Saturday, February 18, 2012

ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ" ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ























ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ “ΚΟΙΝΩΝΙΑ” ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Από ορισμένα χρόνια τώρα δρα ένα κόμμα που ίδρυσε ο γνωστός Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Βολουδάκης με το όνομα “Κοινωνία”.


Ο ιδρυτής και μέχρι σήμερα ψυχή του κόμματος - π. Βασίλειος Βολουδάκης - ήταν ενήμερος φυσικά των αντιρρήσεων να συσταθεί πολιτικός σχηματισμός με το όνομα “κόμμα” και γι’ αυτό το κόμμα του το βάφτισε “παράταξη” ακριβώς για να μην προσκρούει στο αίσθημα των πιστών ότι ο όρος “κόμμα” (που σημαίνει κομμάτι) έρχεται σε αντίθεση με την Εκκλησία που δεν μπορεί να ταυτίζεται με τα κόμματα.


"ΚΟΜΜΑ", "ΠΑΡΑΤΑΞΗ" ΚΑΙ "ΚΙΝΗΜΑ"

_________


Η ονομασία φυσικά αυτή δεν ενδιαφέρει εξ απόψεως ουσίας τους αναλυτές του φαινομένου, όπως δεν τους ενδιαφέρει αν το ΠΑΣΟΚ ονομάζει τον εαυτό του “κίνημα” και όχι “κόμμα”.


Οι όροι “παράταξη” και “κίνημα” είναι δηλωτικοί προφανώς των προθέσεων των ιδρυτών τους (π. Βασίλειου Βολουδάκη και Ανδρέα Παπανδρέου), που βάφτισαν τα κόμματα τους με αυτούς του όρους αντίστοιχα, αλλά εξ απόψεως μελέτης του φαινομένου στον πολιτικό βίο, η “Κοινωνία” - όπως και το ΠΑΣΟΚ - δεν είναι παρά κόμματα που διεκδικούν να πείσουν με δημοκρατικές διαδικασίες τους ψηφοφόρους να τους αναδείξουν στην εξουσία.


ΑΝΕΠΙΤΥΧΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΡΑΚΗ

_________


Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης δεν ήταν απλά ενήμερος της αντίθεσης των πιστών να δεχτούν ως όντως χριστιανικό ένα σχηματισμό που φέρει το όνομα “κόμμα”.


Ηταν επίσης ενήμερος ότι δεν είναι η πρώτη φορά στον Ελλαδικό χώρο που γίνεται προσπάθεια να εισαχθεί κόμμα εμπνευσμένο από τη χριστιανική πίστη στην πολιτική ζωή της πατρίδας μας.


Ο πρώτος διδάξας ήταν ο αιρετικός Απόστολος Μακράκης, ο οποίος και καταδικάστηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος για την κακοδοξία του για το “τρισύνθετο” του ανθρώπου (σώμα, ψυχή και πνεύμα που αντιδιάστελλε αυθαίρετα και κακόδοξα από την ψυχή).


Ο π. Βασίλειος φρόντισε από την αρχή να αντιδιαστείλει το δικό του κόμμα από τα αλλά προηγηθέντα παραπλήσια κόμματα (της “Χριστιανικής Δημοκρατίας”, του κ. Βασίλη Τσούπρα, του κ. Παπαθεμελή, κτλ.)


Η "ΚΟΙΝΩΝΙΑ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΜΑΚΡΑΚΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

___________


Τα επιχειρήματα του π. Βασίλειου Βολουδάκη ότι το δικό του κόμμα δεν είναι Μακρακιστικό, ενώ τα άλλα παραπλήσια κόμματα είναι, δεν ευσταθούν - έστω και εκ του μακρόθεν - και ως εικός δεν πείθουν.


Είναι ηλίου φαεινότερο ότι τα υπόλοιπα κόμματα που εμπνεόνται από χριστιανικές αρχές και τα οποία διεκδίκησαν ή εξακολουθούν να διεκδικούν την εξουσία - παρά τις όποιες επί μέρους μεταξύ τους διαφορές - δεν είναι στην ουσία κάτι διαφορετικό από το κόμμα του π. Βολουδάκη.


