Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΟΣΩΝ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΥΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε την ομιλία του Πανοσιολογιώτατου Αρχιμανδρίτη Σάββα Αγιορείτη, αναφορικά με την στάση του Αγίου Παισίου για τα σαρκικά αμαρτήματα εντός του γάμου.
Ο Άγιος Παίσιος είναι σαφέστατος ότι ουδείς πνευματικός έχει το δικαίωμα να κάνει δικό του Ευαγγέλιο και δικούς του Κανόνες. Είναι απολύτως υποχρεωμένος να εφαρμόζει τις ευαγγελικές επιταγές και ότι, σε περίπτωση που αρνείται να συμμορφωθεί, τότε πρέπει οπωσδήποτε να καθαιρεθεί.
Δυστυχώς ουδεμία τέτοια ευαισθησία δείχνει η Ιεραρχία, για όσους διατυπώνουν κακοδοξίες, όχι μόνον στο εξομολογητήριο, αλλά και δημόσια.
Θα αναφερθούμε σε τέσσερα μόνο -από τα πολλά- παραδείγματα, που θα μπορούσαν να παρατεθούν:
1.) Ο Σεβ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, στην Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, είπε ότι η Εκκλησία είναι διηρημένη.
Θα ανέμενε κάποιος ότι και οι 80 αρχιερείς θα ξεσηκώνονταν αμέσως και θα τον παρέπεμπαν σε συνοδικό δικαστήριο για να καθαιρεθεί.
Δυστυχώς απολύτως τίποτα δεν συνέβη. Απλά ο Σεβ. Πειραιώς είπε ότι αυτή δεν είναι η διδασκαλία της Εκκλησίας και το θέμα έληξε.
Όταν μάλιστα ο Σεβ. Κυθήρων τόλμησε να διατυπώσει, με τον πιο ευγενή τρόπο, που τον χαρακτηρίζει πάντοτε, την αντίρρησή του για τα λεχθέντα, ο Σεβ. Μεσσηνίας, που είχε την πλήρη κάλυψη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, τον απείλησε με μήνυση στα πολιτικά δικαστήρια.
2.) Ο π. Βασίλειος Θερμός -για δεκαετίες τώρα- προκαλεί συστηματικά με την κατά συρροήν διατύπωση κακοδοξιών, χωρίς να κληθεί ποτέ σε απολογία από την Σύνοδο.
Ο Σεβ. Ναυπάκτου ήλθε σε σύγκρουση μαζί του, για ορισμένες κακοδοξίες που διατύπωσε, αλλά τελικά την έβγαλε αβρόχοις ποσίν και επανήλθε δριμύτερος για να μας πει ότι ο Απόστολος Παύλος δεν ήξερε τι έλεγε, επειδή ήταν άνθρωπος της εποχής του.
3.) Ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης έκανε κόμμα για να γίνει (άκουσον! άκουσον!) συνεχιστής του έργου του Καποδιστρίου, παραβαίνει συστηματικά σωρεία Ιερών Κανόνων και προσπαθεί να θεμελιώσει τον Μακρακισμό με κακόδοξα βιβλία του.
Ποιος τον ήλεγξε και ποιος τον επανέφερε στην τάξη;
Προσπάθησε να πει κάτι ο π. Δανιήλ Αεράκης και τον αποστόμωσε με προσωπική επίθεση. Δοκίμασε να πει κάτι ο π. Ιωάννης Φωτόπουλος και του συμπεριφθέρθηκε με την ίδια σκαιότητα και τελικά παραμένει ατιμώρητος και ασχημονεί ανενόχλητος έκτοτε.
4.) Ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός διατύπωσε σωρεία σοβαρών αιρέσεων για πολλά θέματα. Οι πνευματικοί του γόνοι, όχι μόνον δεν αποκηρύττουν τις κακοδοξίες του, αλλά και ισχυρίζονται ότι του εδόθη το χάρισμα της κατανόησης όλων των μυστηρίων της Θεολογίας!!!
Ποιος ανεκάλεσε σε τάξη τον π. Εφραίμ τον Βατοπαιδινό, τον Πανιερώτατο Λεμεσού Αθανάσιο και τους λοιπούς Ιωσηφίτες, για όλα αυτά που λέγουν και μεθοδεύουν για τον πλανεμένο τους Γέροντα;
Τόλμησε να πει κάτι ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου, Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Γρηγόριος, και του επιτέθηκαν με πρωτοφανή σκαιότητα.
Το ακόμη χειρότερο μεθοδεύεται η αγιοκατάταξη, του π. Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, αν και υπάρχει φάκελλος με σωρεία επώνυμων καταγγελιών σε βάρος του, για ακατανόμαστες πράξεις.
Δυστυχώς η ατιμωρησία (ή ακόμη και η επιβράβευση) όσων διατυπώνουν κακοδοξίες, έχει καταστεί πραγματική γάγγραινα την οποία ο Άγιος Παίσιος στηλίτευσε αυστηρά, εξαιτίας της Νεονικολαιτικής στάσης ορισμένων πνευματικών, οι οποίοι αμνηστεύουν κάθε αμαρτία μεταξύ του αντρογύνου, επειδή (άκουσον! άκουσον!) ο πνευματικός δεν έχει δικαίωμα να ασχολείται με όσα συμβαίνουν στην κρεβατοκάμαρα.!!!
No comments:
Post a Comment