Ο ΚΥΡΙΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΟΥΡΙΔΙΚΟΙ, Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============
Κατατέθηκαν πολλές σημαντικές εισηγήσεις στην Ημερίδα για τη “Μεταπατερική θεολογία” που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.
Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΠΑΡΣΟΣ! ΟΧΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ!
___________
Διαμφισβητώ όμως τη σπουδαιότητα που απέδωσαν ορισμένοι εισηγητές της Ημερίδας στην Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών για την προσπάθεια επιβολής της “μεταπατερικής” θεολογίας.
Συγκεκριμένα έδωσαν την εντύπωση ότι για την επιβολή της “συναφειακής θεολογίας” και για τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συγκρητιστικό, θρησκειολογικό και πολυπολιτισμικό ευθύνεται πρωτίστως η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου.
Ειλικρινά δεν νομίζω ότι αυτή είναι η αληθινή εικόνα των πραγμάτων.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΩΝ ΑΓΟΥΡΙΔΗ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΗ
________
Η “συναφειακή” θεολογία λ.χ. ήταν στο στόμα του αείμνηστου Αγουρίδη δεκαετίες πριν δημιουργηθεί η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών.
Ολο γι’ αυτήν ακούαμε στις παραδόσεις του.
Οσο για τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό επίσης ήταν στα σχέδια των Αγουρίδη και Νησιώτη, ενώ ακόμη είμαστε φοιτητές στη Θεολογική Σχολή Αθηνών (1974 - 1978), όταν απεγνωσμένα οι δύο αείμνηστοι Καθηγητές είχαν αποδυθεί σε λυσσαλέο αγώνα για να αλλοτριώσουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών.
ΤΟΥΣ ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ! ΟΧΙ ΤΗ ΜΑΡΙΔΑ!
_________
Η αρνητική συμβολή της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών, του κ. Καλαιτζίδη και του Σεβασμιότατου Δημητριάδος κ Ιγνάτιου προσωπικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι αδιαμφισβήτητη.
Ανησυχώ όμως επειδή με αυτή την προσέγγιση να θεωρούμε την Ακαδημία ως την ατμομηχανή της “συναφειακής” και “μεταπατερικής” θεολογίας αφήνουμε έξω από το στόχαστρό μας τους καρχαρίες και ασχολούμαστε με τη μαρίδα.
Δεν είναι πρόθεσή μου να τους υποτιμήσω ως ανθρώπους και ως θεολόγους, αλλά ειλικρινά δεν νομίζω ότι ο Σεβ. Δημητριάδος ή ο κ. Καλαιτζίδης έχουν το θεολογικό ανάστημα για να ηγηθούν της “φιλελεύθερης” θεολογικής Σχολής.
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ - ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ - ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
____________
Οπως όλοι γνωρίζουμε, οι εν Ελλάδι Αγουριδικοί, θεωρούν ηγέτη και θεωρητικό τους τον κ. Πέτρο Βασιλειάδη, πολιορκητικό κριό τον κ. Γιαγκάζογλου και βάση υποστήριξης τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Δεν νομίζω ότι η στοχοποίηση της Ακαδημίας ως του κύριου φορέα της κακοδαιμονίας απηχεί την πραγματικότητα. Ούτε η απόδοση υπέρμετρης ευθύνης στα τηλεκατευθυνόμενα μέλη του Συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ βοηθά στην εξάλειψη της αρνητικής επίδρασης της “μεταπατερικής” και “συναφειακής” Θεολογίας.
Δηλαδή ισχυριζόμαστε ότι η μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό δεν είναι έργο του κ. Γιαγκάζογλου και του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου;
Χωρίς τον κ. Καλαιτζίδη ή τον Σεβ. Δημητριάδος ή τους ΚΑΙΡΟΣκόπους δεν θα προχωρούσαν οι πρωταγωνιστές του εγκλήματος στα άνομά τους σχέδια;
Ουδείς αγνοεί ότι οι ΚΑΙΡΟΣκόποι είναι πνευματικά τέκνα του κ. Π. Βασιλειάδη και του κ. Γιαγκάζογλου.
Η προσέγγιση να χτυπούμε τους κομπάρσους, αντί τους πρωταγωνιστές τους εγκλήματος, διευκολύνει τους βασικούς παίκτες της “μεταπατερικής” και “συναφειακής” θεολογίας να διαφύγουν αλώβητοι!
ΣΥΝΟΨΙΖΩ
________
Ελπίζω ότι είναι σαφή τρία πράγματα.
1.) Οτι η αποδοκιμασία μου προς τον όλο βίο και την πολιτεία της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών είναι δεδομένη.
2.) Οτι συνειδητοποιώ ότι όλοι οι εισηγητές βλέπουν τον αρνητικό ρόλο των κ. Πέτρου Βασιλειάδη, κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου και Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.
3.) Οι επιφυλάξεις μου εντοπίζονται μόνον στο ποιοι από αυτούς είναι οι πρωταγωνιστές του εγκλήματος και ποιοι οι κομπάρσοι.
No comments:
Post a Comment