ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ “ΑΣΘΕΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε σε άρθρο του έγκυρου αναλυτή κ. Γ. Παπαθανασόπουλου:
“Λίγες ημέρες προ της επίσκεψής του στο Φανάρι ο Πάπας προέβη σε προκλητική δήλωση σε βάρος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Επειδή δεν είναι ενωμένη υπό το υπόδημα του, την χαρακτήρισε «άρρωστη»!
Θεραπεία κατά τον Πάπα είναι η αναγνώριση του Πρωτείου του, με ανταπόδοση την αναγνώριση αναλόγου Πρωτείου του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
«Δεν υπάρχει υγιής Εκκλησία, όταν οι πιστοί, οι κληρικοί και οι διάκονοι δεν είναι ενωμένοι περί τον Επίσκοπό τους. Η Εκκλησία, η οποία δεν είναι ενωμένη περί τον Επίσκοπο είναι μια άρρωστη Εκκλησία. Όλοι οφείλουν να έχουν τη συνείδηση ότι ο Επίσκοπος καθιστά ορατό τον δεσμό του καθενός με την Εκκλησία, και της Εκκλησίας με τους Αποστόλους και με τις άλλες κοινότητες, οι οποίες επίσης είναι ενωμένες με τους Επισκόπους και με τον Πάπα στη Μία, Μοναδική (unique) Εκκλησία».
Ο σημερινός «προοδευτικός» Πάπας, στα συγκεκριμένα ζητήματα περί Εκκλησίας και Πρωτείου, δεν έχει καμία διαφορά με τον υπερσυντηρητικό προκάτοχό του Βενέδικτο. Η δήλωσή του, ότι η Εκκλησία του είναι η «μόνη» και η «υγιής», υπονοώντας ότι η Ορθόδοξη είναι «ασθενής», αποτελεί συνέχεια και ταυτίζεται με το κείμενο – διακήρυξη «Dominus Jesus» του 2000, που ήταν της εμπνεύσεως και της γραφής του τότε καρδιναλίου Ιωσήφ Ράτζινγκερ, προέδρου της Επιτροπής για τη Διδασκαλία της Πίστεως και μετέπειτα Πάπα Βενεδίκτου. Ταυτίζεται επίσης με την παπική εγκύκλιο «Ινα εν ώσιν» του Πάπα Ιωάννου Παύλου Β’, το 1995, πάλι εμπνεύσεως του τότε καρδιναλίου Ράτζινγκερ, αλλά και με την απόφαση της Β΄ Βατικανής Συνόδου, σύμφωνα με την οποία «η Εκκλησία του Χριστού ενυπάρχει στην Καθολική Εκκλησία, που διοικείται από τον διάδοχο του Πέτρου και από τους Επισκόπους σε κοινωνία μαζί του». Η δήλωση του Πάπα Φραγκίσκου απομακρύνει κάθε δυνατότητα προσέγγισης των δύο Εκκλησιών, παρά τις επιδιώξεις των νέων «Βησσαριώνων».
Οι δηλώσεις του Πάπα Φραγκίσκου, όπως πολύ ορθά επισημαίνει και ο κ. Παπαθανασόπουλος, δεν φέρνουν κάτι καινούργιο.
Εκφράζουν την αμετακίνητη θέση του Βατικανού από τη Β΄Βατικάνεια Σύνοδο και εντεύθεν, η οποία προσβλέπει στον εξουνιτισμό των Ορθοδόξων.
Κρατήστε τις λειτουργικές σας παραδόσεις, ακόμη και τα δόγματά σας, αρκεί να αποδεχτείτε τον Πάπα ως διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου και ως Vicarius Christi.
Ούτε το timing των δηλώσεων του πρέπει να μας εντυπωσιάζει. Ασφαλώς και στέλλει σαφέστατα μηνύματα στο Φανάρι λίγο πριν τη μετάβασή του στη Βασιλεύουσα, αλλά το Φανάρι δεν εκπλήττεται για τις θέσεις του Πάπα, αφού γνωρίζει καλύτερα από όλους ότι οι θέσεις αυτές είναι η πάγια θέση του Βατικανού για περισσότερα από πενήντα χρόνια.
Κάθε άλλο παρά με ανησυχούν οι δηλώσεις του Πάπα Φραγκίσκου. Οπως πολύ ορθά επισημαίνει ο κ. Παπαθανασόπουλος, όσο περισσότερο μαξιμαλιστής είναι ο Πάπας Φραγκίσκος τόσο περισσότερο απομακρύνεται ο κίνδυνος ουνιτικής ένωσης Παπισμού και Ορθοδοξίας.
Η πορεία προς την ένωση περνά κατ’ ανάγκην από τη Μόσχα. Είναι τουλάχιστον εξωπραγματικό να πιστέψουμε ότι η πανίσχυρη Εκκλησία της Ρωσίας θα επιτρέψει στο Βατικανό και στο Φανάρι να ορίσουν την έννοια του Πρωτείου στην Εκκλησία χωρίς τη δική της συγκατάθεση και χωρίς τη συμπερίληψή της σε σχήμα του πρωτείου στο οποίο η ίδια δεν θα πάρει τη μερίδα του λέοντος.
Και ενώ ο κίνδυνος ένωσης με τους διαλόγους είναι εξωπραγματικός ο κίνδυνος επιβολής της ένωσης μέσω του “λαικού οικουμενισμού” είναι δεδομένος. Γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να ανησυχούμε και να αντιδρούμε και να διαμαρτυρόμαστε οποτεδήποτε συμβαίνουν οικουμενιστικές ασχημίες και μάλιστα της ολκής των όσων θα συμβούν στο Φανάρι το τέλος του μήνα.
No comments:
Post a Comment