Ο “ΚΛΑΥΣΙΓΕΛΩΣ” ΤΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΛΩΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ
«Οίμοι οίον αγώνα έχει η ψυχή χωριζομένη εκ του σώματος» (Ιδιόμελον της Νεκρώσιμης Ακολουθίας)
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====
Στην εκπομπή “ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΡΑΜΜΗ”, ημερομηνίας 12 Φεβρουαρίου 2015, του Κυπριακού Τηλεοπτικού σταθμού “Sigma”, o θεολόγος κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων, με κατάδηλη ειρωνεία τα εξής: «Όλοι σήμερα, σε προειδοποιώ θα γελάσουμε και θα κλάψουμε...κλαυσίγελως θα είναι η σημερινή συζήτηση». Θα πρέπει ίσως να συμπληρώσουμε τον προβληματισμό μας «καυσίγελως ή για κλάματα;»
Μετά o κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, που τόσο προτιμάται από τα κανάλια, αναφέρθηκε και στα τελώνια: «…περνά (η ψυχή) από τα τελώνια, της πορνείας, της μοιχείας, της ομοφυλοφιλίας…σιγά μην περνά και από τα τελώνια του φόρου εισοδήματος. Όποιος είναι άρρωστος μυθομανής, όποιος κοιμάται το βράδυ και δεν έχει ύπνο να κοιμηθεί…παλιά ήταν λίγα, τώρα επολλύναν (έγιναν πολλά)…για γυναίκες που βάφονται…αύριο μπορεί να ακούσομε και για γυναίκες να μη λούζονται, να βρωμούν. Εσύ νομίζεις ότι ο Θεός θα σε κρίνει…Βγαίνει η ψυχή σου και σε παίρνουν όπου θέλουν. Κάτι σαν καλικάντζαροι. Ο Χόμπιτ και ο Άρχοντας των δακτυλιδιών ωχριούν σε φαντασία. Είναι ξωτικά αέριες υπάρξεις. Και τα ξωτικά έχουν μια λαμπρότητα στον χώρο της φαντασίας. Αυτά είναι μαύρα κι άραχνα σε όσους τα πιστεύουν».
Στην ερώτηση της δημοσιογράφου αν «το αποδέχεται η Ιερά Σύνοδος ότι υπάρχουν τα τελώνια», o κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, που τόσο προτιμάται από τα κανάλια, απάντησε «Όχι, να σου πω. Η Ιερά Σύνοδος, όχι μόνο η Εκκλησία της Κύπρου, γενικότερα της Ορθόδοξης, έχει μια διπλωματική τακτική. Πολλά πράγματα τα ξέρουν ότι δεν είναι αλήθειες. Ούτε και τα διαψεύδουν, ούτε και τα επιβεβαιώνουν επίσημα». Και συνέχισε ερωνευόμενος: «Είναι στο χώρο του θρύλου, του μύθου. Κατά την Παράδοση λένε… ».
Θα δανειστώ το ερώτημα με πόνο του Γέροντος Βασιλείου (Γοντικάκη), σε κάποια ομιλία του στη Θεσσαλονίκη «Μα από πού βάλλεται η Εκκλησία τέλος πάντων;» Ακριβώς, με αυτά που ακούμε από τον κ. Ανδρέα Πιτσιλλίδη, που τόσο προτιμάται από τα κανάλια, διερωτώμεθα και εμείς, «Μα από πού βάλλεται η Εκκλησία τέλος πάντων;»
Ειρωνεύτηκε την Πατερική διδασκαλία, για τον τελωνισμό της ψυχής κατά την έξοδό της από το σώμα. Eξάλλου ήδη από καιρό δεν παραδέχεται τα περί τελωνίου της αρσενοκοιτίας, γι’ αυτό και η “ευρωπαϊκή” θεωρία του περί της μαύρης τουλίπας ανάμεσα στις κόκκινες τουλίπες. Γιατί λέγει ο κ. Α. Πιτσιλλίδης, ότι τα περί τελωνίων που αναφέρονται στην Πατερική μας Παράδοση «δεν είναι αλήθειες;»
Τα τελώνια είναι οι «άρχοντες της πονηρίας» κατά τον Αββά Ησαΐα. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τα τελώνια κατά την έξοδο της ψυχής από το σώμα τα καλεί «δυνάμεις αποτόμους». Ο Άγιος Διάδοχος Φωτικής καλεί τα τελώνια «σκοτεινάς παρατάξεις». Ο Όσιος Θεόγνωστος τα καλεί «πνεύματα πονηρίας». Το γιατί τα δαιμόνια τούτα, τελώνια έχουν κληθεί, το επεξηγεί πολύ παραστατικά ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος «Ώσπερ εισίν οι τελώναι καθεζόμενοι εις τας στενάς οδούς και κατέχοντες τους παριόντας και διασείοντας».
