Sunday, February 15, 2015

ΟΤΑΝ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΛΕΓΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΛΕΓΕΙ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΣΕΙΣ ΠΟΙΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ;



ΟΤΑΝ Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΛΕΓΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΛΕΓΕΙ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΣΕΙΣ ΠΟΙΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Σε εισήγησή του, στο πρόσφατο συνέδριο για το θεσμό των Διακονισσών, ο γνωστός Οικουμενιστής Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Ευάγγελος Θεοδώρου είπε σχετικά:

“Στη συζήτηση τώρα για τη γενικότερη χειροτονία των γυναικών δεν πρέπει η Ορθόδοξη θεολογία να καταφεύγει στην άστοχη χρησιμοποίηση ανθρωπίνων, βιολογικών εννοιών για το φύλο και να αναφέρεται στη δήθεν ανδρική ή θηλυκή υφή εκάστου των προσώπων της Αγίας Τριάδος, και έτσι να αίρει τον αποφατικό χαρακτήρα του απρόσιτου στην ανθρώπινη διάνοια Τριαδικού δόγματος. Πρέπει να χρησιμοποιούνται εκκλησιολογικά κριτήρια που αποβλέπουν στην οικοδομή της Εκκλησίας του Χριστού. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιείται η χριστολογική θεολογία, η οποία διδάσκει για τον Θεάνθρωπο, ότι στο σωτήριό Του έργον ενσωμάτωσε, παρέλαβε, όλη την ανθρώπινη φύση, ανδρική και γυναικεία. Και έτσι πρέπει να επιδιώκεται καταμερισμός των αρμοδιοτήτων των λειτουργών της Εκκλησίας ανάλογα προς την ποικιλία των χαρισμάτων τους. Αυτή την ποικιλία των χαρισμάτων προέβαλε ιδιαιτέρως η αρχαία Εκκλησία.”

Για να δούμε τι είπε ο Οσιος Παίσιος Αγιορείτης για το θέμα της χειροτονίας γυναικών όταν του είπαν ότι ορισμένοι επέμεναν ότι πρέπει να χειροτονούνται γυναίκες. - “Να τους πεις ότι σταυρώθηκε ο Υιός του Χριστού! Οχι η κόρη Του.”

Δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από τον ισχυρισμό του κ. Καθηγητή.

Ερωτούμε λοιπόν: Οταν ένας Καθηγητής Πανεπιστημίου γνωστός για τα οικουμενιστικά του φρονήματα ισχυρίζεται κάτι και ο Οσιος Παίσιος ο Αγιορείτης βεβαιώνει για κάτι διαφορετικό ποιον εμπιστεύεστε;

Φυσικά τον Οσιο Παίσιο.

Σωστά;

Θα αντιτείνει ίσως κάποιος. -Μα εμείς δεν ζητούμε τη χειροτονία γυναικών ιέρειων αλλά διακονισσών.

Αν ισχύουν όσα ισχυρίζεται ο κ. Καθηγητής, ως λόγος για τη χειροτονία διακονισσών, τότε πώς δεν ισχύουν για τη χειροτονία γυναικών; 

Ο κ. Καθηγητής πολύ ορθά διατείνεται ότι η χειροτονία διανονισσών έχει τα χαρακτηριστικά της χειροτονίας των ανώτερων κληρικών δηλαδή του διακόνου, του πρεσβυτέρου και του επισκόπου και όχι της χειροθεσίας των κατώτερων κληρικών ήτοι του Υποδιάκονου, του Ψάλτη και του Αναγνώστη.

Αφού, λοιπόν, αυτή είναι η φύση της ιερωσύνης των διακονισσών βάσει ποιας λογικής ή συνέπειας όσοι υποστηρίζουν την αναβίωση του θεσμού των Διακονισσών, βάσει της δογματικής διδασκαλίας της Εκκλησίας, θα αρνηθούν -αν θα αρνηθούν εννοείται- τη χειροτονία γυναικών;

Το επιχείρημα των οπαδών της επαναφοράς του θεσμού των Διανονισσών μπορεί να στηριχθεί μόνον στην σκοπιμότητα της επαναφοράς μιας αρχαίας παράδοσης που εξέλιπε πριν πολλούς αιώνες. O μόνος λόγος που ενδέχεται να ευσταθήσει για την επαναφορά του είναι επειδή υπάρχουν -αν υπάρχουν- οι ίδιοι λόγοι που οδήγησαν την Εκκλησία να θεσπίσει τη σύσταση του θεσμού.

Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αν δεν συνυπολογιστούν οι αιτίες που οδήγησαν την Εκκλησία σε αχρησία του θεσμού για χίλια σχεδόν τόσα χρόνια, ούτε χωρίς να μελετηθούν οι παράμετροι για τους οποίους οι γνωστοί οικουμενιστές σήμερα ζητούν την επαναφορά του.

No comments:

Post a Comment