Saturday, February 28, 2015

Ο ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ, Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ



Ο ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ, Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Όπως έγραψα πολλές φορές λίγοι επίσκοποι κατηχούν τόσο συστηματικά το λαό του Θεού για όλα τα θέματα όπως κάνει ο Σεβ. Γόρτυνος κ. Ιερεμίας. Ιδού πόσο απλά και κατανοητά αλλά και με ποια επάρκεια αναπτύσσει το νόημα της εορτής της Ορθοδοξίας:

“H σημερινή Κυριακή λέγεται «Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας». Επειδή ὅλοι ἐμεῖς εἴμαστε Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, σήμερα γιορτάζουμε, γιατί γιορτάζει ἡ πίστη μας. Πρέπει νά χαιρόμαστε καί νά εὐφραινόμαστε, ἀδελφοί μου, γιατί εἴμαστε Ὀρθόδοξοι, ἐπειδή ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἡ μόνη ἀληθινή πίστη. 

Ἡ Ὀρθόδοξη πίστη μας ἔχει «δόγματα». «Δόγματα» εἶναι οἱ ἀλήθειες τῆς πίστης μας και βρίσκονται στήν Ἁγία Γραφή, τήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη, καί ἀπ᾽ αὐτήν τά ἔλαβαν οἱ ἅγιοι Πατέρες καί τά διατύπωσαν ὡς ὅρους τῆς πίστης μας σέ Οἰκουμενικές Συνόδους. Στό πέρασμα τῶν αἰώνων βρέθηκαν πολλοί πού πολέμησαν τά δόγματα αὐτά τῆς πίστης μας, ἀλλά ὅλοι αὐτοί, πού λέγονται μέ ἕνα ὄνομα «αἱρετικοί», καταδικάστηκαν ἀπό τήν Ἐκκλησία μας καί ἀποκόπηκαν ἀπό αὐτήν. Γιά τήν ὑπεράσπιση τῶν ὀρθοδόξων δογμάτων οἱ ἅγιοι Πατέρες ἔπαθαν φυλακίσεις, σκληρά βασανιστήρια καί μαρτύρια. Η Ὀρθοδοξία μας εἶναι μαρτυρική εἶναι ἐνδεδυμένη «ὡς πορφύραν καί βύσσον τά αἵματα». Στά θέματα τῆς πίστης μας ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δέν ἔκανε καμμία ὑποχώρηση καί ἔτσι κράτησε μέχρι τώρα τήν ἀκρίβεια τῶν δογμάτων της. Ἡ Ὀρθοδοξία μας εἶναι σάν τό μάτι, πού δέν δέχεται μέσα του οὔτε μία λεπτή τρίχα. Ἡ ὀρθόδοξη πίστη μας εἶναι τελεία καί δέν δέχεται οὔτε πρόσθεση οὔτε ἀφαίρεση.

Τά δόγματα τῆς ὀρθόδοξης πίστης μας ρυθμίζουν τήν σωστή ζωή μας. Ἀφοῦ ἔχουμε ὀρθοδοξία πρέπει νά ἔχουμε καί ὀρθοπραξία. Ἄν ἀλλοιώσουμε ἕνα δόγμα, ἄν, γιά παράδειγμα, παραδεχθοῦμε τόν ὑπερβατικό Θεό τῶν Παπικῶν, μέ κτιστές ἐνέργειες καί τό «Φιλιόκβε», τότε, ἐπειδή χαλάσαμε τό ὀρθόδοξο δόγμα, μπερδέψαμε τήν πορεία μας πρός τόν ἀληθινό Θεό. Καί ἀφοῦ χάσαμε τόν ἀληθινό Θεό δέν μπορεῖ νά εἴμαστε ἀληθινοί χριστιανοί. Δέν εἶναι λοιπόν σωστός ὀρθόδοξος χριστιανός ἐκεῖνος πού ὁμολογεῖ μόνο τά ὀρθόδοξα δόγματα, ἀκόμη καί ἄν δίνει μάχες γιά τήν ὑπεράσπισή τους, ἀλλά δέν ζῆ κατά τά ὀρθόδοξα δόγματα. Αὐτός εἶναι ὑποκριτής καί ἡ ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δέν θέλει τέτοιους ἀγωνιστές καί ὁμολογητές. Οἱ ὀρθόδοξοι ὁμολογητές εἶναι καί ἀσκητές καί γεύονται θερμά τήν προσευχή. Εἶναι ταπεινοί καί ἔχουν ἀγάπη πρός τούς αἱρετικούς, γιά τούς ὁποίους πάσχουν, ἐπειδή εἶναι στήν πλάνη καί τήν αἵρεση καί γι᾽ αὐτό ἀγωνίζονται νά τούς ἀποσπάσουν ἀπ᾽ αὐτήν. 

