Monday, May 20, 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το σχόλιό σας, κυρία Λωρίτου, που παρέθεσα στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, συνιστά σαφή παρανόηση των όσων έγραψα.

Όταν έγραψα ότι το Ουκρανικό δεν είναι θέμα πίστεως, αλλά παράβασης των Ιερών Κανόνων, εννοούσα ότι όσοι λανθασμένα θεωρούν το Ουκρανικό ως θέμα πίστεως, θα βρεθούν σύντομα σε αδιέξοδο, επειδή θα υποχρεωθούν είτε να αποτειχιστούν, είτε να κάνουν γαργάρα όσα λέγουν τώρα.

Όσο για την αναφορά στο μαρτύριο δεν είπα ούτε μία λέξη που να επιτρέπει την εξαγωγή του συμπεράσματος ότι το υποτιμώ ή ότι αποτρέπω οποιονδήποτε να το ακολουθήσει.

Το μαρτύριο είναι σύμφυτο με την ορθόδοξη πίστη και ομολογία και επαινούμε, ως έχουμε χρέος, εκ βαθέων, κάθε πατέρα και αδελφό μας που το επιλέγει. 

Διαμφισβητώ, όμως, την ορθότητα της προσέγγισης ορισμένων κληρικών, οι οποίοι δεν προχώρησαν σε Αποτείχιση για την Σύνοδο της Κρήτης ή για την Συμφωνία του Μπαλαμάντ ή για τα οικουμενιστικά αίσχη που συνέβησαν κατά το ημισυλλείτουργο του Οικουμενικού Πατριάρχη με τους Πάπες Βενέδικτο και Φραγκίσκο. 

Πώς είναι δυνατόν τώρα να είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε Αποτείχιση για κάτι εξαιρετικά πιο ασήμαντο όπως -αναμφίβολα είναι- η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία;

Ο ισχυρισμός σας ότι η αιχμή του δόρατος του Οικουμενισμού είναι το Ουκρανικό είναι παντελώς αθεμελίωτος και τραβηγμένος κυριολεκτικά από τα μαλλιά.

Εδώ έχουμε συνοδική απόφαση 10 Αυτοκεφάλων Εκκλησιών με την παράλληλη υπογραφή κοινής Διακήρυξης του Πάπα Φραγκίσκου με τον Πατριάρχη Κύριλλο, που αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα στους κάθε λογής αιρετικούς, και εσείς ισχυρίζεστε ότι η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία είναι η αιχμή του δόρατος του Οικουμενισμού;

Ως γνωστόν, ο γνήσια αντιοικουμενιστής Μητροπολίτης Κυθήρων επέκρινε αυστηρά την Αποτείχιση του π. Θεόδωρου Ζήση για την Σύνοδο της Κρήτης, με γλώσσα μάλιστα εντελώς ξένη στην ιδιοσυγκρασία του. 

Τώρα, όμως, φαίνεται έτοιμος να αποτειχιστεί ή άρχισε την Αποτείχιση για το Ουκρανικό.!!! 

Δεν είναι η στάση του ανακόλουθη;

Διερωτώμαι ειλικρινά: Αν τελικά η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο σεβαστός και προσφιλής π. Βασίλειος Βολουδάκης, που επέκρινε και υπόσκαψε και υποσκάπτει απροκάλυπτα τους πατέρες που αποτειχίστηκαν, θα αποτειχιστεί από τον οικείο του επίσκοπο -τουτέστιν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο- ή θα ζητήσει μετάθεση σε άλλη Μητρόπολη της οποίας ο Μητροπολίτης αποτειχίστηκε αν η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας;

Το Ουκρανικό δεν ακυρώνει κανένα αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού -όπως ανακριβώς διατείνεστε-, επειδή είναι θέμα παράβασης των Ιερών Κανόνων και όχι θέμα πίστεως.

Άλλο καταπάτηση των Ιερών Κανόνων και άλλο παράβαση των Όρων της πίστεως.

Ας μη μετατρέψουμε την κανονική παράβαση σε αλλοτρίωση της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας

Βεβαίως οι Ιεροί Κανόνες είναι αντανάκλαση του δόγματος στην ζωή της Εκκλησίας. 

Επομένως η παράβαση των Ιερών Κανόνων μπορεί να οδηγήσει σε παράβαση των Όρων της πίστεως.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο τρόπος που εκχωρήθηκε το Αυτοκέφαλο στην Ουκρανία εμφιλοχωρεί ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε εκβατικανοποίηση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. 

Η εκχώρηση, όμως, Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία είναι θέμα που σχετίζεται με τους Ιερούς Κανόνες και όχι με το Δόγμα της Ορθοδοξίας. 

Τουλάχιστον επί του παρόντος.

Τότε μόνον θα μπορούμε να μιλούμε για παράβαση των Όρων της πίστεως αν -ο μη γένοιτο- η sine paribus κακοδοξία των Ζηζιούλα, Ελπιδοφόρου κτλ. περιβληθεί με Συνοδικό κύρος.

