ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Αγαπητή κ. Λωρίτου,
Θα μου επιτρέψετε να επικεντρώσω την απάντησή μου μόνον σε ένα -το πιο σημαντικό κατά την άποψή μου- σημείο του σχολίου σας, που παρέθεσα αυτούσιο στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.
Θα μου επιτρέψετε να επικεντρώσω την απάντησή μου μόνον σε ένα -το πιο σημαντικό κατά την άποψή μου- σημείο του σχολίου σας, που παρέθεσα αυτούσιο στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.
Δεν έγραψα, κυρία Λωρίτου, ότι επαπειλείται Πανορθόδοξο Σχίσμα μόνο με την χρήση δωροδοκίας.
Μίλησα για δωροδοκίες, αλλά και για εκβιασμούς.
Ας γίνουμε συγκεκριμένοι.
1.) Έχετε διερωτηθεί γιατί ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας μασά τα λόγια του και συντάσσεται εν πολλοίς με τους Ρώσσους;
Σας υπενθυμίζω ότι ο Μακαριώτατος Αλεξανδρείας ήταν για χρόνια πατριαρχικός Έξαρχος στην Οδησσό. Επομένως οι Ρώσσοι τον ξέρουν καλά.
Για λύστε μας, λοιπόν, τον γρίφο, για ποιο λόγο -όλως παραδόξως- αρθρώνει λόγους αποδοκιμασίας εναντίον των ενεργειών του Οικουμενικού Πατριαρχείου;
Σας υπενθυμίζω ότι ο Μακαριώτατος Αλεξανδρείας ήταν για χρόνια πατριαρχικός Έξαρχος στην Οδησσό. Επομένως οι Ρώσσοι τον ξέρουν καλά.
Για λύστε μας, λοιπόν, τον γρίφο, για ποιο λόγο -όλως παραδόξως- αρθρώνει λόγους αποδοκιμασίας εναντίον των ενεργειών του Οικουμενικού Πατριαρχείου;
2.) Δεν αντιλαμβάνεστε την πίεση που αισθάνεται ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου να μη σταθεί αλληλέγγυος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο για το Ουκρανικό, αφού η Εκκλησία της Κύπρου πολλάκις ζήτησε και έλαβε ουσιαστική βοήθεια στο Κυπριακό από την Ρωσσική Ομοσπονδία με την διαμεσολάβηση του Πατριάρχη της Ρωσσίας;
3.) Δεν συνειδητοποιείτε ότι το Πατριαρχείο Αντιοχείας είναι εντελώς ανίκανο να αντισταθεί στις υποδείξεις της Μόσχας;
Ο μόνος λόγος που υπάρχουν ακόμη εν ζωή το Πατριαρχείο Αντιοχείας και το καθεστώς Άσαντ είναι η στήριξη που τους προσφέρει η Ρωσσική Ομοσπονδία.
Τολμά, λοιπόν, ο Μακαριώτατος Αντιοχείας να αρνηθεί τις υποδείξεις της Μόσχας;
4.) Η συμβολή της Ρωσσικής Ομοσπονδίας στους αγώνες της Σερβίας εναντίον των Κοσσοβάρων και των Αλβανών είναι καθοριστική για την πολιτική επιβίωση της Σερβίας και της προσπάθειάς της να μη χάσει οριστικά το Κοσσυφοπέδιο.
Επομένως, πόσο εύκολο είναι για την Εκκλησία της Σερβίας να αντισταθεί στις υποδείξεις της Μόσχας;
5.) Όπως γνωρίζετε το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων, εξαιτίας της λειψανδρίας που το μαστίζει, στηρίζεται -σε μεγάλο βαθμό- στο Πατριαρχείο Ρωσσίας για να επανδρώσει τα προσκυνήματα των Αγίων Τόπων.
Πόσο εύκολο, επομένως, είναι να αντισταθεί στις Ρωσσικές πιέσεις;
6.) Παρόμοιες πιέσεις δέχεται το Πατριαρχείο Γεωργίας που φοβάται την χορήγηση Αυτοκεφαλίας της Αμπαχζίας και της Οσετίας, ή της ένταξης των επισκόπων της περιοχής στο Ρωσσικό Πατριαρχείο.
