ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ ΑΖΥΜΙΤΕΣ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

δηλαδή τους Εβιωνίτες, τους Απολλιναριστές αλλά και τους Αρμένιους Μονοφυσίτες έσπευσαν να τα υιοθετήσουν. Το Ευαγγέλιο,όμως, δεν τους βοηθά καθόλου. Όλοι οι ευαγγελιστές, αλλά κι ο Απ. Παύλος στην Α΄Κορ. (ια΄23) μιλάνε ευκρινώς και σαφώς για άρτον κι όχι άζυμα.

Αν δε θελήσουμε να παρακολουθήσουμε τα γεγονότα των Παθών του Χριστού θα δούμε ότι ο Μυστικός Δείπνος τελέστηκε τη Μ. Πέμπτη το βράδυ «εν ή έδει θύεσθαι το πάσχα». Δηλαδή τότε έσφαζαν τ’ αρνί που θα έτρωγαν στο πασχαλινό τραπέζι των Εβραίων. Το πασχαλινό τραπέζι των Εβραίων θα γινόταν το βράδυ της Μ. Παρασκευής. «Αυτοί δε ουκ εισήλθον εις το πραιτώριον ίνα μη μιανθώσιν, αλλ’ ίνα φάγωσι το πάσχα». Αυτό συνέβη κατά τη δίκη του Χριστού ενώπιον του Πιλάτου τη Μ. Παρασκευή το πρωί. Άρα ΔΕΝ είχαν καθίσει ακόμη στο πασχαλινό τραπέζι. Το πασχαλινό δείπνο με τα άζυμα, τα πικρά χόρτα και το ψημένο άρνι το τρώγανε οι Εβραίοι το βράδυ της Μ. Παρασκευής του χρόνου εκείνου.


Η ιστορία μας πληροφορεί ότι τα άζυμα εμφανίστηκαν στην κακόδοξη Δύση αρχικά στα τέλη του 9ου αιώνος. Τα άζυμα τα διατηρούν κι αποσχιθέντες από τον Παπισμό Προτεστάντες, οι όποιοι και στον εορτασμό του Πάσχα ακολουθούν τον εκπεσόντα Παπισμό κι όχι την Α΄Οικουμενική Σύνοδο.
Πότε θα συζητηθεί το θέμα αυτό στο θεολογικό διάλογο και ποια προοπτική υπάρχει να καταλήξουμε σε συμφωνία επί αυτού;
No comments:
Post a Comment