Ο ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========
Για μια ακόμη φορά ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ. Ιερεμίας - ένας ομολογητής Ιεράρχης με σπάνια θεολογική κατάρτιση - δείχνει ότι είναι ποιμένας άγρυπνος των ψυχών που του ενεπιστεύθη ο Κύριος αλλά και φωτεινό παράδειγμα και πηγή έμπνευσης για τους πιστούς.
Ο Σεβασμιότατος δεν μασά τα λόγια του σε θέματα πίστεως. Με νηφαλιότητα, αλλά ομολογιακή παρρησία, ερμηνεύει στους πιστούς την αλήθεια του Ευαγγελίου και πολεμά γενναία την παναίρεση του Οικουμενισμού και δη τα πρόσφατα ατοπήματα του Οικουμενιστή Μητροπολίτη Γερμανίας Αυγουστίνου.
Ευχαριστούμε θερμά τον Σεβασμιότατο για το ορθόδοξο ήθος του, την ορθόδοξη κατήχηση που προσφέρει στους πιστούς και για την Ορθόδοξη ομολογία του.
Παραθέτουμε στη συνέχεια αποσπάσματα του κηρύγματός του που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ
Του Σεβ. Γόρτυνος Ιερεμίας
=============
Ἡ θεία Λειτουργία εἶναι Μυστήριο ἑνότητος.
Εἶναι ἕνωση μέ τόν Θεό, ἀλλά καί ἕνωση μεταξύ μας. Γιατί, μέ τήν θεία Κοινωνία πού λαμβάνουμε στήν θεία Λειτουργία, ἔχουμε μέσα μας τό ἴδιο Αἷμα, τοῦ Χριστοῦ τό Αἷμα, καί εἴμαστε λοιπόν ἀδελφοί.
Γι᾽ αὐτό καί πρέπει νά εἴμαστε ἀγαπημένοι μεταξύ μας, ὅπως μᾶς λέει ὁ ἱερέας, «ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους», γιά νά γευόμαστε τήν θεία Κοινωνία, πού εἶναι Μυστήριο ἑνότητος.
Με τούς αἱρετικούς, καί συγκεκριμένα μέ τούς Παπικούς, δέν εἴμαστε σέ συμφωνία καί διαφέρουμε σέ πολλά.
Ἀφοῦ λοιπόν ἔχουμε διαφορές μ᾽αὐτούς, καί μάλιστα δογματικές διαφορές, πῶς εἶναι δυνατόν νά προσφέρουμε μαζί τους τό Μυστήριο τῆς ἑνότητος, τήν θεία Λειτουργία;
Ἄν γίνεται κάτι τέτοιο – ὅπως μετά λύπης ἀκοῦμε ὅτι γίνεται – αὐτό εἶναι προδοσία πίστεως, αὐτό εἶναι παράβαση τῶν Ἱερῶν Κανόνων τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἄς ἔχουμε τό νοῦ μας, χριστιανοί μου, καί ἐμεῖς οἱ κληρικοί καί ἐσεῖς οἱ λαϊκοί, πού τά ἱερά μας κείμενα σᾶς ὀνομάζουν “φρουρό” καί “φύλακα” τῆς πίστης μας, ἄς ἔχουμε τό νοῦ μας λέγω, μή συμβοῦν καί στήν πόρτα μας τέτοιες προδοσίες· καί ἄν ἀκούσουμε ἤ δοῦμε ὅτι συμβαίνουν νά μήν εἴμαστε ἀπαθεῖς, ἀλλά νά διαμαρτυρηθοῦμε γιά τέτοιες παραβάσεις τῶν ἱερῶν Κανόνων, πού εἶναι φοβερές.
Αὐτήν τήν ὥρα πού σᾶς γράφω αὐτά μοῦ εἶπαν καί μοῦ ἔδειξαν ἀπό τό διαδίκτυο καί εἶδα μέ τά μάτια μου τήν ἑξῆς φοβερή εἰκόνα: Ἕνας παπικός ἱερέας χρίει τόν Μητροπολίτη Γερμανίας κ. Αὐγουστῖνο στό μέτωπό του. Σημεῖο τῶν καιρῶν αὐτό! Καί νά γίνεται αὐτό τό προδοτικό ἀπό Ἐπίσκοπο!...Φύλαξέ μας, Χριστέ καί Παναγιά, ἀπό χειρότερα!...
Οἱ ἁπλοί χριστιανοί
Η θεία Λειτουργία γίνεται γιά τήν θεία Κοινωνία. Κανονικά, ὅπως τό ἔλεγε ὁ μακαριστός Γορτύνιος πατήρ Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, μαθητής τοῦ ἁγίου Νεκταρίου, ὁ χριστιανός πρέπει νά εἶναι τόσο πολύ προσεκτικός στήν ζωή του, ὥστε νά μπορεῖ νά κοινωνεῖ σέ κάθε θεία Λειτουργία.
Οἱ πρῶτοι χριστιανοί κοινωνοῦσαν συχνά. Ὁ ἅγιος Βασίλειος καυχᾶται ὅτι τά πνευματικά του τέκνα κοινωνοῦσαν τρεῖς φορές τήν ἑβδομάδα! Πρέπει νά ἔχουμε πόθο γιά τήν θεία Κοινωνία. Δέν ἐπιτρέπεται το φαινόμενο νά γίνεται θεία Λειτουργία καί νά μη προσέρχεται κανείς στό θεῖο Ποτήρι.
Περί τοῦ αἱρετικοῦ Βαρλαάμ
Ὑπῆρχε, ἀδελφοί μου, στά χρόνια τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ μία διπλῆ αἵρεση.
Ἀπό τήν μιά πλευρά της ἡ αἵρεση αὐτή τόνιζε τά Μυστήρια ἄσχετα μέ τήν ἄσκηση. Δηλαδή, νά πηγαίνουμε νά κοινωνᾶμε καί ἄς κάνουμε ὅ,τι θέλουμε. Αὐτό τό δεχόταν καί τό ὑποστήριζε ὁ αἱρετικός Βαρλαάμ.
Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά ἡ αἵρεση τόνιζε τήν ἄσκηση ἄσχετα μέ τήν θεία Κοινωνία.
Μεταξύ τῶν δύο αὐτῶν αἱρετικῶν ἄκρων ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, διά τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καί ὅλων τῶν ἁγίων Πατέρων, λέγει ὅτι σωζόμαστε μέ τό Μυστήριο τῆς θείας Κοινωνίας, μέ τήν προϋπόθεση ὅμως νά κάνουμε συγχρόνως καί ἄσκηση μέ ἐξομολόγηση καί μετάνοια γιά τόν καθαρμό τῆς ψυχῆς μας.
No comments:
Post a Comment