Sunday, February 3, 2013

Η “ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ” ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. Σ. ΤΖΟΥΜΑ




Η “ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ” ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ κ. Σ. ΤΖΟΥΜΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Δημοσιεύσαμε πρόσφατα αυτούσιο - χωρίς σχόλια - το άρθρο του κ. Σ. Τζούμα για την κριτική που ασκήθηκε στον Σεβ. Καλαβρύτων για τον επικήδειο που εξεφώνησε για τον αείμνηστο στρατηγό Ντερτιλή.

Αναφέραμε μάλιστα ότι το άρθρο ήταν καλογραμμένο - όπως πάντοτε τα κείμενα του κ. Τζούμα - και ότι περιείχε αποκαλυπτικές πληροφορίες για πολλά εκκλησιαστικά γεγονότα.

Το άρθρο δεν δείχνει - όπως ίσως πιστεύει ο κ. Τζούμας - το μεγαλείο του αείμνηστου Χριστόδουλου και την ανδρεία και τη συνέπεια του Αγίου Καλαβρύτων αλλά τη δική του επικοινωνιακή ικανότητα.

Και εξηγούμαι.

Ο μεν αείμνηστος Χριστόδουλος οπωσδήποτε είχε αγαθές σχέσεις και με τα δύο στρατιωτικά καθεστώτα. 

Χρημάτισε Αρχιγραμματέας της Συνόδου επί Ιερωνύμου Α΄, του οποίου στυλοβάτης υπήρξε ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος (ασχέτως του ότι το στρατιωτικό καθεστώς είχε ως πρώτη προτίμηση τον τότε Καστορίας και μετέπειτα Αττικής Δωρόθεο). 

Αλλά υπήρξε και ευνοούμενος της Β΄ φάσης της δικτατορίας όταν ο ταξίαρχος Ιωαννίδης ανέβασε τον μακαριστό Σεραφείμ στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο - για να το παίζει μάλιστα στη συνέχεια αντιχουντικός!!!-, και ο οποίος χειροτόνησε ως μοιχεπιβάτη Δημητριάδος τον αείμνηστο Χριστόδουλο!

Οι επιθέσεις του αείμνηστου Βαγγέλη Γιαννόπουλου, τον οποίο ο κ. Τζούμας αποκαλεί “εκσυγχρονιστή” - ειρωνικά φαντάζομαι επειδή έβριζε δημόσια με τη χυδαιότητα που βωμολοχεί στα ιστολόγια ανώνυμα ή ψευδώνυμα ο π. Μελέτιος Βαδραχάνης - εναντίον του αείμνηστου Χριστόδουλου έπεσαν στο κενό!

Πώς; Με μια μαεστρική επικοινωνιακή κίνηση μετάβασης με ελικόπτερο του μακαριστού Αρχιεπισκόπου στα Υστέρνια στην Τήνο για να τελέσει τρισάγιο στον τάφο του Ιερώνυμου Α΄.

Διερωτώμαι, αγαπητέ κ. Τζούμα, ποιος ήταν ο επικοινωνιολόγος του Χριστόδουλου εκείνη την εποχή!!!

Και ερχόμαστε στην “αγιογραφία” του Σεβ. Καλαβρύτων. 

Ο κ. Τζούμας έχει δίκαιο να λέγει ότι ο Αγιος Καλαβρύτων ποτέ δεν έκρυψε τις πολιτικές του πεποιθήσεις. Είχε όντως το θάρρος να λέγει αυτά που πιστεύει, έστω και αν γινόταν στόχος σκληρών επιθέσεων από τα ΜΜΕ και την πλειοψηφία του πολιτικού κόσμου.

Δυστυχώς η σταθερότητα και το θάρρος του Αγίου Καλαβρύτων στα πολιτικά θέματα - ασχέτως αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με όλες ή με ορισμένες θέσεις του - δεν έχει να παρουσιάσει την ίδια συνέπεια σε θέματα εκκλησιαστικά και θεολογικά.

Υπενθυμίζω τις παλινωδίες του για θέματα Οικουμενισμού και την κριτική του για τον αείμνηστο Χριστόδουλο την εποχή που κυβερνούσαν - κατά τον ισχυρισμό του - οι “παντενολάδες”! 

