ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. Γ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Αποκαλυπτικά πραγματικά είναι όσα αναφέρει ο κ. Γ. Παπαθανασόπουλος στο άρθρο του “Μεταδοτικό μικρόβιο το παπικό πρωτείο...”.
Εχει πλήρη ενημέρωση των παρασκηνίων της συνάντησης του Αμμάν κατά την οποία ο Σεβ. Περγάμου υποστήριξε την καινοφανή θεωρία ότι το Πρωτείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου εδράζεται στο δόγμα της Αγίας Τριάδας.
Εχει πλήρη ενημέρωση των παρασκηνίων της συνάντησης του Αμμάν κατά την οποία ο Σεβ. Περγάμου υποστήριξε την καινοφανή θεωρία ότι το Πρωτείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου εδράζεται στο δόγμα της Αγίας Τριάδας.
Την κακοδοξία αυτή δεν την ενστερνίζονται ούτε οι Παπικοί, οι οποίοι -ως γνωστόν- θεμελιώνουν αυθαίρετα το κυριαρχικό πρωτείο του επισκόπου Ρώμης στην υποτιθέμενη Πέτρειο αποστολικότητα του Θρόνου. Οχι στο δόγμα της Αγίας Τριάδας.


Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε για ποιο λόγο οι Παπικοί διαχώρισαν την ευθύνη τους από αυτού του είδους την ερμηνευτική του πρωτείου.
Το έκαναν, όχι μόνον επειδή η δική τους αντίληψη για το κυριαρχικό πρωτείο του Πάπα επί της οικουμενικής Εκκλησίας εδράζεται στην υποτιθέμενη Πέτρειο αποστολικότητα του επισκόπου της Ρώμης, αλλά και επειδή αντελήφθησαν ότι αυτή η κακοδοξία δεν έχει καμία απήχηση μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Το έκαναν, όχι μόνον επειδή η δική τους αντίληψη για το κυριαρχικό πρωτείο του Πάπα επί της οικουμενικής Εκκλησίας εδράζεται στην υποτιθέμενη Πέτρειο αποστολικότητα του επισκόπου της Ρώμης, αλλά και επειδή αντελήφθησαν ότι αυτή η κακοδοξία δεν έχει καμία απήχηση μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Ο Σεβ. Περγάμου δεν είναι άμοιρος γνώσεων και κριτικής θεολογικής σκέψης. Το ακριβώς αντίθετο. Για να φτάσει στο σημείο να υποστηρίξει τόσο εξωφρενική θεωρία σημαίνει ότι έχει πλήρη επίγνωση ότι έχουν αποτύχει παταγωδώς οι σχεδιασμοί για την προώθηση της ένωσης Ορθοδοξίας και Παπισμού με βάση τις μέχρι τούδε προδιαγραφές. Γι' αυτό και πιάστηκε κυριολεκτικά όπως ο πνιγμένος από τα μαλιά του για να σωθεί.
Η στρατηγική του Οικουμενικού Πατριαρχείου -ήδη από την εποχή του Αθηναγόρα- ήταν ότι η ένωση θα πραγματοποιείτο στη βάση ότι ο Πάπας θα αναγνωριζόταν Πατριάρχης της Δύσεως και ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα αναγνωριζόταν Πατριάρχης της Ανατολής.
Ο Σεβ. Περγάμου στην παρακαταθήκη που παρέλαβε πρόσθεσε τη διασταλτική αυθαίρετη ερμηνεία του 34ου κανόνα των Αγίων Αποστόλων -που αναφέρεται στις σχέσεις του Πρώτου μιας Εκκλησίας με τους ιεράρχες της-, ώστε να αφορά την Οικουμενική Εκκλησία.
Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε πλήρες αδιέξοδο της οικουμενιστικής στρατηγικής του Φαναρίου.

Ο Σεβ. Περγάμου στην παρακαταθήκη που παρέλαβε πρόσθεσε τη διασταλτική αυθαίρετη ερμηνεία του 34ου κανόνα των Αγίων Αποστόλων -που αναφέρεται στις σχέσεις του Πρώτου μιας Εκκλησίας με τους ιεράρχες της-, ώστε να αφορά την Οικουμενική Εκκλησία.
Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά σε πλήρες αδιέξοδο της οικουμενιστικής στρατηγικής του Φαναρίου.

1.) Οι όποιες κραυγές για αποτείχιση,
2.) Η άποψη ότι δήθεν ο Οικουμενισμός στις μέρες μας είναι πιο επικίνδυνος από την εποχή του Αθηναγόρα, και
3.) Η κινδυνολογία ότι δήθεν επίκειται η ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού με προδιαγραφές Φερράρας-Φλωρεντίας.
Οχι μόνον οι Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν αποδέχονται την κακοδοξία ότι το πρωτείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου εδράζεται στο δόγμα της Αγίας Τριάδας, αλλά ούτε το Βατικανό έχει ενδιαφέρον να προωθήσει μια θεωρία ξένη προς τη δική του εκκλησιολογία, η οποία παράλληλα δεν έχει καμία πιθανότητα να γίνει αποδεκτή από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Το εκτενές άρθρο του κ. Παπαθανασόπουλου έχει πολλές ενδιαφέρουσες παραμέτρους ορισμένες από τις οποίες θα προσπαθήσουμε -συν Θεώ- να δούμε σε προσεχή άρθρα.
No comments:
Post a Comment