Monday, December 10, 2018

ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ. ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ. ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ. ΣΤ΄


ΦΑΝΑΡΙ ΚΑΙ ΜΟΣΧΑ.
ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΕΣ. ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.

ΣΤ΄


Του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====

4. Προτιμότερη ἡ διακοπή μνημονεύσεως μέ βάση τόν 15ο Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Συνόδου

Θά πρέπει, ἐπίσης, νά ἐπισημανθεῖ καί νά ὑπογραμμισθεῖ δεόντως ὅτι ἡ διακοπή μνημονεύσεως τοῦ ὀνόματος τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ἀπό τόν Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο θα ἦταν προτιμώτερο νά γίνει μέ βάση τόν 15ο Ἱερό Κανόνα τῆς ΑΒ΄ Σύνοδου ἐπί Μ. Φωτίου[14]. Βεβαίως δέν ἀπουσιάζει καί τώρα ἡ κανονική βάση καί θεμελίωση, ἀφοῦ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος κοινωνεῖ μέ καταδικασμένους, καθηρημένους καί ἀναθεματισμένους κληρικούς, τῶν ὁποίων ἡ κατάσταση δέν ἔχει ἀλλάξει, διότι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, πού τούς τιμώρησε, ἐξακολουθεῖ νά τούς θεωρεῖ ὡς σχισματικούς, καί μαζί με αὐτήν σύμπασα ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Στίς περιπτώσεις αὐτές ἰσχύει ὁ Κανών Β΄ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Τοπικῆς Συνόδου[15], ἀναγνωρισμένης ἀπό Οἰκουμενικές, ὅτι «ὁ κοινωνών ἀκοινωνήτῳ ἀκοινώνητος ἔσται» καί ἄλλοι συμφωνοῦντες Κανόνες.

Τό Ὀρθόδοξο πάντως πλήρωμα ἐπιθυμεῖ διακαῶς νά τεθεῖ ὡς βάση διακοπῆς τῆς κοινωνίας καί κατ’ ἀκολουθίαν καί τῆς μνημονεύσεως, ἡ μομφή ἐπί αἱρέσει, νά κατηγορηθεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὡς αἱρετικός καί οἰκουμενιστής. Τό ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος αἱρετίζει καί οἰκουμενίζει εἶναι πάρα πολύ εὔκολο νά ἀποδειχθεῖ. Ἔχουν γραφεῖ πάρα πολλά σημαντικά κείμενα, πού ἀποδεικνύουν τήν αἵρεση καί τόν οἰκουμενισμό τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου. 

Ἀπό αὐτά ξεχωρίζουν ἡ ἐπιστολή τοῦ Σεβ. Μητρ. Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πρός τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο[16], τό κείμενο τῆς Συνάξεως Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν μέ θέμα: «Ἡ νέα ἐκκλησιολογία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου»[17] καί τό κείμενο τοῦ Ἀρχιμ. Χρυσοστόμου Ν. Πήχου, Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Κοινοβιακῆς Μονῆς «Ἡ Ζωοδόχος Πηγὴ» Λογγοβάρδας Πάρου, μέ θέμα: «Κατάγνωσις ἑτεροδιδασκαλιῶν, διατυπωθεισῶν ὑπὸ τῆς αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου»[18]. Μποροῦν οἱ Μοσχοβῖτες νά μελετήσουν τά ἀνωτέρω κείμενα καί νά βγάλουν τά συμπεράσματά τους. Ἔτσι θα καταστεῖ δυνατόν εὐκολότερα νά συγκληθεῖ Πανορθόδοξη Σύνοδος πού ἐπιθυμοῦν, γιά νά καταδικαστεῖ ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος πρωτίστως καί κυρίως ὡς αἱρετικός καί οἰκουμενιστής.

Βεβαίως, ἡ Ρωσική Ἐκκλησία, πρίν προχωρήσει στό ἀνωτέρω ἀναγκαῖο βῆμα, θά πρέπει προηγουμένως νά κάνει ἕνα ἐξίσου σπουδαῖο καί ἀναγκαῖο βῆμα. Νά ἀποτινάξει ἀπό πάνω της τόν ζυγό τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πού τήν κρατᾶ αἰχμάλωτη, καί νά ὀρθοδοξοποιηθεῖ. 

Αὐτό μπορεῖ νά γίνει μέ τήν συνοδική καταδίκη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης, μέ τήν διακοπή τῆς συμμετοχῆς στούς διαφόρους διαχριστιανικούς καί διαθρησκειακούς ὀργανισμούς καί μέ τήν ἀπόρριψη τῶν διαφόρων οἰκουμενιστικῶν κειμένων, ὅπως τοῦ Κειμένου τῆς Ἀβάνας, τοῦ Κειμένου γιά τίς ἀρχές ἀντιμετώπισης τῶν ἑτερoδόξων καί ἄλλων παρομοίων κειμένων.

(Συνεχίζεται) 

No comments:

Post a Comment