ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ή ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Υπάρχει μια μεγάλη παρεξήγηση μεταξύ ορισμένων -τονίζω και υπογραμμίζω το ορισμένων- αποτειχισμένων, για τον δυνητικό χαρακτήρα του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου.
Η Αποτείχιση είναι υποχρεωτική και όχι δυνητική, ισχυρίζονται, επειδή η Ομολογία της πίστεως είναι υποχρεωτική, λες και υπάρχει αντιοικουμενιστής που πρεσβεύει ότι η Ομολογία της πίστεως είναι προαιρετική.!!!
Το πρόβλημα με την ερμηνευτική τους, έστω και αν δεν το ομολογούν ξεκάθαρα -οι πλείστοι το ομολογούν- είναι ότι ταυτίζουν απόλυτα εντελώς αυθαίρετα την ομολογία της πίστεως με την Αποτείχιση.!!!
Αυτή η ερμηνεία δεν έχει κανένα έρεισμα στον ΙΕ΄ Κανόνα, ούτε στην πράξη της Εκκλησίας.
Θέλετε απόδειξη;
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης και άλλοι πατέρες και αδελφοί αποτειχίστηκαν μόλις πριν ένα χρόνο.
Στο μεταξύ ο Αθηναγόρας -δεκαετίες νωρίτερα- ήρε τα αναθέματα με τους Παπικούς, έδινε τη Θεία Κοινωνία -κατά την ιδία αυτού αναίσχυντη ομολογία-, όχι μόνον σε Παπικούς, αλλά και σε Προτεστάντες και ενθάρρυνε όλους να κάνουν το ίδιο. Παράλληλα εγκαινιάστηκε η αποστολή αντιπροσωπείας του Βατικανού και του Φαναρίου στη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου και στη Θρονική εορτή της λεγόμενης "Αγίας Έδρας".
Η Εκκλησία της Ρωσσίας εφάρμοσε, για πενταετία ολόκληρη, διακοινωνία με τους Παπικούς, ενώ το Πατριαρχείο Αντιοχείας εφαρμόζει πλήρη διακοινωνία με τους Παπικούς, τους Ουνίτες και τους Μονοφυσίτες.
Η Εκκλησία της Ρωσσίας και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως συμμετείχαν στην κηδεία και στην ενθρόνιση του Πάπα, με την προσωπική συμμετοχή μάλιστα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Η Εκκλησία της Ρωσσίας έστειλε αντιπροσωπεία στην ανακήρυξη του Βοιτύλα σε “Άγιο”, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έκανε σε διάφορες περιπτώσεις ημισυλλείτουργο με τον Πάπα Βενέδικτο και τον Πάπα Φραγκίσκο και στο Φανάρι και στο Βατικανό, όπου έψαλλαν τη φήμη των αιρεσιαρχών στον πατριαρχικό ναό, λές και είναι οι ορθόδοξοι επίσκοποι της Ρώμης. Ο Πάπας, μάλιστα, στεκόταν στο αντιθρόνιο με ωμοφόριο στον πατριαρχικό ναό και αντάλλαξε λειτουργικό ασπασμό με τον Παναγιώτατο.
Λίγο πριν τη Σύνοδο της Κρήτης ο Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος συναντήθηκε στην Αβάνα με τον Πάπα Φραγκίσκο και υπέγραψαν Διακήρυξη βατικάνειας προδιαγραφής, που λέγει τα ακριβώς ίδια πράγματα, που θεσμοθέτησε το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης.
Στο μεταξύ ο Αθηναγόρας -δεκαετίες νωρίτερα- ήρε τα αναθέματα με τους Παπικούς, έδινε τη Θεία Κοινωνία -κατά την ιδία αυτού αναίσχυντη ομολογία-, όχι μόνον σε Παπικούς, αλλά και σε Προτεστάντες και ενθάρρυνε όλους να κάνουν το ίδιο. Παράλληλα εγκαινιάστηκε η αποστολή αντιπροσωπείας του Βατικανού και του Φαναρίου στη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου και στη Θρονική εορτή της λεγόμενης "Αγίας Έδρας".
Η Εκκλησία της Ρωσσίας εφάρμοσε, για πενταετία ολόκληρη, διακοινωνία με τους Παπικούς, ενώ το Πατριαρχείο Αντιοχείας εφαρμόζει πλήρη διακοινωνία με τους Παπικούς, τους Ουνίτες και τους Μονοφυσίτες.
Η Εκκλησία της Ρωσσίας και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως συμμετείχαν στην κηδεία και στην ενθρόνιση του Πάπα, με την προσωπική συμμετοχή μάλιστα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Η Εκκλησία της Ρωσσίας έστειλε αντιπροσωπεία στην ανακήρυξη του Βοιτύλα σε “Άγιο”, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έκανε σε διάφορες περιπτώσεις ημισυλλείτουργο με τον Πάπα Βενέδικτο και τον Πάπα Φραγκίσκο και στο Φανάρι και στο Βατικανό, όπου έψαλλαν τη φήμη των αιρεσιαρχών στον πατριαρχικό ναό, λές και είναι οι ορθόδοξοι επίσκοποι της Ρώμης. Ο Πάπας, μάλιστα, στεκόταν στο αντιθρόνιο με ωμοφόριο στον πατριαρχικό ναό και αντάλλαξε λειτουργικό ασπασμό με τον Παναγιώτατο.
Λίγο πριν τη Σύνοδο της Κρήτης ο Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος συναντήθηκε στην Αβάνα με τον Πάπα Φραγκίσκο και υπέγραψαν Διακήρυξη βατικάνειας προδιαγραφής, που λέγει τα ακριβώς ίδια πράγματα, που θεσμοθέτησε το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης.
Αφήνω πια τι γίνεται, για δεκαετίες τώρα, με τις συμπροσευχές, όχι μόνον με αιρετικούς, αλλά και με αλλόθρησκους, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υδρογείου. Πώς να παραλείψω, όμως, να αναφέρω ότι οι 12 από τις 14 Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι ισότιμα μέλη του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Προτεσταντικών αιρέσεων και υπογράφουν τα κακόδοξα Κείμενα των Γενικών του Συνελεύσεων;
Αν η Αποτείχιση είναι ο μόνος τρόπος Ομολογίας της πίστεως, για ποιο λόγο ο π. Θεόδωρος και οι άλλοι πατέρες και αδελφοί, δεν αποτειχίστηκαν -προ τριαντακονταετίας τουλάχιστον- αφού -κατά την άποψη ορισμένων (επαναλαμβάνω ορισμένων) αποτειχισμένων ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι υποχρεωτικός;
Θα αντιταχθεί, ίσως, το επιχείρημα ότι τώρα έγινε η Σύνοδος της Κρήτης.
Και η Σύνοδος της Κρήτης τι άλλο έκανε παρά να δώσει συνοδική επικύρωση στην πρακτική πολλών δεκαετιών όλων σχεδόν των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών;
Και γιατί παραγνωρίζει η συγκεκριμένη ομάδα των Αποτειχισμένων, ότι 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες απέσχαν της Συνόδου της Κρήτης και απορρίπτουν τις αποφάσεις της; Γιατί παραθεωρούν ότι οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας απέρριψαν τη Σύνοδο της Κρήτης, επειδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος. Επομένως; Αργά ή γρήγορα η Εκκλησία θα αναγκαστεί να τοποθετηθεί συνοδικά για το θέμα σε άλλη Πανορθόδοξη Σύνοδο που θα συμμετέχουν και οι 14 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες!
Θέλουν ορισμένοι να κάνουν Αποτείχιση; Να την κάνουν! Ο ΙΕ΄ Κανόνας τους δίνει το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα και εμείς, που δεν έχουμε αποτειχιστεί, έχουμε υποχρέωση να τους επαινέσουμε και να τους στηρίξουμε, αφού ο Κανόνας διαλαμβάνει ότι πρέπει να επαινούνται όσοι για λόγους πίστεως διακόπτουν το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου πριν συνοδική διαγνώμη, όταν κηρύσσει επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.
Όχι, όμως, να απαιτούν με ιταμότητα όλοι οι αντιοικουμενιστές να προχωρήσουν σε Αποτείχιση, διότι δήθεν είναι ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ τρόπος Ομολογίας της πίστεως.
Γιατί η συγκεκριμένη ομάδα των Αποτειχισμένων δεν αφήνει τους αντιοικουμενιστές ελεύθερους να αποφασίσουν πότε και εάν θέλουν να αποτειχιστούν σύμφωνα με την επιταγή της συνείδησής τους και σύμφωνα με τις ποιμαντικές ανάγκες και το βαθμό προετοιμασίας του ποιμνίου τους;
Γιατί η συγκεκριμένη ομάδα των Αποτειχισμένων δεν αφήνει τους αντιοικουμενιστές ελεύθερους να αποφασίσουν πότε και εάν θέλουν να αποτειχιστούν σύμφωνα με την επιταγή της συνείδησής τους και σύμφωνα με τις ποιμαντικές ανάγκες και το βαθμό προετοιμασίας του ποιμνίου τους;
Τόσες δεκαετίες ο π. Θεόδωρος και οι άλλοι πατέρες και αδελφοί δεν αποτειχίστηκαν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν ήταν Ομολογητές; Ότι δεν ήταν αντιοικουμενιστές; Ότι ολιγωρούσαν να προβούν σε ορθόδοξη Ομολογία; Ότι ήταν -Θεός φυλάξοι- προδότες της πίστεως;
Ασφαλέστατα όχι.!
Απολύτως σύμφωνοι ότι έχουν το αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα να αποτειχιστούν, αλλά δεν έχουν απολύτως κανένα δικαίωμα να επιβάλουν την Αποτείχιση σαν τον αποκλειστικό τρόπο Ομολογίας της πίστεως.
Ο ΙΕ΄ Κανόνας είναι δυνητικός, όχι επειδή το λέγει ο π. Επιφάνιος, αλλά επειδή ο π. Επιφάνιος κατανοούσε πλήρως το πλαίσιο και το περιεχόμενο του Κανόνα.
Ορθες, ορθοτατες επισημάνσεις για κάθε καλοπροαιρετο. Δυστυχώς η μόδα των αποτειχεισμενων άλλα "επιτασσει". Οι περισσότεροι εξ αυτών εξακολουθούν να πιστεύουν στο υποχρεωτικό του κανόνα και δημιουργούν προβλήματα και σκανδαλισμο στους χριστιανους ενώ κάποιοι δικην οικουμενικης συνόδου αποφαινονται με σιγουριά εωσφορικη,και περί δήθεν " ακυροτητας"
ReplyDeleteτων μυστηριών των οικουμενιστων.
Μην το συζητάτε κ. Κατάγη. Η ομάδα αυτή των αποτειχισμένων προξενεί τεράστια ζημιά και φοβούμαι ότι οι Οικουμενιστές θα χρησιμοποιήσουν τις ακρότητες και την πλανημένη τους ερμηνευτική του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου για να εξουθενώσουν το αντιοικουμενιστικό κίνημα. Πολύ φοβάμαι ότι θα τους πάρουν όλους στο λαιμό τους.
ReplyDelete