ΥΣΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΗΦΘΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΡΩΣΣΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Η Ενωτική Σύνοδος της Εκκλησίας της Ουκρανίας συνεκλήθη, για τις 15 Δεκεμβρίου, στον ναό της του Θεού Σοφίας στο Κίεβο.
Οι ιεράρχες της Ουκρανίας έλαβαν πρόσκληση, από τον Παναγιώτατο, να παραστούν στην Ενωτική Σύνοδο, που θα προεδρεύεται από τον Σεβ. Γαλλίας κ. Εμμανουήλ.
Είναι φανερόν ότι ουδείς πια μπορεί να ανακόψει την πορεία των εξελίξεων.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο θεωρεί την Ουκρανία κανονικό του έδαφος και προσκομίζει προς τούτο ατράντακτα κανονικά επιχειρήματα και αδιάσειστα ιστορικά ντοκουμέντα.
Όθεν η απόφαση του Φαναρίου να εκχωρήσει Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας είναι πια αμετάκλητη.
Όθεν η απόφαση του Φαναρίου να εκχωρήσει Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας είναι πια αμετάκλητη.
Την κρισιμώτατη αυτή ώρα για την ενότητα της Ορθοδοξίας, ποιούμε υικά θερμή έκκληση, με κάθε σεβασμό προς τον Παναγιώτατο, για να συμπεριλάβει την Εκκλησία της Ρωσσίας στις εξελίξεις.
Η άμεση μετάβαση στην Μόσχα του Σεβ. Γαλλίας είναι, εκ των πραγμάτων, επιβεβλημένη, για να συναντηθεί με τους Ρώσσους εκκλησιαστικούς ηγέτες με στόχο να τους πείσει να συμμετάσχει στην Ενωτική Σύνοδο σύσσωμη η Ιεραρχία της Αυτόνομης, υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Το Πατριαρχείο Ρωσσίας, ίσως, δεν θα αντιδράσει για την συγκρότηση Ενωτικής Συνόδου, αν εκλεγεί Πατριάρχης Ουκρανίας ο Σεβ. Μητροπολίτης Ουκρανίας κ. Ονούφριος.
Η Μόσχα θα νοιώσει κάποια ασφάλεια με μια Εκκλησία της οποίας προίσταται ο Σεβ. Ονούφριος, επειδή γνωρίζει ότι δεν θα λειτουργεί εχθρικά έναντι της Εκκλησίας της Ρωσσίας.
Προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο να φωτίσει τον Πατριάρχη μας να συμπεριλάβει την Εκκλησία της Ρωσσίας στην διαδικασία εκχώρησης Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.
Διαφορετικά δεν υπάρχει ίχνος αμφιβολίας ότι θα οριστικοποιηθεί Σχίσμα μεταξύ των Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως και Ρωσσίας, το οποίο υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να καταστεί Πανορθόδοξο, αν και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ακολουθήσουν το παράδειγμα της Μόσχας και διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σας παρακαλούμε θερμά και υικά γονυπετείς, Παναγιώτατε, να πρσπαθήσετε, έστω και την δωδεκάτη, να προλάβετε το Σχίσμα.
Οι Ρώσσοι πολιτικοί και εκκλησιαστικοί ηγέτες δεν χωρατεύουν και δεν θα διστάσουν, ούτε για ένα δευτερόλεπτο, να κάνουν σμπαράλια την ενότητα της Εκκλησίας, προκειμένου να διατηρήσουν άθικτο το εκκλησιαστικό τους imperium στην Ουκρανία.
Το απέδειξαν, άλλωστε, στην πράξη, με την επαίσχυντη Σύνοδο του Μινσκ, που αφόρισε όλους τους ιεράρχες, άλλους κληρικούς, μοναχούς και λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου (του Αγίου Όρους, ως σύνολον, μη εξαιρουμένου).!!!
Οι Ρώσσοι πολιτικοί και εκκλησιαστικοί ηγέτες δεν χωρατεύουν και δεν θα διστάσουν, ούτε για ένα δευτερόλεπτο, να κάνουν σμπαράλια την ενότητα της Εκκλησίας, προκειμένου να διατηρήσουν άθικτο το εκκλησιαστικό τους imperium στην Ουκρανία.
Το απέδειξαν, άλλωστε, στην πράξη, με την επαίσχυντη Σύνοδο του Μινσκ, που αφόρισε όλους τους ιεράρχες, άλλους κληρικούς, μοναχούς και λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου (του Αγίου Όρους, ως σύνολον, μη εξαιρουμένου).!!!
Όλα τα δημιούργησε το Φανάρι και εχω την εντύπωση ότι θα την πληρώσει η Ελλάδα στο τελος.
ReplyDeleteΑς μην μας πιάνει κατάθλιψη κ.Τελέβαντε.
ReplyDeleteΑλήθεια ποιος πιστεύει άραγε ότι το Άγιο Πνεύμα θα ρωτήσει το Φανάρι ή τη Μόσχα για το πού θα "πνέυσει";.
Ποιος μπορει να πάρει στα σοβαρά αυτές τις ταχαμου "ακοινωνησίες" που δεν ειναι τίποτε άλλο παρά ανθρώπινα κατασκευάσματα επιβολής εξουσίας;
Ας κοιτάξουμε ο καθένας τον εσυτό μας να μοιάσουμε στο Θεό γιορτές που έρχονται.
Ας εχουμε εμπιστοσύνη στον Κύριο, αυτός θα τα Οικονομήσει
Πολύ περίεργη η αντίληψή σας ότι οι αφορισμοί των Συνόδων δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και ότι δεν πρέπει να θλιβόμαστε για τον θανάσιμο κίνδυνο της δημιουργίας Σχίσματος και δη Πανορθόδοξου Σχίσματος.
DeleteΑσφαλώς και λαμβάνουμε υπόψη τις αποφάσεις των Συνόδων έστω και αν σε ορισμένες περιπτώσεις είναι λανθασμένες.
Όσο για την ανάγκη να έχουμε εμπιστσύνη στο Θεό και να αγωνιζόμαστε για να πετύχουμε το καθ' ομοίωσιν δεν βλέπω πώς και γιατί έρχεται σε αντίθεση με τον αγώνα εναντίον των αιρέσεων και των Σχισμάτων.
Το αντίθετο πιστεύω. Ότι έχουμε χρέος να πολεμούμε τα σχίσματα και τις αιρέσεις, αν θέλουμε να σωθούμε.
Συμφωνούμε ως προ τον αγώνα για τα σχίσματα κ τις αιρέσεις. Να τον κάνουμε αλλά διχως άγχος ή θλιψη αυτό εννοώ.
DeleteΌσον αφορα τις τάχαμου ακοινωνησίες...( και μαλιςτα για διοικητικά θέματα :ρωσοι προς φαναρι και αντίοχεια προς ιεροσόλυμα) δηλαδη κωνσταντινούπολη και ιεροσολυμα ως "αφορισμενοι" εχουν ακυρα μυστήρια;