Thursday, November 15, 2018

ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΕ ΓΛΥΦΑΔΑΣ!



Από το προσωπικό ιστολόγιο του π. Αντώνιου Χρήστου αλιεύσαμε την πιο πάνω φωτογραφία του ναού του νέου κοιμητηρίου της Γλυφάδας.

Μένει κανείς κατάπληκτος διότι ο Σεβασμιώτατος Γλυφάδας έδωσε την ευλογία του για να χτιστεί ναός στην Μητρόπολή του, όπως τον ναό της ανάρτησης.

Πρόκειται για αρχιτεκτονικό τερατούργημα που παραπέμπει ευθέως σε Προτεσταντικά και Παπικά πρότυπα αρχιτεκτονικής ναοδομίας.

Είναι πραγματικά αίσχος το γεγονός ότι ένας παραδοσιακός ιεράρχης έδωσε άδεια για να χτιστεί αυτός ο ναός.

2 comments:

  1. Έχουν συνείδηση οι ναοδόμοι , οτι ο μινιμαλισμός του οικοδομήματος παραπέμπει στήν προτεσταντική γυμνότητα και όχι σε μία απλά μινιμαλιστική άποψη των κοιμητηρίων πρός αποφυγήν δήθεν της ματαιοδοξίας ;

    ReplyDelete
  2. Η ναοδομία, οπως και κάθε άλλη Ιερά
    Τέχνη έχει καθήκον να φέρει τον πιστό σε κατάνυξη και να δώσει μια εικόνα των μεγαλείων του Θεού. Το κατά πόσο μπορεί να το καταφέρει εξαρτάται από τον ίδιο τον αρχιτέκτονα και την πνευματική του κατασταση. Μέχρι στιγμής έχουμε υπέροχους Ορθόδοξους ναούς σε όλα τα στυλ, απο βυζαντινό έως μπαρόκ. Το γεγονός οτι όσοι ναοί εκτίστηκαν σε μοντέρνο αρχιτεκτονικό στυλ φαίνονται πολλές φορές ξένοι προς το πνεύμα την Ορθοδοξίας είναι απόρροια της απώλειας της συναίσθησης της ιερής αποστολής των καλλιτεχνών. Προσευχήθηκε ο αρχιτέκτονας του κοιμητηρίου πριν πιάσει το μολύβι; Ζήτησε τον Θείο φωτισμό; Νήστευσε επι μέρες όπως έκαναν παλαιά οι ευσεβείς οικοδόμοι των εκκλησιών μας; Αν δεν έχει καμία σχέση ο κατασκευαστής με την Εκκλησία, πως θα μπορέσει να "παραστήσει το ανέκφραστον" κατα τον Αγ.Γρηγόριο Νύσης;
    Το πρόβλημα δεν είναι η μοντέρνα αρχιτεκτονικη, καλή και ευλογημένη είναι, το πρόβλημα είναι οτι οι ναοί πλέον αντιμετοπίζονται σαν απλά κοσμικά κτίσματα.
    Τα ίδια ισχύουν και για τους περισσότερους "βυζαντινούς" ναούς που χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια και οι οποίοι ουτε βυζαντινοί μπορούν να χαρακτηριστούν (καθότι στερούνται αρμονίας), ούτε δείγματα αξιόλογης έκφρασης της εκκλησιαστικής τέχνης στην εποχή μας.

    ReplyDelete