12 comments:

  1. Μπορείτε να αναρτήσετε το κείμενο του Κυθήρων σχετικά με τον π. Ζηση; Ο Κυθήρων πάντα αναφέρεται στον π. Ζηση με θαυμασμό. Μάλιστα, όταν έγινε μελος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, μου είπε ότι θα υπερασπιστεί τον π. Ζηση αν τεθεί θέμα καθαίρεσης του.

    ReplyDelete
  2. οι κεντροαριστεροί Χριστιανοί δεν καταλαβαίνουν ότι ρωσοι και ουκρανοί ειναι το ίδιο έθνος! και παρουσιάζονται ως εθνικιστές! και δεν καταλαβαίνουν ότι το πρόβλημα με την αυτοκεφαλία της ουκρανικης εκκλησίας βρίσκεται αρχικά στο ότι ρωσοι και ουκρανοι φωνάζουν δυνατά "δεν ανήκουμε στο ίδιο έθνος". και οι αριστεροί χριστιανοί παίρνουν το μέρος των ρώσων! οι οποιοι ρωσοι λένε ότι ειναι διαφορετικό έθνος με τους ουκρανούς!!! και ενω υπάρχει ανεξάρτητο ουκρανικό κράτος, οι αριστεροί χριστιανοί συνεχίζουν να μην καταλαβαίνουν ότι ανεξάρτητο κράτος θέλει και ανεξάρτητη εκκλησία!!!
    https://apologhtika.blogspot.com/search?q=%CE%BF%CF%85%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C

    ReplyDelete
  3. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε τρέφω απεριόριστη εκτίμηση προς τον Σεβ. Κυθήρων.

    Την πληροφορία ότι ο Σεβασμιώτατος καταφερεται εναντίον της Αποτείχισης του π. Θεόδωρου Ζήση μου την έδωσαν άνθρωποι του στενού περιβάλλοντος του π. Θεόδωρου.

    Σε κάθε περίπτωση δεν απαντάτε για ποιο λόγο ο Σεβ. Κυθήρων άρχισε ήδη την Αποτείχιση για το Ουκρανικό, σε αντίθεση με την Συνοδική κατοχύρωση του Οικουμενισμού στην Σύνοδο της Κρήτης.

    Ουδόλως αμφέβαλλα ότι αν ο π. Θεόδωρος οδηγηθεί σε καθαίρεση ο Σεβ. Κυθήρων θα πρωτοστατήσει για να αποτρέψει την αυθαιρεσία.

    ReplyDelete
  4. Τό Ουκρανικό  θέμα κ. Τελεβάντο  είναι η ανατροπή   των  πάντων  . Μία  σύνοδος  ακυρώνεται  απο  την  συνείδηση  της  εκκλησίας  .  Τά  γεγονότα  όμως  , εάν   " περάσουν  "  δεν  ακυρώνονται  !  Το  Ουκρανικό  θέμα   είναι  η  ανατροπή  της  εκκλησιολογίας  ,  των  Ιερών  Κανόνων  ,  των  δογμάτων  ,  της   παραδόσεως  .  Είναι  η  εν  τοις  πράγμασι   κερκόπορτα  του  οικουμενισμού  .   Χωρίς  νά  είμαι  ο  Σημάτης   ,  πώς  μπορεί  κανείς  νά  έχει  εκκλησιαστική   κοινωνία  μέ   αυτό  το  πράγμα  ,  που  δεν  το  λές  καν  εκκλησία  !  Εάν  η  ποντικομαιμού   την  αναγνωρίσει  --  δεν  είναι  και  τόσο  εύκολο  ,  γιατί  υπάρχουν  ακόμα  μερικά  καλά  παιδάκια  και  δεν  εννοώ  μόνο  τον Πειραιώς  ,  μήν  αποφασίσει  ο  Καισαριανής  νά  βγάλει  καμμιά  τσιρίδα  ,  έχει  αρκετό  θράσος  και  μακρυά  γλώσσα  ,  αρκεί  νά  μήν  έχει  δώσει   αφορμές  νά  τον  " κρατάνε  "  --   εάν  λέγω  η  ελληνική  εκκλησία  την  αναγνωρίσει  ,  τότε  θα  γίνει  σχίσμα  μέσα  στην  ελληνική  εκκλησία  ,  χωρίς  νά  θέλω  νά  κάνω  τον  μάγο  .   Τό  λέγαμε  για  αστείο  οτι   ο  sine  paribus    θα   μπορούσε  μέ  την  ίδια  νοοτροπία  νά  δημιουργήσει  την  εκκλησία  της  Μακεδονίας   και  ήδη  άρχισε  νά   τίθεται  το  θέμα  .  Αυτό  δεν  είναι  εκκλησία  !  Είναι  παράρτημα  της  πολιτικής  εκείθεν  του  Ατλαντικού  ! 



       Κοντός  ψαλμός  αλληλούια  !   Θά  μάθουμε  πιό  πολλά  περί  του  Ουκρανικού   στην  ημερίδα  στις  22  Ιουνίου   στην  Θεσσαλονίκη  .  Χριστός  Ανέστη  ! 

    ReplyDelete
  5. Συμφωνώ απόλυτα με την κα Λωριτου. Όσον αφορά τον Κυθήρων, δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα αν θα αποτειχιστει, αλλά η διαφορά μεταξύ του Κολυμπαριου και του Ουκρανικου είναι ακριβώς η "αποκατάσταση" των σχισματικων και των καθηρημενων. Γνωριζοντας τον Σεραφείμ το θεωρώ πολύ δυσκολο να συλλειτουργησει οχι μονον με τους σχισματικους, αλλά και με εκείνους τους κανονικούς επισκόπους που θα έχουν συλλειτουργησει με τους σχισματικους. Ελπίζω να απάντησα στην ερώτησή σας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δώσατε απάντηση, π Θεολόγε, για το τι θα πράξει ο Σεβ. Κυθήρων, αλλά δεν συμφωνείτε καθόλου και μάλιστα απόλυτα με την κυρία Λωρίτου.

      Η κυρία Λωρίτου πιστεύει ότι το Ουκρανικό είναι θέμα κατάλυσης της ορθοδόξου εκκλησιολογίας, ενώ εσείς εστιάζετε την προσοχή σας στον τρόπο αποκατάστασης των πρώην Σχισματικων της Ουκρανίας.

      Delete
    2. Είπα οτι ανατρέπονται τά πάντα , αλλά εκείνο που παντελώς κουρελιάζεται , καταπατείται , εξευτελίζεται είναι η εκκλησιολογία για χίλιους λόγους , που έχουμε αναφέρει εκτενώς Πάρτε για παράδειγμα πώς ο Αναστάσιος Αλβανίας εξευτέλισε τον Βαρθολομαίο ! Όμως για τον Βαρθολομαίο απλώς ψιχαλίζει ! Για νά μήν κάνουμε κατάχρηση της θεολογίας , άς αρκεστούμε στά πολύ απτά πράγματα . Αν αυτό το μόρφωμα ονομάζεται εκκλησία μέ αυτούς τους απίθανους τύπους , τότε τί νά πώ .....! Δεν χρειάζεται νά είναι κανείς θεολόγος , το αντιλαμβάνεται ο πάσα ένας !

      Delete
    3. Ας βάλουμε και μία άλλη διάσταση της εκκλησιολογίας , οτι δηλαδή εκκλησία δεν είναι ο Κύριλλος , ο Ιλαρίων κ.τ.λ. , αλλά ο απλός Ρωσικός λαός μέ την τόσο μυστικιστική πνευματικότητα , την δια Χριστόν σαλότητα των αγίων της , τον άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ , τις " περιπέτειες ενός προσκυνητή " , τον γέροντα Σιλουανό , την Ρώσικη λογοτεχνία και διανόηση .....πώς μπορείς νά αδικήσεις αυτό τον λαό και νά γυρίσεις την πλάτη σε αυτή την όντως αδελφή εκκλησία ! Και όλα αυτά χάριν κάποιων τσαρλατάνων ! Από ό,τι φαίνεται η Ουκρανία βιώνει ένα διχασμό όπως βιώνουμε και οι Ελληνες . Πώς θα εφαίνετο σε εμάς αν εν ονόματι της αυτοδιάθεσης μας επεβάλετο η απομάκρυνση απο την παράδοσή μας χάριν των εθνομηδενιστών και των αθέων ή θρησκευτικώς αδιαφόρων , που ενδεχομένως είναι η πλειονότης ή είναι οι κυρίαρχοι που επικρατούν !

      Delete
  6. για να μην τρελαθουμε (τελείως), σας παρακαλω να κάνουμε ένα γκάλοπ:
    1. οι Ρωσοι και οι Ουκρανοί δεν ειναι το ίδιο έθνος.
    2. έπρεπε να γίνει ανεξάρτητο κράτος η Ουκρανία.
    3. εάν η απάντηση στα δύο προηγούμενα ερωτήματα ειναι θετική, ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ Η ΡΩΣΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ;;;;;;;
    ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;;;;;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με καμμιά υγιής λογική. Μόνο φρενοβλαβεις αρνούνται τα ανωτέρω καθώς και το ορθόν των αποφάσεων του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

      Delete
  7. Συμφωνώ απόλυτα με την κα Λωριτου. Το δεύτερο σκέλος του σχολίου μου για τους νυν σχισματικους της Ουκρανίας και το Κολυμπαρι αναφέρεται στο σκεπτικό του Σεραφείμ .

    ReplyDelete
  8. https://apologhtika.blogspot.com/2018/09/blog-post_16.html

    ReplyDelete