ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Ε΄
=====
(2) Η πρόσφατη σοφιστική πραγματεία για το ουκρανικό αυτοκέφαλο του ομοτίμου καθηγητού Βλασίου Φειδά, του γνωστού μεταξύ άλλων για την επιστημονική ασυνέπειά του και την κατά βούληση χειραγώγηση της ιστορίας σε κάποια πολύ λεπτά θέματα, αποφεύγει σαφώς να σχολιάσει κατά τον πυρήνα τους τα έγγραφα του 1686, τα οποία παραχωρούν όχι απλώς δικαίωμα χειροτονίας, αλλά πλήρη εκκλησιαστική υπαγωγή του Κιέβου στη Μόσχα, όπως κατέδειξε στην μελέτη του ο π. Θεόδωρος (Ζήσης). Αν η ΚΠολη θεωρεί ότι τόσο το καθεστώς αυτό (Κιέβου υπό την Μόσχα), όσο και η ίδια η Αυτοκεφαλία των λοιπών μη Πρεσβυγενών Πατριαρχείων, των εκτός της αρχαίας Πενταρχίας (όπως υποστήριξε προς μεγάλη μας έκπληξη επιφανής θεολόγος Επίσκοπος), είναι θέματα εκκρεμή μέχρι την σύγκληση Οικουμενικής Συνόδου (!!!), τότε γιατί δεν τέθηκαν τα θέματα αυτά σε προσυνοδικές διασκέψεις των τελευταίων δεκαετιών;

(4) Η τελευταία προσυνοδική πανορθόδοξη συμφωνία για την παραχώρηση Αυτοκεφαλίας (διότι το θέμα της Αυτοκεφαλίας δεν ήρθε στην "αγ(ρ) ία και μεγάλη σύνοδο του Κολυμπαρίου"), σαφώς προέβλεπε (1) συμφωνία της εκασταχού Μητρός Εκκλησίας, (2) την σχετική θέληση της τοπικής - αναδυομένης σε αυτοκέφαλη - Εκκλησίας.

(Συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment