ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. ΣΑΒΒΑ ΛΑΥΡΕΩΤΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στη συνέντευξη που έδωσε ο π. Σάββας Λαυρεώτης (που προτάσσεται της ανάρτησης του παρόντος άρθρου) διαπιστώνουμε ότι προχώρησε, όχι απλά σε διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη, αλλά και σε διακοπή του μνημοσύνου όσων ιεραρχών συμμετείχαν στη Σύνοδο της Κρήτης ή έχουν κοινωνία με αυτούς. Τουτέστιν με το σύνολο των επισκόπων της Ορθοδοξίας.
Διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη είναι ένα πράγμα και εντελώς διαφορετικό η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας.
Σ’ αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για διακοπή του μνημοσύνου αλλά για σχίσμα. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου λ.χ. δεν υπέγραψε τα κακόδοξα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης. Βάσει ποιας λογικής ή συνέπειας ο π. Σάββας δεν έχει εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του; Η απάντηση φυσικά είναι ότι δεν έχει εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του επειδή ο Σεβασμιότατος έχει εκκλησιαστική κοινωνία με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και με τους άλλους οικουμενιστές.
Με την ίδια λογική ο π. Σάββας δεν έχει κοινωνία με την Εκκλησία της Ρωσίας παρόλον ότι δεν συμμετείχε στη Σύνοδο της Κρήτης και δεν εγκρίνει τις αποφάσεις της.
Το γεγονός ότι η Εκκλησία της Ρωσίας δεν διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες εννέα Εκκλησίες που έλαβαν μέρος στη Σύνοδο της Κρήτης οδηγεί τον π. Σάββα (ο οποίος εντελώς λανθασμένα θεωρεί υποχρεωτικό και όχι δυνητικό τον ιε΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου) σε διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με κάθε επισκοπή ορθοδόξων.
Πολύ λανθασμένο δρόμο ακολουθεί ο Οσιώτατος και δυστυχώς από ότι φαίνεται στην πορεία αυτή δεν είναι μόνος (βλ. π. Παίσιο Παπαδόπουλο).
Προσευχόμαστε να αλλάξει στάση και να περιοριστεί -αν το επιθυμεί- στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη και να απομακρυνθεί από το σχισμαστικό φρόνημα που τον διακατέχει τώρα.
No comments:
Post a Comment