Tuesday, October 12, 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΛΟΠΙΣΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ



Με πολλή χαρά, αγαπητέ κ. Ντόνα, θα δημοσιεύω πάντοτε τις απόψεις σου επειδή τις καταθέτεις επώνυμα, με ευγένεια και ήθος. Η διαφορά εκτίμησης για ορισμένα θέματα που τυχόν υπάρχει μεταξύ μας ουδόλως ψύγει την εν Χριστώ αγάπη.


Δημοσιεύω, λοιπόν, την απάντηση που μου έστειλες και σε διαβεβαιώ ότι είμαι εξίσου “απλός άνθρωπος” όπως τουλάχιστον κι εσύ. Εχω πλήρη συνείδηση ότι κανένας δεν χάνει τον ύπνο του γι’ αυτά που γράφω ακριβώς επειδή είμαι ένας άγνωστος και ασήμαντος άνθρωπος που δημοσιοποιώ τις απόψεις μου στο προσωπικό μου ιστολόγιο.

Ισως στο μέλλον γράψω κάτι αναφορικά με τα θέματα που θίγεις στην επιστολή σου. Για την ώρα περιορίζομαι να αναρτήσω την επιστολή σου και να σε ευχαριστήσω για τη συνεργασία σου.


*****

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΛΟΠΙΣΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ

Του κ. Γεώργιου Ντόνα
=============

Αγαπητέ Παναγιώτη,

Για πολλοστή φορά οφείλω να σε ευχαριστήσω, επειδή δίνεις την δυνατότητα σ’ εμάς τους απλούς ανθρώπους, να διατυπώνουμε την άποψη και την διαφωνία μας, μέσα από την ιστοσελίδα σου. Κι αυτό δεν αποτελεί λεκτική κορώνα, αλλά γνήσια και καρδιακή καταγραφή, δεδομένου, μάλιστα ότι, δεν έχουμε άλλο τρόπο αντιδράσεως προς τις ενέργειες των φορέων της οποιασδήποτε μορφής Εξουσίας. Μ’ αυτό το δεδομένο, η κριτική σου είναι πάντοτε ευπρόσδεκτη και σ’ ευχαριστώ, που όχι μόνο δημοσιοποιείς, αλλά και μελετάς τα ταπεινά κείμενά μου.

Η απάντησή μου, σ’ αυτήν την καλόπιστη κριτική, έχει ως εξής:

-Μακριά από μένα κάθε πρόθεση, για ¨οξεία προσωπική επίθεση¨ κατά του κ. Χατζηνικολάου. Πολύ περισσότερο, κάθε διάθεση για ¨υπονοούμενα¨ ως προς υποτιθέμενους ρόλους του ¨κατ’ ανάθεσιν¨ τρίτων! ΔΕΝ γνωρίζω και επομένως δεν έχω λόγο σε τέτοια!!! Υποχρέωσή μου, όμως, είναι να παρακολουθώ τα γεγονότα και μέσα από μία διαχρονική πορεία αρκετών χρόνων, με πολλά δείγματα γραφής από τον συγκεκριμένο Δεσπότη, να έχω καταλήξει στα συμπεράσματά μου. Εν προκειμένω, κανείς από τους ¨παροικούντες την Ιερουσαλήμ¨ δεν αγνοεί ότι, ο κ Χατζηνικολάου ήλθε από την Αμερική, υπηρέτησε στην ΝΑΣΑ, προβλήθηκε ως πανεπιστημιακός (φυσικός, γενετιστής, γιατρός, εξπέρ της Βιοηθικής, βιολόγος, καθηγητής Πανεπιστημίου κ.λ.π.), εξελίχτηκε μέσα σε μια εικοσαετία και κατέχει υψηλή και νευραλγική Επισκοπική θέση στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, προβάλλεται ευκαίρως – ακαίρως, ως το ….top της Εκκλησιαστικής διανόησης και καταλληλότερος για την ύψιστη Εκκλησιαστική καθέδρα από ορισμένα Μ.Μ.Ε. έντυπα και ηλεκτρονικά, και τόσα άλλα, που νομίζω ότι δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό μου ως ¨πολυπράγμονα¨.

- Αναφορικά προς την βιοτή του, την ασκητικότητά του, το ήθος του και άλλα ¨προσωπικά του δεδομένα¨, επειδή δεν τον έχω ζήσει τον συγκεκριμένο άνθρωπο, αλλά γνωρίζω την λαϊκή παροιμία ¨αν δεν έχεις φάει ένα τσουβάλι αλάτι με κάποιον, μη μιλάς γι’ αυτόν¨, απλά σιωπώ! Αυτό δεν το λέω υπεκφεύγοντας αλλά υπακούοντας στην ρήση του Χριστού μας, ¨μη κρίνετε κατ΄ όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε¨! Πώς να διεκδικήσω ¨την δικαίαν κρίσιν¨, όταν δεν γνωρίζω κάποιον; Αυτό πράγματι θα αποτελούσε ανεπίτρεπτη και άδικη προσωπική επίθεση ή αντίθετα επιφανειακό και επιπόλαιο (τουλάχιστον) διθυραμβικό έπαινο.

