ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ. ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.
Ζ΄
Του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====
5. Ἐπίλογος
Ἡ διένεξη Φαναρίου καί Μόσχας, ἐνῶ μᾶς στενοχωρεῖ, μᾶς σκανδαλίζει καί μᾶς πικραίνει, μπορεῖ νά ἑρμηνευθεῖ, κατά τό ἑπόμενο, κατά παραχώρησιν, θέλημα τοῦ Θεοῦ καί ὄχι κατά τό προηγούμενο, τό κατ’εὐδοκίαν, ὡς ρύθμιση ἀποδυναμώσεως καί ἐξασθενήσεως τῆς οἰκουμενιστικῆς ξυνωρίδος Φαναρίου καί Μόσχας. Ἄν τά δύο ἐκκλησιαστικά κέντρα δέν εἶχαν προβλήματα καί ὁμονοοῦσαν, τότε ἡ οἰκουμενιστική πορεία θά συντελοῦνταν μέ μεγαλύτερη ἐπιτάχυνση.
Πόσο θά εὐφραινόμασταν καί θά χειροκροτούσαμε ὅλοι μας, ἀλλά καί ὁ ἴδιος ὁ Τριαδικός Θεός, ἄν Φανάρι καί Μόσχα, ἀντί νά ἁμιλλῶνται σέ οἰκουμενιστικά ἀνοίγματα, ἡμιλλῶντο στήν κατίσχυση τῆς Ὀρθοδόξου διδασκαλίας καί ζωῆς, τῶν παραδόσεων, θεσμῶν καί δογμάτων τῆς φιλτάτης Ὀρθοδοξίας!
Νιώθουμε καί ἐμεῖς μεγάλο πόνο γιά τό ἐπιχειρούμενο νέο σχισματικό τόλμημα τοῦ οἰκουμενιστοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ἰδιαίτερα ὅσοι ἐπί ἔτη ἀγωνιζόμαστε νά συγκρατήσουμε τήν παράφορη ὁρμή του στήν κατάλυση καί περιφρόνηση τῶν δογμάτων τῆς Πίστεως καί τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Εὐχόμαστε νά ἐπέλθει ἡ συνεννόηση καί ἡ καταλλαγή, ὄχι μόνον γιά τό θέμα τῆς Οὐκρανίας, ἀλλά γιά τό πολύ σοβαρότερο θέμα τῆς καταδίκης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης. Ὁ Θεός βοηθός καί ὑπερασπιστής καί ὄχι οἱ ἄρχοντες καί οἱ πλανητάρχες, οἱ ὁποῖοι ἐπιθυμοῦν καί χαίρονται γιά τήν διάσπαση τῆς Ὀρθοδοξίας, χρησιμοποιῶντας ὡς μέσα τό Φανάρι καί τή Μόσχα.
[1] ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, «Ἔκθεσις ἐπί τοῦ θεματος τῆς «Πανορθοδόξου Συνόδου», ὑποβληθεῖσα πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς ἐν Σερβία Ἐκκλησίας, τό 1971», ἐν Α.Δ.ΔΕΛΗΜΠΑΣΗΣ, Πανορθόδοξος Σύνοδος, Σύνοδοι, Ἀντισύνοδοι καί ἡ «Πανορθόδοξος Σύνοδος», Ἀθήναι 1976, σσ. 111-118.
