ΟΙ “ΑΘΛΙΟΙ” ΤΟΥ ΟΥΓΚΩ ΚΑΙ ΟΙ “ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ” ΤΟΥ κ. ΠΑΝΩΤΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============
Ο κ. Α. Πανώτης δημοσίευσε υβριστικό άρθρο στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ, για τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, στο οποίο απονενοημένα προσπαθεί να δώσει απάντηση στον καταιγισμό των επιχειρημάτων που δέχτηκε από πολλές πλευρές για τις αντορθόδοξες και αντικανονικές του θέσεις για τον Οικουμενισμό.
Εγραψε μεταξύ άλλων:
“Ως στενότατος αδελφικός φίλος, με αποδείξεις που γνωρίζουν αρκετοί, του Ετεοκλή Θεοδωρόπουλου, του μετά π. Επιφανίου, θα ήθελα να διαμαρτυρηθώ για την πνευματική τυμβωρυχία, που επιχειρείται σε βάρος του από σκυλευτές της έντιμης και αδέκαστης παρουσίας του.
Ο π. Επιφάνιος ήξερε γράμματα και Θεολογία, αλλά είχε αδυναμία στην αντιδραστική Απολογητική, στην αντιρρητική Θεολογία και πολλές φορές, καλή πίστει, το πνεύμα του παρωξύνετο στα άκρα της αντιδικίας.
Όταν έγραψε την γνωστή επιστολή προς τον πατριάρχη Αθηναγόρα για να καλύψει την αυτόβουλη «ακοινωνησία» του Φλωρίνης και του Ελευθερουπόλεως, που θα είχε συνέπειες γιατί έθιγαν τα πνευματικά δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριάρχη στις «Νέες Χώρες», τότε ο π. Επιφάνιος μετέγνωσε. Συνέβη όμως και με αυτόν ότι μου είχε συμβεί και με τον μακαρίτη φίλο μου Φώτη τον Κόντογλου. Μαζί μου συμφωνούσε και όταν με διαδεχόταν κάποιος ζηλωτής συμφωνούσε και μαζί του!”
Ο π. Επιφάνιος ήξερε γράμματα και Θεολογία, αλλά είχε αδυναμία στην αντιδραστική Απολογητική, στην αντιρρητική Θεολογία και πολλές φορές, καλή πίστει, το πνεύμα του παρωξύνετο στα άκρα της αντιδικίας.
Όταν έγραψε την γνωστή επιστολή προς τον πατριάρχη Αθηναγόρα για να καλύψει την αυτόβουλη «ακοινωνησία» του Φλωρίνης και του Ελευθερουπόλεως, που θα είχε συνέπειες γιατί έθιγαν τα πνευματικά δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριάρχη στις «Νέες Χώρες», τότε ο π. Επιφάνιος μετέγνωσε. Συνέβη όμως και με αυτόν ότι μου είχε συμβεί και με τον μακαρίτη φίλο μου Φώτη τον Κόντογλου. Μαζί μου συμφωνούσε και όταν με διαδεχόταν κάποιος ζηλωτής συμφωνούσε και μαζί του!”
Προσέξτε τη θρασύτητα του κ. Πανώτη.
Από τη μια μιλά για την εντιμότητα του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου και από την άλλη προσπαθεί να μας πείσει ότι συμφωνούσε δήθεν μαζί του ο μακαριστός Γέροντας, για θέματα Οικουμενισμού, ενώ όταν έβλεπε Ζηλωτές συμφωνούσε επίσης και με αυτούς.!!!
Αλλά, αν αληθεύει ότι αυτή όντως ήταν η συμπεριφορά του π. Επιφάνιου, τότε δεν έχουμε να κάνουμε με έντιμο, ούτε καν με σοβαρό άνθρωπο, κ. Πανώτη.
Μπορείτε να προσκομίσετε έστω και μία απόδειξη του ισχυρισμού σας ότι ο π. Επιφάνιος συμφωνούσε με σας, ένα βαμμένο συγκρητιστή, σε θέματα Οικουμενισμού;
Υπάρχει - έστω και μία - γραπτή απόδειξη αυτής της υποτιθέμενης ασυνέπειας του π. Επιφάνιου;
Υπάρχει - έστω και ένας - αυτήκοος μάρτυρας συνομιλίας που στοιχειοθετεί την υποτιθέμενη ασυνέπεια του π. Επιφάνιου;
Προφανώς όχι διότι η μόνη πηγή του ισχυρισμού σας είναι η συκοφαντική σας διάθεση.
