ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============
Με νέα εύστοχή του παρέμβαση ο κ. Τάτσης απαντά στο ατυχές άρθρο της κυρίας Αννας Φραγκουδάκη στενής συνεργάτιδος της κυρίας Δραγώνα. Η κυρία Αντωνιάδου στο “Βήμα”, η κυρία Βουνάτσου στο “Εθνος” και η κυρία Φραγκουδάκη στα “Νέα” θορυβήθηκαν από τις αποφάσεις της Ιεραρχίας για το μάθημα των θρησκευτικών, τα σχολικά βιβλία, το μεταναστευτικό και άλλα θέματα.
Δική μου εκτίμηση είναι ότι Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα βρει τελικά δυστυχώς τρόπο να απονευρώσει τις όποιες κατά Θεόν προσπάθειες για να τιθασσευθούν οι άθεοι κρατούντες. Το σίγουρο όμως είναι ότι οι χριστιανομάχοι θορυβήθηκαν από τις αποφάσεις της Ιεραρχίας και προσπαθούν απεγνωσμένα με πολυμέτωπες επιθέσεις να αλλάξουν την πορεία των πραγμάτων.
Το ευχάριστο είναι ότι άρχισαν οι θεολόγοι και οι κληρικοί να μιλούν πιο ανοιχτά. Το ιστολόγιο “Θρησκευτικά” για χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των αγώνων για να διατηρηθεί ο υποχρεωτικός ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος των θρησκευτικών. Πρόσφατα το παράρτημα των θεολόγων του νομού Κατερίνης, η Παγκρήτιος ένωση θεολόγων, οι θεολόγοι του νομού Μαγνησίας κτλ. έχουν περάσει στην αντεπίθεση και ασκούν πιέσεις προς την ορθή κατεύθυνση. Παράλληλα πολλά άλλα παραδοσιακά ορθόδοξα ιστολόγια μιλούν αποφασιστικά για το θέμα. Ετσι αρχίζει να αντιστρέφεται το δυσμενές για την Εκκλησία και το μάθημα των θρησκευτικών κλίμα.
Συγχαίρουμε εκ βάθους καρδίας όλους τους καλούς πατέρες και αδελφούς που αγωνίζονται τον καλόν αγώνα της πίστεως και αναμένουμε και όλους τους άλλους να συστρατευθούν στον αγώνα.
Επαναφέρω μια προηγούμενη μου εισήγηση. Και μόνο μια επιστολή να αποστείλει ο καθένας από τους 10,000 θεολόγους και τους ισάριθμους - αν δεν κάνω λάθος- κληρικούς που υπάρχουν στην Ελλάδα προς τον πρωθυπουργό, με κοινοποίηση στο υπουργείο παιδείας, στους βουλευτές που τους εκπροσωπούν, στους αρχηγούς των κομμάτων, στους νομάρχες, στους συμβούλους του παιδαγωγικού Ινστιτούτου κτλ. θα δημιουργηθεί μια δυναμική που θα είναι αδύνατον να αγνοήσουν οι επιβουλευόμενοι το μάθημα των θρησκευτικών.
Παραθέτουμε στη συνέχεια το σχόλιο του κ. Τάτση και το άρθρο της κυρίας Φραγκουδάκη που μας έδωσαν την αφορμή για το δικό μας σχόλιο.
*****
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ
Του κ. Ιωάννη Τάτση
==============
Σαν να μην έφτανε η υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών του λυκείου με τη σχεδιαζόμενη μετατροπή τους σε μάθημα επιλογής, η Άννα Φραγκουδάκη επέλεξε σήμερα με άρθρο της στα ΝΕΑ να ανοίξει και το ζήτημα του περιεχομένου του μαθήματος, ζητώντας τη μετατροπή του σε Θρησκειολογία και κατηγορώντας το ως κατηχητικό. Φίλη και συνεργάτιδα της Θάλειας Δραγώνα κάνει και εκείνη ό,τι μπορεί για την αποχριστιανοποίηση του ελληνικού σχολείου, υποστηρίζοντας δήθεν τα δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών. Η αντίδραση Θεολόγων αλλά και Ιεραρχών στη σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση υποβάθμιση των Θρησκευτικών του Λυκείου προκαλεί την άμεση αντίδραση των γνωστών υποστηρικτών της αποχριστιανοποίησης της παιδείας μας.
Το άρθρο της Άννας Φραγκουδάκη αναφέρετε σε όλες τις «οδυνηρές» πραγματικότητες του ελληνικού σχολείου «Την πρωινή σχολική προσευχή, τον οργανωμένο εκκλησιασμό, τις θρησκευτικές εικόνες στις τάξεις, το μάθημα των Θρησκευτικών που είναι κατήχηση στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα» τις οποίες συζήτησε με εκπαιδευτικό που «τυχαίνει να είναι θρησκευόμενος άνθρωπος»!