Η Ὀρθοδοξία μας εἶναι καί λειτουργική. Ἡ λατρεία τῆς Ἐκκλησίας μας ἐκφράζει ὅλο τό φρόνημα καί τό ἦθος τῆς πίστης μας. Γι᾽ αὐτό ἄλλωστε λεγόμαστε «ὀρθόδοξοι», ἐπειδή «ὀρθά» «δοξάζουμε» τόν Θεό. 

Νά βρίσκετε τόν χρόνο νά διαβάζετε βιβλία πού μιλᾶνε γιά τήν ὀρθόδοξη πίστη καί τό ὀρθόδοξο ἦθος. Προσέχετε ὅμως τά βιβλία πού διαβάζετε, γιατί δέν εἶναι ὅλα σωστά. Σᾶς συνιστῶ νά πίνετε «τό παλιό κρασί».Ἐννοῶ νά διαβάζετε τά βιβλία τῶν ἁγίων Πατέρων καί βίους ἁγίων. Σ᾽ αὐτά θά δεῖτε τό μεγαλεῖο τῆς Ὀρθόδοξης πίστης μας. Συνιστῶ τά βιβλία τοῦ ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου καί τῶν δύο νεωτέρων ἁγίων, τοῦ Γέροντος Πορφυρίου καί τοῦ Γέροντος Παϊσίου.”

Όλα τα λέγει η εγκύκλιος. Ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό ακροατή, αλλά δεν δυσκολεύει -έστω και κατά ελάχιστο- τον απλούστερο των πιστών.

Ο Σεβ. Γόρτυνος κατηχεί ορθόδοξα. Δεν κάνει επίδειξη γνώσεων. Γι' αυτό και επιτυγχάνει 100% τον στόχο του.

Γι’ αυτό, αλλά και για όλα του τα χαρίσματα, το ομολογιακό του φρόνημα, τον ιεραποστολικό του ζήλο και το παραδοσιακό του φρόνημα, οι πιστοί τον έχουν σε πολύ ψηλή βάθρο στην καρδιά τους. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θα στεναχωρηθούν ιδιαίτερα αν ο Μακαριότατος και η Ιερά Σύνοδος τη Δευτέρα επιτιμήσουν αντί να επαινέσουν τον Σεβ. Γόρτυνος επειδή έλεγξε τους ασεβείς πολιτικούς άρχοντες.

Υπενθυμίζουμε στον Μακαριότατο ότι η κυρία Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν έδωσε θρησκευτικό όρκο και ότι περιφρόνησε τον Αρχιεπίσκοπο και στο πρόσωπό του την Εκκλησία, ενώ συνηθίζει να αργεί συστηματικά όταν πηγαίνει στην εκκλησία. Στο γάμο της λ.χ. εμφανίστηκε στην εκκλησία με περισσότερη απο μια ώρα καθυστέρηση.

Δεν είναι ντροπή ο Αρχιεπίσκοπος και η Σύνοδος να "ρίξουν" -κατά τη λαική φράση- τον Σεβασμιότατο γι’ αυτή την κυρία;

No comments:

Post a Comment