ΓΙΑΤΙ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΤΥΧΩΝ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΙΑΝΟΣ;
Του κ. Ανδρέα Κυριακού, Θεολόγου
=====
Σε κείμενό του (3.8.2017) αναφερόμενο στη Σύναξη του Κολυμβαρίου ο π. Τύχων, Καθηγούμενος της Ι. Μονής Σταυρονικήτα (Αγίου Όρους), σημειώνει και τα πιο κάτω: «Δεν σκοπεύουμε να απαντήσουμε εις τα επιχειρήματα των εναντιουμένων προς την Αγίαν Σύνοδον, αλλά θα επιχειρήσουμε να εμφανίσουμε και να προβάλουμε τα όσα δίδαξε και απεφάσισε η Σύνοδος αυτή διά μέσου των κειμένων της».
Γιατί ο π. Τύχων αρνείται να απαντήσει τα επιχειρήματα των «εναντιουμένων»;
Α) Είναι, άραγε, τόσο φτηνά, έωλα και ανάξια σχολιασμού, που κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν πρέπει να ασχολείται μαζί τους; ή
Β) Επειδή βρίσκεται ο Πανοσιολογιώτατος σε δυσχερή θέση προτιμά την αιδήμονα σιωπήν επειδή δεν έχει στη φαρέτρα του βέλη για να αποκρούσει τα δίκην καταπέλτου κατά ριπάς και βροχηδόν ριπτόμενα κατά της Συνάξεως του Κολυμβαρίου βέλη.
Η πρώτη περίπτωση αποκλείεται ασυζητητί, διότι κατά του Κολυμβαρίου τάχθηκαν τεκμηριωμένα οι Ιερές Σύνοδοι της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, με επιχειρήματα που ήντλησαν από την εκκλησιαστική παράδοση της Ορθοδοξίας. Δύο άλλες, επίσης, Εκκλησίες η της Ρωσσίας και η της Αντιοχείας αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στην εν λόγω Σύναξη.
Από την άλλη επίσκοποι -ου τυχούσης μόρφωσης- είτε αρνήθηκαν εκ προοιμίου την πρόσκληση να συμμετάσχουν σ’ αυτήν, είτε προσελθόντες αρνήθηκαν να προσυπογράψουν τα προβληματικά και απαράδεκτά της κείμενα.
Αλλά και πλείστοι κληρικοί και λαϊκοί και Καθηγητές πανεπιστημίων με συντριπτικά επιχειρήματα αποδόμησαν, ως τα τείχη της Ιεριχούς, τις και δια γυμνού οφθαλμού ορατές αντορθόδοξες μεθοδεύσεις του Κολυμβαρίου.
Άλλωστε τι θα προβάλει ο Πανοσιολογιώτατος; Μήπως την κακοδιδασκαλία περί «ετεροδόξων Εκκλησιών και Ομολογιών»; Ο Χριστός είναι ΕΝΑΣ και μοναδικός έτσι και ΜΙΑ είναι η Εκκλησία του. Όπως και αν μαγειρέψουμε τις πέτρες, όποια συνταγή και χρησιμοποιήσουμε, όποια σάλτσα και αν τους βάλουμε, όση ώρα και αν τις ψήσουμε, απλούστατα ΔΕΝ τρώγονται με τίποτα!!!
Ο Πανοσιολογιώτατος ας κάνει τον κόπο να ρίξει μια ματιά στη μακραίωνη Αγιορειτική Παράδοση. Τότε θα εννοήσει και αυτός και οι ομόφρονες του (Καθηγούμενοι Βατοπεδίου, Μεγίστης Λαύρας και όχι μόνο) που είναι η πραγματικά η θέση του.
No comments:
Post a Comment