Στην Νεκρώσιμη Ακολουθία στο Ιδιόμελον ψάλλομε «Οίμοι οίον αγώνα έχει η ψυχή χωριζομένη εκ του σώματος». Γιατί o κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, αμφισβητεί την Πατερική Παράδοση στο θέμα τούτο;
Ιδού πώς επεξηγεί ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος, το γιατί τα δαιμόνια τούτα καλούνται τελώνια: «Ούτω και οι δαίμονες (ώσπερ οι τελώναι) επιτηρούσι και κατέχουσι τας ψυχάς και εν τω εξέρχεσθαι αυτάς εκ του σώματος· εάν μη τελείως καθαρισθώσιν, ουκ επιτρέπονται ανελθείν εις τας μονάς του ουρανού και απαντήσαι τω Δεσπότη αυτών· καταφέρονται γαρ υπό των αερίων δαιμόνων».
Ο Άγιος Βασίλειος ερμηνεύοντας τον 7ον Ψαλμόν και ειδικότερα τον στίχο 2-3 «σώσον με εκ πάντων των διωκόντων με και ρύσαι με, μήποτε αρπάσει ως λέων την ψυχή μου», επεξηγεί προσθέτοντας «ρύσαι δε με εκεί εν τω καιρώ της ερεύνης». Γιατί η τόση ανθρωπάρεσκη ειρωνεία λοιπόν μέσα από τα τηλεοπτικά κανάλια από τον κ. Α. Πιτσιλλίδη;
Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος σημειώνει σχετικά με την έξοδο της ψυχής από το σώμα «καγώ δε διελεύσομαι θαρρών τη χάριτί σου, άτρεμος όλος και προς σε εγγίσω και προσπέσω». Περιγράφοντας τον πόλεμο των εναντίων κατά την έξοδο της ψυχής από το σώμα αναφέρει: «αι δυνάμεις άπασαι συν αυτώ εναντίαι τραπήσονται σημείωσιν σφραγίδος σης (εννοεί το Άκτιστον Φως) ιδούσαι».
Στον Ευεργετινό αναφέρεται το σχετικό όραμα του Αγίου Αντωνίου ως εξής: «Τότε κατηγορούντων και μη ελεγχόντων, ελευθέρα γέγονεν και ακώλυτος η οδός». Καμία αναφορά δεν έκανε γι’ αυτά που διασώζει η Πατερική μας Παράδοση, ο κ. Α. Πιτσιλλίδης, παρά μόνο με περισσό ζήλο ευηρέστησε κάποιους από τους τηλεθεατές, οι οποίοι με υπερβολές εξέφραζαν τον θαυμασμό τους προς το πρόσωπό του. Το σύνηθες πρόβλημα κάποιων λαϊκών θεολόγων αλλά και κάποιων Ιερωμένων, όταν προσκληθούν στα τηλεοπτικά μέσα.
Τίποτα δεν ανέφερε ο κ. Α. Πιτσιλλίδης, για την περιγραφή του οράματος του ερημίτου Στεφάνου από τον Άγιο Ιωάννη τον Σιναΐτη, ο οποίος το περιέγραψε τούτο «αόρατον και ασυγχώρητον λογοθέσιον». Αρκέσθηκε ανθρωπάρεσκα να ομιλήσει για “καλικαντζαράκια” και “άρχοντες δακτυλιδιών”. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι μόνο αυτά γνώρισε και γι’ αυτά ομιλεί. Πάντως εκείνο που μπορώ να αναφέρω, είναι ότι καμιά αναφορά δεν έκανε στην Πατερική μας Παράδοση.
Κ.ΒΑΣΙΛΗ, ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ SIGMA ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ Η ΚΥΠΡΟΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ
ReplyDeleteΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟΥΣ.