Monday, September 11, 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση παραθέσαμε επιστολή-σχόλιο της κυρίας Ελένης Λωρίτου με το οποίο απαντά ορισμένα σημεία της ανάρτησής μας Προυποθέσεις για να καταστούν αποτελεσματικές οι αποτειχίσεις στον Ελλαδικό χώρο”.

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ
________

1.) Η κυρία Λωρίτου καταρχήν συμμερίζεται την θέση μας ότι οι Οικουμενιστές δεν ορρωδούν μπροστά σε τίποτα και ότι μόλις τους δοθεί η ευκαιρία την αρπάζουν από τα μαλλιά και κατασπαράσσουν με λύσσα τους αντιπάλους τους.

Είναι γνωστές -επί παραδείγματι- οι μεθοδεύσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου σε βάρος του π. Θεόδωρου Ζήση, επειδή τηρούσε ορθόδοξη γραμμή στους διαλόγους με τους αιρετικούς και επειδή δεν ανεχόταν τον διασυρμό της Εκκλησίας επί Αρχιεπισκοπίας Χριστοδούλου.

Άρα όλοι συμφωνούμε ότι οι Οικουμενιστές είναι αδίστακτοι. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε "φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως οι περιστερές" αν θέλουμε να ματαιώσουμε -τουλάχιστον εν μέρει- τις μεθοδεύσεις τους.

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ
_________

2.) Η κυρία Λωρίτου, όμως, δεν φαίνεται να συμμερίζεται την άποψή μας ότι οι Οικουμενιστές εκμεταλλεύονται στο έπακρο κάθε αφορμή για να δικαιολογήσουν τις αυθαιρεσίες και την αδιστακτωσύνη τους.

Επί παραδείγματι! Όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος απαίτησε με ιταμότητα την απομάκρυνση του π. Θεόδωρου Ζήση από το διάλογο με τους Παπικούς στηρίχθηκε στο γεγονός ότι ο π. Θεόδωρος ήταν κληρικός των Νέων Χωρών και, ως εκ τούτου, χρειαζόταν άδεια του Πατριάρχη για να εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος στο διάλογο.

Αν ο π. Θεόδωρος Ζήσης τραβούσε το χάλι κάτω από τα πόδια του Πατριάρχη, ο Παναγιώτατος θα καθίστατο ανίσχυρος να πετύχει τον στόχο του ασχέτως του πόσο αδίστακτος είναι.

Αν, επί παραδείγματι, ζητούσε απολυτήριο από τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και εγγραφόταν ως κληρικός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, τότε ο Παναγιώτατος εκών-άκων θα αναγκαζόταν να δεχτεί την παρουσία του π. Θεόδωρου στο διάλογο με τους Παπικούς.

ΤΟ ΕΥΓΛΩΤΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΥ
________

3.) Δεύτερο παράδειγμα είναι η περίπτωση του Σεβ. Ράσκας Αρτέμιου. 

Οι Οικουμενιστές ζητούσαν επίμονα τρόπο να τον καθαιρέσουν. 

Όσο ο Σεβ. κ. Αρτέμιος δεν τους έδινε το δικαίωμα δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτε. 

Μόλις τους έδωσε, όμως, το δικαίωμα προχώρησαν ταχύτατα και τον καθαίρεσαν.

ΑΝ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ
__________

4.) Το ίδιο ισχύει και τώρα. Οι Οικουμενιστές μπορούν να κάνουν πολλά σε βάρος όσων διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη: Μπορούν να τους βάλουν σε αργία, να τους κόψουν το μισθό, να τους εκδιώξουν από τους ναούς και τα μοναστήρια τους κτλ.. 

Για να τους καθαιρέσουν, όμως, χρειάζονται κάτι περισσότερο, επειδή ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου καλύπτει τη διακοπή του μνημοσύνου, αρκεί να αφορά επίσκοπο που κηρύσσει επ' εκκλησίαις γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση. 

Όσο οι αποτειχισμένοι είναι απολύτως συνεπείς με τον Κανόνα οι Οικουμενιστές δεν είναι καθόλου εύκολο να τους καθαιρέσουν όσο και αν το επιθυμούν. Αν, όμως, οι αποτειχισμένοι -αφρόνως- αντιστρατευθούν τις διατάξεις του ΙΕ΄ Κανόνα θα δώσουν το δικαίωμα στους Οικουμενιστές να επικαλεστούν τις αντικανονικές τους ενέργειες για να τους καθαιρέσουν.

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΑΝ ΝΑ ΚΑΘΑΙΡΕΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ
________

5.) Ποια είναι η απόδειξη ότι οι Οικουμενιστές δεν θα τολμήσουν, ή τουλάχιστον διστάζουν πάρα πολύ, να προχωρήσουν σε καθαίρεση των αποτειχισμένων; 

Αυτό τούτο το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν προχωρούν σε καθαίρεσή τους. 

Γιατί δεν τους καθαιρούν; Όχι βέβαια από φιλανθρωπία, που απορρέει από την εύσπλαχνη καρδία τους, αλλά μόνον επειδή τους λείπει το πρόσχημα που -για την ώρα τουλάχιστον- δεν τους δίνουν οι αποτειχισμένοι αφού κινούνται μέσα στα πλαίσια του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου.

Λίαν προσεχώς θα εξετάσουμε και άλλα ενδιαφέροντα σημεία της επιστολής της κυρίας Λωρίτου.

No comments:

Post a Comment