Sunday, November 11, 2018

ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ ΣΤ΄


ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ

ΣΤ΄

Τοῦ Οσ. Μοναχοῦ Ἱλαρίωνος Σταυροβουνιώτου
=====

Ὡστόσο νὰ προσθέσω, ὅτι ὅταν ἔγινε ἡγούμενος στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κουτλουμουσίου ὁ ἀρχιμανδρίτης Χριστόδουλος, τὸν Μάρτιο τοῦ 1983, ξέσπασε ἕνα μεγάλο σεξουαλικό σκάνδαλο, καὶ ἡ συνοδία τῶν Μοναχῶν χωρίστηκε στὰ δύο. Ὁ Ἡγούμενος Χριστόδουλος τότε συμβούλευε τὰ καλογέρια του νὰ προσέξουν μὴ τυχὸν τοὺς παρασύρει καὶ τοὺς καταστρέψει ὁ γ. Ἰωσήφ μὲ τὴν νέο-Βατοπαιδινή συνοδία του (μαρτυρία πρώην δόκιμου Μοναχοῦ τῆς Ἱ.Μ. Κουτλουμουσίου). Στὸ ὑπὸ κρίσιν βιβλίον γίνεται κάποια σημαντικὴ ἀναφορὰ στὸ προηγούμενο ἀναντίλεκτο καὶ μεῖζον γεγονὸς τῆς παράδοξης διασπάσεώς τους, καταγράφεται ὅμως ἀπὸ μιὰν ὡραιοποιημένη ὀπτικὴ καὶ μιὰν ἐξιδανικευμένη προσέγγιση τοῦ συγγραφέως καὶ ὑποτακτικοῦ μαθητοῦ τοῦ Γέροντα Ἰωσήφ.

Γράφει ἐπ’ αὐτοῦ, στὴν σελίδα 309, ὁ συγγραφέας του καὶ Ἡγούμενος τῆς Ἱ. Μονῆς Βατοπαιδίου Ἐφραίμ:

«Λίγο ἀργότερα ἄρχισαν νὰ σπείρονται ζιζάνια στὴν ἀδελφότητα ἀπὸ ἀσθενέστερους ἀδελφοὺς καὶ ὁ Γέροντας ἀγαπώντας πάντα τὴν εἰρήνη καὶ τὴν ἡσυχία ἀποφάσισε νὰ φύγει ἀπὸ τὴν Μονὴ … (τὴν ἱερὰ Μονὴ Κουτλουμουσίου)».

Στὴν σελίδα 194 τοῦ ἴδιου βιβλίου, διαβάζουμε: «Ἔτσι ἄρχισε νὰ ἐπισκέπτεται τὴν Ἱερὰ Μονὴ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου στὶς Οἰνοῦσσες, προκειμένου νὰ καταρτιστοῦν πνευματικὰ καὶ ἡ Ἡγουμένη καὶ οἱ Μοναχές, ἐφ' ὅσον ἡ Μονὴ ἦταν νέα καὶ δὲν ὑπῆρχε ἐκεῖ προηγούμενη μοναστικὴ παράδοση…» καὶ ἐπίσης στὴν σελίδα 196 ἀναφέρεται «μέσα στὸ Μοναστήρι ἔμαθε πολλὰ στὶς ἀδελφές, γιατὶ ἦταν νέες καὶ ἄπειρες. Σὲ ὅλα τὰ διακονήματα εἶχε τὴν ἐπίβλεψη... » κ.ο.κ.

Δὲν ἔχουμε ἀρκετὲς πληροφορίες ἢ ἄλλα σημαντικὰ στοιχεῖα γιὰ τὸ τί ἀκριβῶς συνέβη σ’ αὐτὸ τὸ γυναικεῖο Κοινόβιο, ἀπ’ τὸ ὁποῖον μάλιστα ὁ γ. Ἰωσήφ  ἐκδιώχθηκε κακὴν κακῶς ἀπὸ τὴν ἀείμνηστη Ἡγουμένη Κατίγκω Πατέρα (πνευματικὸ τέκνο τῶν ἑπόμενων κληρικῶν: τοῦ ὁσίου Γέροντος Φιλόθεου Ζερβάκου καὶ τοῦ Δογματολόγου π. Ἰωάννη Ῥωμανίδη), ἀλλὰ ἂς παραθέσουμε πάλιν τί ἀκριβῆ στοιχεῖα προσκομίζει καὶ σημειώνει ἐπ' αὐτοῦ τοῦ ζητήματος ὁ ἴδιος ὁ βιογράφος τοῦ γ. Ἰωσήφ:

«Εἶχε [ὁ γ. Ἰωσήφ] ἐπίσης διάφορους πειρασμοὺς ἐκεῖ ἀπὸ τοὺς γονεῖς κάποιων μοναζουσῶν ποὺ τὸν ὁδήγησαν στὸ δικαστήριο γιὰ προσηλυτισμό. Φυσικά, μετὰ ἀπὸ τὴν σχετικὴ ταλαιπωρία ἀθωώθηκε».

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment