ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΠΑΝΩΤΗΣ: “ΒΡΑΔΥΝΟΕΣ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================
Στο άρθρο του “Ενθρόνιση με πολλά μηνύματα”, που δημοσιεύθηκε στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ, και αφορά την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιωάννη, ο Αρχων Ιερομνήμων του Οικουμενικού Θρόνου κ. Αριστείδης Πανώτης, γράφει μεταξύ άλλων τα εξής:
“Εντυπωσίασε ο ψελλισμός στα αραβικά απ' όλους τους εκκλησιαζόμενους του «Πιστεύω» και του «Πάτερ Ημών» σαν μία εκ καρδίας συμπροσευχή κάτι που συνέχει από χρόνια τους χριστιανούς της Μέσης Ανατολής και το οποίο είναι σχεδόν αδιανόητο για τον ελλαδικό Ανθενωτισμό που από βραδύνοια δεν μπορεί να κατανοήσει ακόμα πώς και γιατί συντάχθηκε εκεί το γνωστό κείμενο του Μπελεμεντίου.”
Δεν θα σταθώ στην ύβρη του κ. Πανώτη ότι η συντριπιτκή πλειοψηφία των Συνόδων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που απέρριψαν την προδοτική Συμφωνία του Μπαλαμάντ συγκροτείται από βραδύνοες, που δεν αντιλαμβάνονται την σημειολογία του τόπου που συντάχθηκε η Συμφωνία του Μπαλαμάντ.

Ούτε η σημειολογία της Φερράρας - Φλωρεντίας μας απασχολεί, ούτε της Ιέρειας, ούτε της Χαλκηδόνας, ούτε του Μπελεμεντίου, ούτε του Πόρτο Αλέγκρε, ούτε της Ραβέννας.
Μας αρκεί η κακοδοξία των Συνόδων ή των συμφωνιών ή των κοινών κειμένων που υπογράφτηκαν.
Υπέροχες πόλεις η Ραβέννα, η Φερράρα και η Φλωρεντία, αλλά σήμερα η αναφορά σ' αυτές στο χώρο της θεολογίας, γίνεται για να δηλωθεί μια προδοσία που συντελέστηκε εκεί σε θέματα πίστεως.
Το ίδιο ισχύει για την Συμφωνία του Μπαλαμάντ.
Θεολογικά επιχειρήματα, κ. Πανώτη, που να αποδεικνύουν την Ορθοδοξία της Συμφωνίας του Μπαλαμάντ μπορείτε να προσκομίσετε;
Αλλιώς οι σημειολογίες του τόπου που συνομολογήθηκε η προδοσία του Ιούδα είναι ασήμαντης αξίας.
Αλλιώς οι σημειολογίες του τόπου που συνομολογήθηκε η προδοσία του Ιούδα είναι ασήμαντης αξίας.

Οπως αναμένουμε επίσης από τον σεβαστό μας κ. Πανώτη, να απαντήσει - όχι με ύβρεις αλλά με θεολογικά επιχειρήματα - τις θέσεις του π. Ανάστασιου Γκοτσόπουλου για το απαράδεκτο της συμπροσευχής με αιρετικούς.
No comments:
Post a Comment