ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, την ακόλουθη εισαγωγή του π. Νικόλαου Μανώλη για το βίντεο που προτάσσεται της ανάρτησης:
“Ἡ ἀγραμματοσύνη εἶναι κακὸ πράγμα ἀλλὰ σὰν τοὺς ἀγράμματους στὰ θεολογικὰ δὲν ἔχει πιὸ κακό. Ἡ ἄγνοια συγχωρεῖται ἀλλὰ αὐτὴ ἡ ἀγραμματοσύνη ὄχι.
Τέτοιοι ἀγράμματοι δῆθεν θεολόγοι, ἡμιμαθεῖς καὶ ψωροπερήφανοι, μπῆκαν στὴν Ρουμανία καὶ τραυματίζουν τὶς ψυχὲς τῶν Ὀρθοδόξων ἐκεῖ. Ἐνδυόμενοι τὴν προβιά, ὡς λύκοι βαρεῖς ἔπεσαν πάνω στοὺς Ρουμάνους, νὰ ἁλιεύσουν ψυχὲς καὶ νὰ τὶς ὁδηγήσουν σὲ ἀκρότητες καὶ σχίσματα.
Ἀλλοιώνοντας τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου τῶν ψευδοποιμένων καὶ ψευδιδασκάλων (ἀποτείχιση), ἐμπνεόμενοι ἀπὸ ἀλλότριο πνεῦμα ἐγωισμοῦ καὶ ἀρχηγικῆς ἔπαρσης, παριστάνοντας τοὺς τηρητὲς τῆς ἀκρίβειας, ὑβρίζουν τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ ποὺ εὐλόγησε τὴν ἱεροκανονικὴ Οἰκονομία στὰ θέματα τῆς ἀντιμετώπισης τῶν αἱρετιζόντων ἐπισκόπων.
Στὸ βίντεο αὐτό, ὁ π.Θεόδωρος Ζήσης, δίνει συνέντευξη σὲ μία ὁμάδα εὐλαβῶν χριστιανῶν Ρουμάνων, οἱ ὁποῖοι ζήτησαν τὰ θεολογικὰ φῶτα τοῦ πατρὸς ὥστε νὰ στηριχτοῦν στὸν ἀγώνα τους κατὰ τῶν οἰκουμενιστῶν καὶ κατὰ ἀκραίων στοιχείων τῆς άποτείχισης. Τοὺς ἐπαινεῖ γιὰ ἕνα πολὺ σημαντικὸ κείμενο ποὺ ἐξέδωσαν, ὁμολογιακὸ καὶ πατερικό, τὸ ὁποῖο δημοσίευσα πρόσφατα εδώ στην κατήχηση. Φωτίζει πλευρὲς σκοτεινές τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐπικαιρότητας καὶ στηρίζει τὸν Ρουμανικὸ εὐσεβῆ λαὸ στὸ δύσκολο ἀγώνα τῆς ἁγίας ἀποτείχισης.”
Δυστυχώς η μεγάλη έκταση του βίντεο θα αποτρέψει πολλούς να το δουν, αλλά όσοι το παρακολουθήσουν ολόκληρο, θα λύσουν όλες τις απορίες τους για την Αποτείχιση και τη διαφορά της απο το Σχίσμα.
Θα αντιληφθούν, επίσης, τι έγινε στη σχισματική Ημερίδα του Ωραιόκαστρου και γιατί ο π. Θεόδωρος, ο π. Νικόλαος Μανώλης και ο π. Φώτιος Βεζύνιας αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην Ημερίδα. Απλά δεν ήθελαν να υποκύψουν στο σχισματικό εκβιασμό του π. Σάββα Λαυρεώτη και των ελάχιστων Καρεωτών ιερομόναχων και μοναχών που τον ακολουθούν, οι οποίοι θεωρούν άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας.
Με τον π. Σάββα είχα μια μακρά τηλεφωνική συνδιάλεξη λίγες βδομάδες πριν την Σύνοδο της Κρήτης και αντελήφθηκα ότι είχε πάρει οριστική απόφαση να προχωρήσει σε σχίσμα (και όχι σε Αποτείχιση όπως ανεντίμως διατείνεται).
Η συνδιάλεξη αυτή με στενοχώρησε βαθύτατα και ήταν ένας -όχι ο μόνος- λόγος, που προέτρεπα τον π. Θεόδωρο Ζήση να μην προχωρήσει σε Αποτείχιση.
Τι είδους συντεταγμένη Αποτείχιση ήταν δυνατόν να γίνει με ένα μοναχό που μιλούσε απροκάλυπτα με βαθύτατη περιφρόνηση και πρωτοφανή σκαιότητα, όχι μόνον για τον π. Θέοδωρο Ζήση, αλλά και για τη “Σύναξη Κληρικών και μοναχών”;
Άνθρωπος απίστευτα φιλόδοξος και προβληματικός -συγγενής ιδιοσυγκρασία με τον π. Βασίλειο Βολουδάκη- και με σχισματικό φρόνημα, πώς θα ήταν δυνατόν να κινηθεί μέσα σε σωστά πλαίσια;
Τώρα, με το βίντεο της ανάρτησης, μαθαίνουμε ότι δεν τον φτάνει που διέσπασε το μέτωπο των Αποτειχισμένων στην Ελλάδα και στο Άγιον Όρος, εισήλασε ως μονιός άγριος στον αμπελώνα της Εκκλησίας της Ρουμανίας και άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα μεταξύ των Αποτειχισμένων της Ρουμανίας και τους εξωθεί σε σχισματικές ακρότητες. (Διαμφισβήτηση της εγκυρότητας των μυστηρίων των Οικουμενιστών, αλλά και όσων έχουν εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους, διαμφισβήτηση της αγιότητας των μεγάλων σύγχρονων Αγίων Παισίου του Αγιορείτη και Πορφύριου του Καυσοκαλυβίτη κτλ.).
Είναι δυνατόν από αυτόν τον μοναχό και τους ελάχιστους ομόφρονές του, να προκύψει κάτι που να έχει ευλογία Θεού;
Όσο πιθανό είναι να προκύψει κάτι καλό από τον σεβαστό κακόδοξο κληρικό π. Βασίλειο Βολουδάκη, αλλα τόσο καλό μπορεί να προκύψει και από τον π. Σάββα Λαυρεώτη!
Θα μου πείτε: Μα καλά! Τόσο προβληματικός είναι ο π. Σάββας; Όσο ο π. Βασίλειος;
Δυστυχώς!
No comments:
Post a Comment