Sunday, September 10, 2017

ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ


ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ

Του Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
=====

Αφορμές σκανδαλισμού δίνονται από τους λεγομένους Οικουμενιστές. Πολλοί μάλιστα είδαν επικίνδυνα βήματα στην λεγόμενη “Μεγάλη και Αγία Σύνοδο” στην Κρήτη τον παρελθόντα Ιούνιο.

Στο φυλλάδιο “Προς τον Λαό” της Συνόδου της Εκκλησίας μας τονίζεται η ενότητα της ορθοδόξου Εκκλησίας:
“Η Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζει την ενότητα και την καθολικότητα της διά των ιερών Μυστηρίων ….. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Αγία Σύνοδος δεν αναφέρθηκε μόνο στο κύρος των γνωστών Οικουμενικών Συνόδων, αλλά σε αυτήν για πρώτη φορά αναγνωρίστηκαν ως Σύνοδοι “καθολικού κύρους” δηλαδή ως Οικουμενικές η Σύνοδος επί Μεγ. Φωτίου, οι επί αγίου Γρηγορίου Παλαμά, και οι εν Κωνσταντινουπόλει για την αποκήρυξη της Συνόδου της Φλωρεντίας, των προτεσταντικών δοξασιών και του ενθοφυλετισμού ως εκκλησιολογικής αιρέσεως.”

Βέβαια υπάρχουν πολλοί, οι οποίοι στην Σύνοδο της Κρήτης βλέπουν ΜΟΝΟ προδοσίες της Ορθοδόξου πίστεως! Δικαίωμα να διαφωνεί έχει ο οποιοσδήποτε. Εκείνο που δεν χωρά είναι ο φανατισμός, ο εκτός ορίων ζηλωτισμός, η απόσχισις από το σώμα της Εκκλησίας. Το “διαφωνώ” με οικουμενιστικές ενέργειες π.χ. του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, δεν σημαίνει και “αποκόπτομαι” από το σώμα της Εκκλησίας!

Τα σχίσματα είναι δυσίατες πνευματικές ασθένειες.

Τώρα τελευταία μερικοί κληρικοί, αντί γά την λέξη “σχίσμα” χρησιμοποιούν και τις λέξεις “αποτείχισις”, “διακοπή μνημοσύνου”, “ακοινωνησία”. Και στηρίζουν τις ενέργειές τους όλοι σε ένα κανόνα, στον ιε΄ της Πρωτοδευτέρας Συνόδου.

Αλλ’ ο κανόνας αυτός δεν είναι υποχρεωτικός. Είναι Δυνητικός. Δίνει το δικαίωμα δηλαδή να διακόπτει κάποιος το μνημόσυνο του επισκόπου, στον οποίον ανήκει, εφ’ όσον ο επίσκοπος κηρύττει “γυμνή τη κεφαλή” αίρεσιν. Και γεννάται το ερώτημα: Ο Σεβασμιώτατος π.χ. Φλωρίνης κ. Θεόκλητος κήρυξε καμμία αίρεσι, και δη “γυμνή τη κεφαλή” δηλαδή προκλητικά; Ολοι μιλάνε για την ορθή πίστι και τον προσεκτικό του βίο! Γιατί λοιπόν να αποκοπούν κληρικοί, που ανήκουν στην επισκοπή του;

Δικαιολογούν οι αποσχιζόμενοι την πράξη τους: “Αν ο επίσκοπος μνημονεύει τον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο είναι ….. αιρετικός, όπως εκείνος!” Κατά πρώτον ο επίσκοπος (αν ακούει από τον Πατριάρχη εγνωσμένη αίρεση), μόνο αυτός έχει δικαίωμα (όχι υποχρέωση) να διακόψει το μνημόσυνό του. Το δικαίωμα αυτό δεν το έχει πρεσβύτερος, που ανήκει σε άλλον επίσκοπο, εγνωσμένης μάλιστα πίστεως και αρετής.

Ποιος άλλος έγραψε προς τον Πατριάρχη Κων/πόλεως περισσότερα από τον μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο; Και όμως ουδέποτε συνέστησε διακοπή μνημοσύνου, δηλαδή διακοπή κοινωνίας με επίσκοπο! Στο βιβλίο του “Τα δύο άκρα” καυτηριάζει επικίνδυνα οικουμενιστικά βήματα, αλλά και διαφωνεί με αποσχιστικές ενέργειες εξ αιτίας οικουμενιστικών βημάτων.

Ούτε σκανδαλίζουμε με οικουμενιστικές ενέργειες, ούτε ενεργούμε κατά το δοκούν. Διαφωνούμε και με τα δύο άκρα!

No comments:

Post a Comment