Ηταν στενότατος αδελφικός φίλος με τον π. Επιφάνιο, ισχυρίζεται ο κ. Πανώτης.
Εμείς δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι ο μακαριστός Γέροντας ήταν φίλος σας και σας αγαπούσε μέχρι τέλους, κ. Πανώτη, επειδή "η καρδία του", όπως συνήθιζε να λέγει, "έχει μόνον εισόδους και όχι εξόδους". Οσους έμπαιναν στη ζωή του τους αγαπούσε μέχρι τέλους ακόμη και όταν τον αποστρέφοντο, τον καταδίωκαν, τον περιγελούσαν και τον συκοφαντούσαν.
Αλλο είναι το ερώτημα. Εσείς, κ. Πανώτη, είστε άνθρωπος που έχετε φίλους ή που μπορεί να έχετε φίλους, δηλαδή ανθρώπους που αγαπάτε αληθινά;
Αφού δεν διστάζετε να διασύρετε τον π. Επιφάνιο ως κάλαμο υπό ανέμου σαλευόμενον με το κάθε οικουμενιστικό ή ζηλωτικό φύσημα του ανέμου, θα μας επιτρέψετε να σας πούμε ότι με φίλους όπως τον κ. Πανώτη, κανένας δεν χρειάζεται εχθρούς.
Στα παραμύθια της Χαλιμάς που μας πουλάτε, κ. Πανώτη, έπρεπε να υπολογίσετε και το εξής:
Ο π. Επιφάνιος δεν ήταν άγνωστος άνθρωπος.
Ο π. Επιφάνιος δεν ήταν άγνωστος άνθρωπος.
Δημοσίευσε άρθρα και βιβλία που εκτείνονται σε χιλιάδες σελίδες.
Εξομολογούσε χιλιάδες πνευματικά παιδιά και συναναστρεφόταν με εκατοντάδες ανθρώπους από το πρωί μέχρι το βράδυ καθημερινά.
Επομένως όταν εσείς τον σκιαγραφείτε ως ασταθή και επιπόλαιο, η εικόνα που παρουσιάζετε προσκρούει στην ακριβώς αντίθετη κοινή αντίληψη δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων για τον μακαριστό Γέροντα.
Αρχίσατε τις συκοφαντίες σας εναντίον του μακαριστού Γέροντα ότι δήθεν ήταν Οικουμενιστής επειδή (άκουσον! άκουσον!) συνεκινήθη βαθύτατα από τη μορφή ενός μυθιστορηματικού ήρωα των “Αθλίων” του Βίκτωρος Ουγκώ.!!!
Οταν σας επεσημάνθη η φαιδρότητα του επιχειρήματος τώρα προσφεύγετε στην απροκάλυπτη συκοφαντία ότι ήταν ασταθής χαρακτήρας, ο οποίος συμφωνούσε με όλους αντιφάσκοντας με τον εαυτό του και τις θέσεις του.!!!
Με άλλα λόγια αρχίσατε από τους “Αθλίους” του Ουγκώ για να καταλήξετε στις “Αθλιότητες” του κ. Πανώτη.
Θα έμπαινα στον πειρασμό να έκλεινα το άρθρο μου λέγοντας: “Με τον κ. Πανώτη δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Αρχίζει από τα μυθιστορήματα και καταλήγει στις συκοφαντίες. Επομένως “ευχών χρεία” και να σας αφήσω στο απυρόβλητο.
Δυστυχώς όμως! Είναι τόσο προκλητικά αντικανονικά και αθεολόγητα αυτά που ανεφέρετε για το επάρατο μεταθετό των επισκόπων, ώστε είμαι - εκ των πραγμάτων - υποχρεωμένος να επανέλθω για να καταδείξω το μέγεθος της πλάνης σας για να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις για θέματα πίστεως στους αναγνώστες των άρθρων σας.
No comments:
Post a Comment