Tuesday, April 2, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΔΙΟΚΛΕΙΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ




ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΔΙΟΚΛΕΙΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ ΓΟΥΕΑΡ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολύ σημαντικά αυτά που αναφέρει ο Σεβ. Διοκλείας Κάλλιστος Γουέαρ για το Ουκρανικό.

Την κριτική του εναντίον του Πατριάρχη Βαρθολομαίου την εστιάζει βασικά στο ότι η Ουκρανία ανήκει από τρεις αιώνες στην Εκκλησία της Ρωσσίας και επομένως οι αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το Ουκρανικό αποτελούν εισπήδηση στα κανονικά όρια της Εκκλησίας της Ρωσσίας.

Ο Σεβ. Διοκλείας δεν είναι τυχαίος άνθρωπος. Είναι δυστυχώς Οικουμενιστής και Κολυμπαρίτης, αλλά έχει πολύ αξιόλογη θεολογική ακαδημαική παιδεία.

Ως ιστορικός της Εκκλησίας, μάλιστα, είναι σε θέση να μιλά με ιδιαίτερο κύρος και γνώσεις για το Ουκρανικό.

Η δική μας απορία είναι η εξής:

Έστω ότι ο Σεβ. Διοκλείας βρίσκεται 100% εν δικαίω για το Ουκρανικό.

Γιατί μιλά τώρα για την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία και όχι προηγούμενως;

Οι αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήταν ειλημμένες από καιρό και ήταν παγκοίνως γνωστές, επειδή δημοσιοποιήθηκαν από καιρό οι προθέσεις της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Επομένως, για ποιο λόγο ο Σεβ. Διοκλείας δεν έστειλε πριν ένα χρόνο εμπεριστατωμένο Υπόμνημα στον Οικουμενικό Πατριάρχη σχετικά με το θέμα ή γιατί δεν ζήτησε ακρόαση από τον Παναγιώτατο για να του καταστήσει γνωστές τις αντιρρήσεις του;

Γιατί περίμενε να μιλήσει μετά την επίδοση του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας;

Δεν είνα πάντοτε πιο φρόνιμο να ενεργούμε ως Προμηθείς παρά ως Επιμηθείς Σεβασμιώτατε;

Ότι έγινε έγινε. Όπως πολύ ορθά λέτε δεν μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν.

Διερωτόμαστε αν ο Σεβ. Διοκλείας (την αφοσίωση του οποίου στον Οικουμενικό Θρόνο και την ακαδημαική κατάρτιση ουδείς διαμφισβητεί) είναι το κατάλληλο πρόσωπο που θα μπορούσε να αναλάβει την μεσολάβηση μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου της Ρωσσίας για να αποσοβηθεί, με κάθε θυσία, Πανορθόδοξο Σχίσμα.

Όταν η ενότητα της Εκκλησίας είναι το κινδυνευόμενο όλα τα άλλα πρέπει να υποχωρούν.

No comments:

Post a Comment