόχρονα να του εκθέσετε τα συνειδησιακά προβλήματα που έχετε με τη συμπεριφορά του.
Υπάρχει βέβαια και η τρίτη οδός, που δεν είναι κατά Θεόν. Να συνεχίσετε την αποτείχιση. Με μαθηματική ακρίβεια θα ακολουθήσει η καθαίρεσή σας. Στην αρχή θα κάτσετε φρόνιμος για ένα χρονικό διάστημα. Υστερα από λίγο -καθηρημένος ων- θα αρχίσετε να λειτουργείτε και σε λίγο θα προχωρήσετε σε Σχίσμα.

Σας παρακαλώ θερμά να λάβετε υπόψη ότι είμαι αυτός που τα τελευταία χρόνια έγραψε τα πιο πολλά και τα πιο αυστηρά άρθρα εναντίον των οικουμενιστικών ασχημιών και της εκκοσμίκευσης που διακρίνουν τον Σεβασμιότατο Σύρου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ορθόδοξη θεολογική μου συνείδηση μου επιτρέπει να σας ενθαρρύνω να προσφύγετε στην Αποτείχιση.
Κάτι τελευταίο. Οπως γνωρίζετε στην Αποτείχιση κάποιος προσφεύγει αν έχει εξαντλήσει όλες τις άλλες μεθόδους διαμαρτυρίας. Σας ερωτώ λοιπόν: Πριν αποτειχιστείτε, αφού -όπως ομολογείτε- παρακολουθείτε από χρόνια τον οικουμενιστικό κατήφορο του Σεβασμιότατου-, σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να τον βοηθήσετε να αντιληφθεί το συνειδησιακό πρόβημα που έχετε με την οικουμενιστική πολιτεία του;

Θα πρέπει, όμως, επειδή επιμήκυνα υπερβαλλόντως την έκταση του άρθρου, να επανέλθω σύντομα με άλλο άρθρο για να προσδιορίσουμε τη φύση της οικουμενιστικής πολιτείας του Σεβ. Σύρου για να αντιληφθείτε για ποιο λόγο η αποτείχιση είναι η λανθασμένη πορεία για να αντιδράσει κάποιος στις οικουμενιστικές ασχημίες που κατ’ εξακολούθηση προβαίνει.
No comments:
Post a Comment