ΤΟ ΛΑ.Ο.Σ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΟΜΜΑ

__________


Διευκρινίζω πάντως ότι με κανένα τρόπο δεν συγκαταλέγω το ΛΑ.Ο.Σ. μεταξύ των χριστιανικής εμπνεύσεως κομμάτων.


Δεν θεωρώ καθ’ οιονδήποτε τρόπο χριστιανικό το κόμμα του κ. Καρατζαφέρη που καπηλεύεται απροκάλυπτα και προκλητικά την Ορθοδοξία και έχει ως ηγεσία ανθρώπους που δεν εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη στους πιστούς.


Η “ΚΟΙΝΩΝΙΑ” , Η “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”, ΚΤΛ. ΕΧΟΥΝ ΑΓΑΘΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ

__________


Αντιθέτως το κόμμα του π. Βασιλείου Βολουδάκη, του κ. Παπαθεμελή, της “Χριστιανικής Δημοκρατίας” κτλ. είναι κομματικοί σχηματισμοί, οι οποίοι ιδρύθηκαν από ανθρώπους, που εμπνέονται από την χριστιανική πίστη και οι οποίοι θέλουν να διαμορφώσουν τις προυποθέσεις ώστε η Ελλάδα να κυβερνιέται από άρχοντες με χριστιανικές αρχές.


Οι προθέσεις του π. Βασιλείου λοιπόν και των άλλων χριστιανικής εμπνεύσεως κομμάτων είναι αγαθές.


Απομένει να εξετάσουμε αν είναι και θεολογικά ορθές σε μελλοντικά μας άρθρα.


ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΙΔΡΥΟΥΝ ΚΟΜΜΑΤΑ

_______


Επί της ουσίας της προσπάθειάς τους δεν είναι δυνατόν να έχουμε αντιρρήσεις από πολιτικής σκοπιάς.


Οπως κάθε άλλος πολίτης, έτσι και ο π. Βασίλειος Βολουδάκης και ο αείμνηστος Ψαρουδάκης και οι συνεχιστές του έργου του, ο κ. Παπαθεμελής κτλ. έχουν αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα να σχηματίζουν κομματικούς μηχανισμούς και να διεκδικούν με δημοκρατικά μέσα την εξουσία.


ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ

_______________


Τις όποιες αντιρρήσεις για τη δημιουργία κομμάτων με ή χωρίς τον όρο χριστιανικό ή ορθόδοξο στον τίτλο τους, αλλά και τις συγκεκριμένες ενστάσεις για το κόμμα του π. Βασίλειου Βουλουδάκη, θα εξετάσουμε - συν Θεώ - σε προσεχή άρθρα.


Θα ήταν επίσης χρήσιμο να εξετάσουμε αν η πρόταση τους είναι ρεαλιστική ή αν είναι πιο παραγωγικό οι άνθρωποι που εμπνέονται από τη χριστιανική πίστη να δρουν ως “ομάδες πίεσης” (pressure groups) εντός των κόλπων ευρύτερων κομματικών μηχανισμών, δηλαδή ως ισχυρές ομάδες σε κόμματα εξουσίας.


ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ

____________


Αυτή τη στιγμή προέχει να επισημάνουμε ότι οι πιστοί που εμπνέονται από το Ευαγγέλιο

1.) Εχουν αναφαίρετο δικαίωμα να συγκροτούν κόμματα.

2.) Είναι ευχάριστο ότι υπάρχουν άνθρωποι που εμπνέονται από χριστιανικές αρχές που ασχολούνται με τα κοινά.

3.) Ολα τα πιο πάνω κόμματα χριστιανικής - Μακρακιστικής χροιάς έχουν την ίδια βασικά φιλοσοφία ασχέτως αν ονομάζουν τον εαυτό του “κόμμα”, αν χρησιμοποιούν στον τίτλο τους τον όρο χριστιανικό ή ορθόδοξο ή αν προσδιορίζονται ως “κόμμα” ή ως “παράταξη”.


No comments:

Post a Comment