Βεβαίως δεν ξέρουμε αν όλες οι πιο πάνω Εκκλησίες θα διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σίγουρα, όμως, θα δυσκολευτούν πάρα πολύ -οι πλείστες από αυτές- να αναγνωρίσουν τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο σαν τον πρώτο Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Σίγουρα, όμως, θα δυσκολευτούν πάρα πολύ -οι πλείστες από αυτές- να αναγνωρίσουν τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο σαν τον πρώτο Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Τα πιο πάνω και πολλά άλλα, που αφορούν τις Εκκλησίες της Πολωνίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας κτλ., δείχνουν περίτρανα ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας μπορεί να εκβιάσει τις πλείστες Ορθόδοξες Εκκλησίες και το κάνει ήδη από καιρό καθ’ υπερβολήν.
Αν διαβάσετε προσεκτικά την σειρά του φιλικώτατα προσκείμενου προς το Πατριαρχείο Ρωσσίας κ. Γ. Παπαθανασόπουλου, για την κατάσταση των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών σήμερα, θα διαπιστώσετε ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας, όχι μόνον εκβιάζει πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες, αλλά και θα πληροφορηθείτε και τους συγκεκριμένους εκβιασμούς που ασκεί στην καθεμιά από αυτές.
Περιγράφετε κ. Τελεβάντο μία αξιοπρεπή συμμαχία των προκαθημένων των εκκλησιών μέ την Ρωσία -- στον βαθμό που αυτή εκδηλώθηκε -- μία συμμαχία που δεν προδίδει την οντολογία της εκκλησίας και τις αρχές του δικαίου . Αυτό θα ήταν και μία αναισθησία οι ευεργετηθέντες νά μήν υπερασπισθούν το δίκαιο του ευεργέτου . Δεν βλέπω κάτι το μεμπτόν . Δεν μας περιγράφετε μία ευτελή υποτέλεια αντίθετα προς τις αρχές του δικαίου , της εκκλησιαστικής τάξεως και των συμφερόντων των λαών που ο κάθε προκαθήμενος εκπροσωπεί. Τον Βαρθολομαίο τον εξευτέλισαν! Τον παρέδωσαν στην χλεύη και στην καταδίκη της ιστορίας . Μπορεί νά υπάρχουν τα συμφέροντα και οι εξαρτήσεις που λέτε απο την Ρωσία Όμως ο Μπάτσκας Ειρηναίος μπόρεσε νά κρύψει όλα αυτά τά σε κάθε περίπτωση δίκαια συμφέροντα πίσω απο ένα πολύ ωραίο και εκκλησιολογικώς άρτιο κείμενο . Ο Κάλλιστος Γουέαρ δεν ξέρω τί συμφέροντα έχει απο την Μόσχα , ώστε νά καυτηριάσει τά ατοπήματα του Βαρθλομαίου ! Έχουμε και μία αποδοχή του Έπιφανίου απο Ελληνες ιεράρχες . Όπως πάει ο Βαρθολομαίος θά δημιουργήσει έναν διχασμό και μεταξύ ημών των Ελλήνων !
ReplyDeleteΘέλει η π....νά κτυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει ! Μέ ποιό δικαίωμα στην Ζάκυνθο ο πρώην Ζακύνθου και νύν Δωδώνης Χρυσόστομος ως προεξάρχων μνημόνευσε τον ψευδοΕπιφάνιο ; Αναγνωρίστηκε ο ψευδεπίσκοπος απο την Ιερά Σύνοδο της εκκλησίας της Ελλάδος ; Ήρθε το θέμα πρός συζήτησιν στην Ιερά Σύνοδο ; Πήρε η εκκλησία της Ελλάδος συνοδικώς θέση ; Όχι πως ελπίζουμε στην ευθυκρισία και στο εκκλησιαστικό φρόνημα των συνοδικών ! Όμως ούτε κάν τα προσχήματα ! Ούτε ίχνος νομιμότητος ! Ούτε κάν νά ακουστούν αυτές οι πέντε δέκα νηφάλιες φωνές! Ύστερα φταίω εγώ που χρησιμοποιώ την λιμενικήν άν λάχει . Δεν υπάρχουν αισχρές λέξεις , αλλά αισχρά νοήματα . Οι λέξεις αντιστοιχούν στά διεθφαρμένα νοήματα αυτών των απίθανων τύπων .
ReplyDelete