Δεν θα απαντήσουμε στην έτσι κι αλλιώς παιδική αντίληψη περί κατήχησης που έχει η αρθρογράφος. Μόνο θα της υπενθυμίσουμε πως η εικόνα που παρουσιάζει τους Ορθόδοξους μαθητές να κοιτούν «με ζήλεια από το παράθυρο τους αλλόθρησκους απαλλαγμένους από το μάθημα να παίζουν στην αυλή» είναι εικόνα της δικής της φαντασίας, που αν πραγματικά συμβαίνει αποτελεί παραβίαση των υπουργικών εγκυκλίων που προβλέπουν για όσους αλλόθρησκους μαθητές παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά να παρακολουθούν μάθημα Γλώσσας ή άλλο σε άλλη τάξη. Με τέτοια άγνοια και των στοιχειωδών προβλέψεων της εκπαιδευτικής νομοθεσίας είναι καλύτερα να αποφεύγει η κ. Φραγκουδάκη τις αναλύσεις και τις προτάσεις για το περιεχόμενο της θρησκευτικής εκπαίδευσης.
*****
Κατήχηση και Σχολείο
Γράφει η Αννα Φραγκουδάκη
=================
Ενας εκπαιδευτικός, που κάνει μεταπτυχιακά, συζητούσε πρόσφατα μαζί μου τα πολλά προβλήματα του σχολείου του, το οποίο έχει μεγάλο ποσοστό μαθητών άλλων χριστιανικών δογμάτων και άλλων θρησκειών. Η συζήτηση ξεκίνησε με την «οδυνηρή», όπως την ονόμασε, εμπειρία που είχε πριν από μερικές εβδομάδες με τον αγιασμό στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σημειωτέον ο εκπαιδευτικός τυχαίνει να είναι θρησκευόμενος άνθρωπος. Η συζήτηση από τον αγιασμό πήγε σε όλα όσα αφορούν τη σχέση θρησκείας και σχολείου. Την πρωινή σχολική προσευχή, τον οργανωμένο εκκλησιασμό, τις θρησκευτικές εικόνες στις τάξεις, το μάθημα των Θρησκευτικών που είναι κατήχηση στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα.
Θεολόγοι και νομικοί έχουν τεκμηριώσει ότι η θρησκευτική κατήχηση από το σχολείο αντίκειται στις αρχές της ελευθερίας της συνείδησης, καθώς και στον ορθολογισμό που αποτελεί θεμέλιο της μετάδοσης γνώσεων. Τα αλλόθρησκα ή άλλων δογμάτων παιδιά στα σχολεία δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Υπάρχει στην εποχή μας μεγάλος αριθμός παιδιών που ανήκουν στο ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, αλλά η οικογένειά τους πιστεύει ότι η θρησκεία είναι ιδιωτικό θέμα συνείδησης. Μήπως λοιπόν δεν είναι πλέον στην εποχή μας η κατήχηση έργο του δημόσιου σχολείου αλλά, όπως στον υπόλοιπο δημοκρατικό κόσμο, είναι βασικό έργο της Εκκλησίας; Μήπως το σχολείο θα έπρεπε να διδάσκει θρησκειολογία και ιστορία των θρησκειών;
Εχει πολλά πλεονεκτήματα η κατήχηση ως έργο της Εκκλησίας, αντί για σχολικό μάθημα, δηλαδή υποχρεωτικό και βαθμολογούμενο.
Οι μαθητές συμμετέχουν με τη θέλησή τους και όχι από υποχρέωση, ούτε παρακολουθούν κοιτάζοντας την ίδια ώρα με ζήλεια από το παράθυρο τους αλλόθρησκους απαλλαγμένους από το μάθημα να παίζουν στην αυλή. Αρα η θρησκευτική διαπαιδαγώγηση γίνεται ενσυνείδητη και πολύ πιο σχετική με τις θρησκευτικές επιταγές. Τότε το σχολείο μπορεί στη θρησκειολογία να περιλάβει και μια επιλογή από αρχές κοινές σε όλες τις μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες και να τις διδάσκει ως ηθικές αξίες γενικά αποδεκτές. Στα ιερά κείμενα όλων, αν δεν κάνω λάθος, αυτών των θρησκειών βασικός κανόνας ηθικός είναι π.χ. η αγάπη και κατανόηση προς τον συνάνθρωπο.
ΠΗΓΗ:
Θρησκευτικά
Καλά οι Άννες βαλθήκαν να μας αποκαθηλώσουν τα θρησκευτικά,τις εικόνες και τους εκκλησιασμούς απο τα σχολεία μας!Τί αντιχριστιανική μανία τις έπιασε!Άς διδάσκουν στα δικά τους παιδιά θρησκειολογίες!Θρησκειολογία κάναμε και στο πανεπιστήμιο!Δέν υπάρχει πιό αηδιαστικό μάθημα!Πρέπει σώνει και καλά να διδάξουμε τις παιδεραστίες και τις πορνείες του Μουάμεθ(απο το κοράνι);Ή μήπως πρέπει να διδαχτούν τα παιδάκια μας τον Ινδοϊσμό που οι οπαδοί του λατρεύουν τις θεότητες τους με τα λίγκα και τα γιόνι(γεννητικά όργανα γυναικών και αντρών);Ή να τα διδάξουμε την γιόγκα,καμα σούτρα,του Βουδισμού;Αυτοί είναι οι κανόνες ηθικής των άλλων θρησκειών;Να τους χαίρονται δεν θα πάρουμε,ας διδάξουν στα παιδάκια τους πειραματικά τα πιό πάνω και τα λέμε!Πάντως και οι Θεολόγοι τις Μακεδονίας αρχίζουν και σιγοβράζουν!
ReplyDelete