Tuesday, February 5, 2013

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ




Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========================

Διαβάζουμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Ρομφαία" ρεπορτάζ του κ. Αιμίλιου Πολυγένη:

“Θέση για το θέμα του λεγόμενου "ηλεκτρονικού φακελώματος" πήρε η Σύνοδος των Επισκόπων της Ρωσικής Εκκλησίας, η οποία συνεδρίαζε αυτές τις ημέρες στον Καθεδρικό Ναό της Μόσχας.

"Η Εκκλησία θεωρεί απαράδεκτη την οποιαδήποτε μορφή εξαναγκασμού των πολιτών να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές αναγνώρισης και αυτοματοποιημένα εργαλεία για την συλλογή προσωπικών δεδομένων και εμπιστευτικών πληροφοριών της ιδιωτικής ζωής", αναφέρει σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr η Σύνοδος.

Να αναφερθεί ότι η Σύνοδος των Επισκόπων σε άλλο σημείο υπογραμμίζει ότι "η χρήση ηλεκτρονικής ταυτότητας σε συνδυασμό με την νέα τεχνολογία θα μπορεί να εντοπίζει τις κινήσεις, τις αγορές, τις πληρωμές, το ιατρικό ιστορικό αλλά και άλλες δρατηριότητες της προσωπικής ζωής".

Οι πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι η Ρωσική Εκκλησία εκφράζει και τον φόβο, πως η ανεξέλεγκτη αυτή συλλογή δεδομένων μπορεί να οδηγήσει εκτός από βιομετρικές και σε εμφυτεύσιμες ηλεκτρονικές συσκευές.

Τέλος η Σύνοδος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε εκείνους οι οποίοι δεν επιθυμούν να αποδεχθούν το νέο σύστημα αναγνώρισης, τονίζοντας ότι πρέπει να βρεθεί μια ενναλακτική λύση για όλους αυτούς.”

Το ρεπορτάζ του κ. Πολυγένη δεν παραθέτει ολόκληρη την Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Ρωσίας και γι’ αυτό ίσως εμείς που δεν διαβάζουμε Ρωσικά, δεν έχουμε την επάρκεια να αντιληφθούμε το πνεύμα της Ανακοίνωσης.

Στο ιστολόγιο “Ορθόδοξο Παρατηρητήριο” όμως διαβάσαμε το ακόλουθο εισαγωγικό σχόλιο για το ρεπορτάζ της “Ρομφαίας”: 

“Ο π. Παϊσιος έλεγε: "Η Εκκλησία πρέπει να πάρει μια θέση σωστή. Να μιλήσει, να εξηγήσει στους πιστούς, για να καταλάβουν ότι, αν πάρουν την ταυτότητα αυτό θα είναι πτώση. Συγχρόνως να ζητήσει από το κράτος, τουλάχιστον να μην είναι υποχρεωτική η νέα ταυτότητα..."

Γνωρίζει κανείς εάν αναφερόταν στη Ρωσική ή σε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία (π.χ. την Ελληνική!) όταν τα έλεγε αυτά; Η Ρωσική Εκκλησία πάντως, άκουσε τα λόγια του π. Παϊσιου κι έκανε το χρέος της..”. 

Είναι φανερόν ότι ο συντάκτης του σχολίου του “Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου” έχει υπόψη του κάποιο άλλο κείμενο από αυτό που δημοσιεύει η “Ρομφαία”, επειδή στο κείμενο της “Ρομφαίας” ουδεμία απολύτως αναφορά γίνεται στον π. Παίσιο άμεσα ή έστω έμμεσα.

Η Ανακοίνωση του Πατριαρχείου Ρωσίας - σύμφωνα με το ρεπορτάζ του κ. Πολυγένη - εκφράζει την αντίθεσή της στην "ηλεκτρονική φυλακή" και επισημαίνει τους κινδύνους που προκύπτουν από αυτήν, αλλά ουδεμία απολύτως αναφορά κάνει στο Γέροντα Παίσιο και στις θέσεις και διατύπωσε.

Φυσικά ο π. Παίσιος ζήτησε την προαιρετική παραλαβή της “κάρτας”. Αυτή όμως η θέση δεν είναι μόνον του Γέροντος Παισίου, αλλά και ετερόδοξων και άθεων στην Ελλάδα και σε πολλές Ευρωπαικές χώρες.

Από πού επομένως συνάγεται ότι το Πατριαρχείο Ρωσίας εξέδωσε την Ανακοίνωση επειδή υιοθέτησε τις θέσεις του π. Παισίου;

Εικάζουμε ότι ο συντάκτης του “Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου”, ως γνώστης της Ρωσικής, έχει υπόψη του το πλήρες κείμενο της Ανακοίνωσης του Πατριαρχείου Ρωσίας, το οποίο του δίνει τη δυνατότητα να ισχυρίζεται ότι το Πατριαρχείο Ρωσίας θεωρεί την παραλαβή της "κάρτας" "πτώση", όπως ανέφερε ο Γέροντας Παίσιος.

Παρακαλούμε, λοιπόν, θερμά, τους καλούς πατέρες και αδελφούς που διαχειρίζονται το ιστολόγιο “Ορθόδοξο Παρατηρητήριο”, να μας διαφωτίσουν σχετικά, επειδή οι αποφάσεις που παίρνει η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας δεν αφορούν μόνον την ίδια, αλλά είναι καθοριστικές για την Ορθόδοξη Εκκλησία εν γένει.
  

No comments:

Post a Comment