Thursday, June 14, 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΑΓΚΟΧΟΡΩΔΙΑ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΦΡΑΓΚΟΧΟΡΩΔΙΑΣ ΣΕ ΝΑΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΤΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Με πολλή χαρά και ιδιαίτερη τιμή λάβαμε επιστολή του αγωνιστή και ομολογητή Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφορικά με τα άρθρα μας που αφορούσαν την ύπαρξη φραγκοχορωδίας στον Ιερό ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και της Αγίας Ελένης της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.


Καταρχην τιμά απολύτως τον Σεβασμιότατο ότι, όχι μόνον λαμβάνει υπόψη του όσα διάφοροι του γράφουν καθημερινά, αλλά ότι και βρίσκει τον χρόνο μέσα στις πολλαπλές ασχολίες του, να δίνει απάντηση σε όλους.


Αυτό δείχνει ταπείνωση, αγάπη και ευαισθησία σε θέματα πίστεως εκ μέρους του Μητροπολίτη Πειραιώς.


Επί της ουσίας της επιστολής σημειώνω ότι ο Σεβασμιότατος, όχι μόνον δεν εγκρίνει την ύπαρξη φραγκοχορωδίας σε εκκλησία της Μητροπόλεως του, αλλά ότι προσπάθησε ήδη να καταργήσει την υπάρχουσα από δεκαετίες κακή συνήθεια. Πλην όμως βρήκε οργανωμένη αντίδραση πολλών επειδή οι φράγκικες χορωδίες ήταν από πολλών δεκαετιών καθιερωμένες.


Ελπίζουμε ότι, αφού ο Σεβασμιότατος δεν εγκρίνει τις φραγκοχορωδίες ότι η ανοχή του έναντι των δυτικότροπων αυτών χορωδιών είναι “άχρι καιρού”.


Μέχρις ότου θα μπορέσει να εξηγήσει στους ενορίτες του ναού ότι συνιστά αντορθόδοξη πρακτική η οποία είναι επιβεβλημένον να καταργηθεί.


Οτι εφαρμόζει οικονομία "άχρι καιρού" και μέχρις ότου επιβάλει χωρίς σκανδαλισμό τη Βυζαντινή μουσική στην ενορία.


Οτι η οικονομία που εφαρμόζει δεν είναι καρπός αθέμιτου συμβιβασμού με τους παρεκτρεπόμενους ενορίτες του αλλά ευκαιρία να τους διδάξει τα δεόντα.


Σεβασμιότατε, πριν κάποιο χρονικό διάστημα στείλατε επιστολή στους Σέρβους ιεράρχες για την παγκάκιστη συνήθεια να μη βαπτίζουν κανονικά τα παιδιά τους.


Και εκεί η συνήθεια είναι δυστυχώς παγιωμένη από αιώνες.


Δεν σημαίνει όμως ότι οι Σέρβοι ιεράρχες πρέπει να την διατηρήσουν εν ισχύ επειδή υπάρχει αντίδραση.


Συμφωνώ όμως απολύτως ότι η “οικονομία” μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται ως απαραίτητος χρόνος διδαχής του ποιμνίου για το πρακτέον.


“Οικονομητέον ένθα ου παρανομητέον” κατά τον Αγιο Νικόλαο το Μυστικό.


Πριν κλείσω την απάντηση της επιστολής μου προς τη δική σας ηλεκτρονική επιστολή θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι τον ψάλτη της ενορίας - που κατάγεται εκ Βοστώνης - ούτε γνώριζα, ούτε επεκοινώνησα ποτέ μαζί του. Απλά διάβασα σχετική επιστολή στο ιστολόγιο “Αναβάσεις” και από εκεί το αναδημοσίευσα με το δικό μου σχετικό σχόλιο.


Και πάλιν ευχαριστώ θερμά για την απάντησή σας.


Την ευχή σας,


Παναγιώτης Τελεβάντος


No comments:

Post a Comment