Σε ποιους άραγε αναφερόταν ο Αγιος Καλαβρύτων, κ. Τζούμα;

Περιττόν φυσικά  να αναφέρουμε ότι κατάπιε τη γλώσσα του μόλις συμπεριελήφθη στο Διευθυντήριο της Αυλής του αείμνηστου Αρχιεπισκόπου.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα κραυγαλέας ασυνέπειας του Αγίου Καλαβρύτων αφορά την υποστήριξη που παρέχει στον Σεβ. Βρεσθένης τον οποίο προσέλαβε άτυπα ως βοηθό  επίσκοπο της Μητροπόλεως Καλαβρύτων και τον προωθεί - σε αγαστή σύμπνοια με τον κ. Τζούμα, τον Θεοφ. Διαυλείας Γαβριήλ (Παπανικολάου), αλλά και με τον Αγιο Δημητριάδος - ως νέο Μητροπολίτη Μαρωνείας.

Γιατί υπάρχει πρόβλημα με αυτή την προσπάθεια;

Ο Αγιος Δημητριάδος είναι Μητροπολίτης στο Βόλο εξαιτίας του πολέμου που έκαναν στον νυν Βρεσθένης οι Αγιοι Πειραιώς Καλλίνικος και Καλαβρύτων Αμβρόσιος. 

Γνωρίζετε πολύ καλά ποιες μεθοδεύσεις μετήλθαν και τι ακριβώς διέδιδαν εκείνη την εποχή. Δεν τα αναπαράγω επειδή κανένα δεν θα ωφελήσουν.

Και σας ερωτώ κ. Τζούμα: Αν αυτά που έλεγαν είναι αλήθεια σύμφωνα με ποια λογική και σύμφωνα με ποιο κανονικό δίκαιο και με τις αρχές ποιου Ευαγγελίου, ο π. Θεόκλητος Κουμαριανός ήταν ανάξιος να χειροτονηθεί Μητροπολίτης Δημητριάδος, αλλά δεν υπήρχε πρόβλημα να χειροτονηθεί Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος;

Αλλά και τώρα βάσει ποιας λογικής, βάσει ποιου κανονικού δικαίου και βάσει ποιας ευαγγελικής συνέπειας είναι άξιος να συνεχίσει να ιερουργεί τα μυστήρια του Θεού και να προωθείται μάλιστα για Μητροπολίτης Μαρωνείας από την ισχυρή συμμαχία που έχετε συμπήξει;

Πώς τολμά ο Αγιος Δημητριάδος να προωθεί τον Κουμαριανό για Μαρωνείας; 

Ο Σεβ. κ. Ιγνάτιος - ιεράρχης με πολλές ηγετικές και επικοινωνιακές ικανότητες - εγκαλείται και δικαίως για πολλές νεωτεριστικές και Νεοβαρλααμικές θέσεις. 

Τώρα προωθεί τον Σεβ. Βρεσθένης για Μαρωνείας; 

Δεν γνωρίζει πώς ο ίδιος εξελέγη Μητροπολίτης στο Βόλο και όχι ο π. Θεόκλητος Κουμαριανός;

Η ίδια ασυνέπεια φυσικά αφορά τον Αγιο Καλαβρύτων, ο οποίος έφτασε στο σημείο να προσπαθεί να εξασφαλίσει τη συμμαχία του Αγίου Δωδώνης για να προωθήσει τον Κουμαριανό, ενώ λίγο νωρίτερα τον είχε στολίσει δεόντως με τους απίστευτους υπαινιγμούς για “τις κούκλες και τα στρατιωτάκια” εν Συνόδω!

Πέστε μου, να χαρείτε, κ. Τζούμα: Πού τη βλέπετε τη συνέπεια και την ανδρεία του Αγίου Καλαβρύτων σε θέματα εκκλησιαστικά και θεολογικά;

Γι’ αυτό ανέφερα ότι η “αγιογραφία” σας δείχνει τις δικές σας επικοινωνιακές ικανότητες και όχι την αληθινή - ανύπαρκτη άλλωστε - συνέπεια του Αγίου Καλαβρύτων σε εκκλησιαστικά και θεολογικά θέματα.

Αλλά εμάκρυνα τον λόγο. Πρέπει να επανέλθω για να συμπληρώσω τις σκέψεις μου.

No comments:

Post a Comment