-Ως προς την άλλη ερμηνεία του εγκυκλίου μηνύματος που έδωσες, ¨δεν μας κάνετε χατίρι που μας δέχεστε … Σας κάνουμε χατίρι που ερχόμαστε να σας αγιάσουμε …¨ την σέβομαι, αλλά διαφωνώ. Κατά την ταπεινή μου άποψη, πουθενά στο κείμενο δεν φαίνεται κάτι τέτοιο αντίθετα μάλιστα, το συγκεκριμένο μήνυμα αποτελεί εκφρασμένη θέση και απόφαση του εν λόγω φορέα Εκκλησιαστικής Εξουσίας, που ήδη μετά τη σχετική ¨ειδοποίηση¨ πήρε το δρόμο της. Επ’ αυτού, έχω αδιάψευστο μάρτυρα, τα επαινετικά σχόλια και την πλήρη αποδοχή των θέσεων του κ. Χατζηνικολάου, ως μοντέρνων και πρωτοποριακών, από τα γνωστά κέντρα ενημέρωσης και πληροφόρησης.

-Ως προς την Εκκλησιαστική Οργάνωση – Αδελφότητα ¨ΣΩΤΗΡ¨ προσυπογράφω επί της ουσίας τα γραφόμενά σου, με σχετικές βέβαια επιφυλάξεις ως προς συγκεκριμένα ζητήματα, περί των οποίων δεν τίθεται τώρα θέμα. Στην επιστολή μου ΟΥΔΕΜΙΑ αναφορά υπάρχει, ως προς το έργο αυτής της Αδελφότητας! ΑΠΑΙΤΩ, μέσα από τα λόγια τους ή για άλλες ενέργειές τους, να γίνεται και η επιβεβλημένη κριτική! Πολύ περισσότερο αυτό πρέπει να συμβαίνει όταν υπάρχει ο στενός συγγενικός δεσμός! Έτι μάλλον, όταν η εν λόγω Αδελφότητα, διατηρεί εκπαιδευτήρια κατωτέρας και μέσης εκπαιδεύσεως, τόσο στην Πρωτεύουσα όσο και σε άλλες μεγαλουπόλεις της Ελλάδας μας! Και ερωτώ: Ένα τέτοιο εγκύκλιο μήνυμα, εάν ήσαν αναγκασμένοι να το διαβάσουν στον εναρκτήριο Αγιασμό των Εκπαιδευτηρίων τους, τι θα έπρατταν; Τέλος, ως εκ περισσού αλλά, οφείλω να διευκρινίσω ότι, ασφαλώς και ΔΕΝ καταλογίζω ευθύνες ούτε στον ¨ΣΩΤΗΡΑ¨ ούτε στον προϊστάμενό του π. Αστέριο Χατζηνικολάου, για τις ενέργειες του αδελφού του κ. Νικολάου! Επιμένω, όμως, ότι οφείλουν να πάρουν ξεκάθαρη θέση!!!

Αγαπητέ Παναγιώτη,

Είμαι πατέρας μικρών παιδιών, που τα δυο είναι μαθητές και η κατοικία μου βρίσκεται στην περιοχή της Μητροπόλεως Μεσογαίας και Λαυρεωτικής! Ο κ. Χατζηνικολάου, ως Επίσκοπος, έχει την σφραγίδα και την ράβδο της Εκκλησιαστικής Εξουσίας στη συγκεκριμένη Μητρόπολη. Τις αποφάσεις του μπορεί να τις υλοποιεί ανεξέλεγκτα και αυτό ξεκάθαρα φαίνεται μέσα από το κείμενο του μηνύματός του, στο οποίο συγκεκριμένες λέξεις (όπως ¨σκέφθηκα¨, ¨υπεχώρησα¨, ¨έπρεπε να σας ειδοποιήσω¨), δείχνουν και την νοοτροπία του, κατά την ταπεινή μου άποψη. Ο μοναδικός τρόπος για να προστατεύσω την Οικογένειά μου και να εξασφαλίσω στα παιδιά μου το ¨κεκτημένο δικαίωμα¨ να αγιάζονται, έστω και μια φορά το χρόνο, στο Σχολείο τους με την έναρξη των μαθημάτων τους στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας, είναι όταν και όπου μου παρέχεται ευγενικά το ¨βήμα¨ (όπως πράττεις εσύ) να καταθέτω δημόσια τις απόψεις και την κριτική μου, πάνω σε συγκεκριμένες ενέργειες Εξουσίας, που, όπως μάλιστα σαφώς συνάγεται, αποφασίζει και ενεργεί από μόνος του! Επί πλέον, ως ενεργός πολίτης και Ορθόδοξος Έλληνας Χριστιανός, επιδιώκω να διατηρήσω μέσα στην τόσο δύσκολη εποχή μας, που άλλοι αποφασίζουν για μένα χωρίς να με ρωτάνε, έστω το δικαίωμά μου στον λόγο και στην άποψη και στην κριτική.

Με τιμή,

Γεώργιος Ντόνας
Οικονομολόγος

No comments:

Post a Comment