[2] Ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας (29 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου 2017) § 38, https://mospat.ru/gr/2017/12/02/news153781/
[3] Ὕμνοι τοῦ σχισματικού Φιλάρετου γιά Βαρθολομαίο καί πυρά κατά Μόσχας - Ἀποδεχόμαστε τά ἔγγραφα τῆς Πανορθόδοξης, 6-7-2017, http://www.vimaorthodoxias.gr/patriarcheia/item/84715. Σχ. βλ. ἡμέτερον κείμενο μέ τίτλο «Ὁ ἐκτός Ἐκκλησίας αἱρετικός κόσμος ἐπαινεῖ τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης», ἐν Θεοδρομία Κ2 (Ἀπρίλιος - Ἰούνιος 2018), Πρακτικά ἡμερίδος μέ θέμα: ‘’Ὀρθοδοξία καί Κολυμπάρι. Δύο χρόνια μετά’’, σσ. 278-299, https://www.katanixis.gr/2018/06/blog-post_170.html
[4] State Department: ''Φωνή τῆς θρησκευτικῆς ἀνοχῆς ὁ Βαρθολομαίος'', 17-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24432-state-department-foni-tis-thriskeutikis-anoxis-o-bartholomaios
[5] Σχ. βλ. ἡμέτερον κείμενο μέ θέμα: «Ἰησοῦς Χριστός˙ ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος, ἡ μοναδική κεφαλή καί ὁ πρῶτος ἄνευ ἴσων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», 27-9-2018, https://www.katanixis.gr/2018/09/blog-post_623.html
[6] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Ὑφίσταται ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Καθολικῇ Ἐκκλησίᾳ δικαιοδοτική ἀρμοδιότης ἐφ’ ὅλης τῆς Ἐκκλησίας ἐκτός τῆς ἀρμοδιότητος τῆς Οἰκουμενικῆς Συνόδου; 18-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24454-o-mitropolitis-peiraios-gia-to-oukraniko-zitima
[7] Τί ἀποφάσισε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο γιά τήν Οὐκρανία (11 Ὀκτ. 2018), http://aktines.blogspot.com/2018/10/11-2018.html
[8] ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ, Ἡ Οὐκρανία εἶναι κανονικό ἔδαφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας. Δέν ὑπάρχουν ἀποδεικτικά ἔγγραφα ὑπέρ τῆς Κωνσταντινούπολης, 10-10-2018, https://katihisis.blogspot.com/2018/10/blog-post_10.html
[9] 8ος Ἱερός Κανών τῆς Γ΄ Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Συνόδου. ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, ἐκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σσ. 176-178.
[10] Κοινή δήλωσις τοῦ Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου καί τοῦ Πατριάρχου Μόσχας καί πασῶν τῶν Ρωσσιῶν Κυρίλλου, 12-2-2016, https://mospat.ru/gr/2016/02/13/news128178/
[11] Οἱ βασικές ἀρχές ἀντιμετώπισης τῶν ἑτερoδόξων ἀπό τή Ρωσική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, https://mospat.ru/gr/documents/attitude-to-the-non-orthodox/
[12] Συνάντηση Βολοκολάμσκ Ἰλαρίωνα μέ τόν Πάπα Φραγκῖσκο, 19-10-2018, https://www.vimaorthodoxias.gr/rosiki-ekklisia/synantisi-volokolamsk-ilariona-me-ton-papa-fragkisko/ καί http://www.romfea.gr/patriarxeia-ts/patriarxeio-mosxas/24486-me-ton-papa-fragkisko-sunantithike-o-mitropolitis-bolokolamsk, Ἐπίσης, Ἀποστάσεις ἀπό Βατικανό στήν κόντρα Φαναρίου - Μόσχας – Διατηρεῖ τήν κοινωνία τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο – Τί εἶπε ἡ Βουλγαρία, 19-10-2018, https://www.pentapostagma.gr/2018/10/αποστάσεις-από-βατικανό-στην-κόντρα-φ.html
[13] Βολοκολάμσκ Ἰλαρίωνας: «Ὁ Βαρθολομαῖος δέν εἶναι πλέον ὁ ἡγέτης τῆς οἰκουμενικῆς Ὀρθοδοξίας», 23-10-2018, http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24555-bolokolamsk-ilarionas-o-bartholomaios-den-einai-pleon-o-igetis-tis-oikoumenikis-orthodojias
[14] ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, ἐκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σ. 358
[15] Ὅ. π., σσ. 407-408.
[16] 27-6-2013, https://www.imp.gr/images/Epikairothta_2013/ANAKOINOTHEN_EPISTOLH_OIKOYMENIKOS_OIKOYMENISMOS_DIALOGOI.pdf
[17] 26-11-2014, http://www.theodromia.gr/A9455A79.el.aspx
[18] Μάρτιος 2017, https://www.katanixis.gr/2017/03/blog-post_305.html
No comments:
Post a Comment