=====
Το διάστημα κατά το οποίο διακόψαμε το μνημόσυνο:
1.) Διατηρήσαμε την επικοινωνία με τους επισκόπους μας, προτρέποντάς τους προς τη δημόσια ορθόδοξη ομολογία.
2.) Προς τη χαρά μας, λίγο μετά που διακόψαμε το μνημόσυνο, ο Επίσκοπος του Ουγγένι και Νισπορένι, κ. Πέτρος, με τον οποίο κρατήσαμε την επικοινωνία, έκανε μια δημόσια ομολογία εναντίον του οικουμενισμού. Παρόλο που ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος του Ουγγένι και Νισπορένι, κ. Πέτρος, παρέμεινε σε κοινωνία με τους οικουμενιστές αρχιερείς, εμείς ελπίζουμε ότι, εφόσον έδωσε το καλό παράδειγμα και σε άλλους αρχιερείς με ορθόδοξο φρόνημα, θα εφαρμόσει την ομολογία που έκανε και θα διακόψει την κοινωνία με όσους πράττουν την ανομία του οικουμενισμού.
3.) Δεν μείναμε αδιάφοροι προς την πορεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας και συνεχίσαμε να απευθυνόμαστε στη διοίκηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας, στην Ιερά Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας, στους αρχιερείς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας, στα θεολογικά ιδρύματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας, με το αίτημα να καταδικάσουν την οικουμενιστική αίρεση υπό όλες τις μορφές της.
4.) Το διάστημα αυτό, κατά το οποίο περιοριστήκαμε από την οικουμενιστική αίρεση, δεν έχουμε προβεί σε ένταξη στην δικαιοδοσία ενός άλλου επισκόπου, διότι ελπίζουμε ότι θα συνέλθει μια αληθινή Πανορθόδοξη Σύνοδος, η οποία θα καταδικάσει την αίρεση του οικουμενισμού και θα λύσει και τα διοικητικά και κανονικά προβλήματα, τα οποία έχουν προέλθει ως συνέπεια της διάδοσης της αιρετικής διδασκαλίας.
5.) Έχουμε ενημερώσει τους Χριστιανούς για το επίπεδο αποστασίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας με όλα τα δυνατά μέσα: διαδίκτυο, εφημερίδες, ημερίδες, ομιλίες από τον άμβωνα και ιδιωτικές συζητήσεις.
6.) Το δικό μας παράδειγμα αποστασιοποίησης από την αίρεση και η δημόσια καταδίκη της είναι πολύ αποδεικτικά για τους Χριστιανούς. Εκτός από αυτά, τους προτρέπουμε όλους τους ευσεβείς Χριστιανούς να μελετούν τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων σχετικά με την κοινωνία με τους αιρετικούς, έτσι ώστε ο καθένας να κάνει μια εκούσια επιλογή, την οποία να αναλάβει σύμφωνα με την ορθόδοξη του συνείδηση, αν, δηλαδή, μπορεί ή όχι να παραμένει σε κοινωνία με τους οικουμενιστές.
7.) Εμείς δεχόμαστε όλους τους Χριστιανούς που ομολογούν ορθοδόξως, αν και ακόμα εκκλησιάζονται σε εκκλησίες όπου μνημονεύονται οι οικουμενιστές αρχιερείς, και τους δίνουμε χρόνο για να καταλάβουν και να μπουν στο νόημα των πραγμάτων σχετικά με τη λυπηρή εκκλησιαστική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Θεωρούμε ότι η μέλλουσα Πανορθόδοξη Σύνοδος θα πρέπει να οριοθετήσει τις διαφορές μεταξύ οικονομίας και ακρίβειας σε αυτό το θέμα.
8.) Θεωρούμε ότι το συλλείτουργό μας με τους ιερείς, οι οποίο ομολογούν ορθοδόξως, αλλά δεν έχουν διακόψει το μνημόσυνο του τοπικού επισκόπου τους, ο οποίος κηρύττει και έχει κοινωνία με τον οικουμενισμό, εντάσσεται στα όρια, τα οποία έχουν χαράξει οι Άγιοι Πατέρες, ιδιαιτέρως στις Επιστολές του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη (π.χ. Ἐπιστολή 49 Ναυκρατίῳ τέκνῳ[3]).
9.) Δεν απομονωθήκαμε από όσους συνεχίζουν να μνημονεύουν τους επισκόπους τους, αλλά κρατάμε την επαφή με όλους τους κληρικούς και λαϊκούς, οι οποίοι επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για την ενέργειά μας, και έχουνε μαζί τους συζητήσεις και διάλογο στο θέμα της διακοπής μνημόσυνου και της αίρεσης.
Θέλουμε να μάθουμε πoιο είναι το βραχυπρόθεσμο, το μεσοπρόθεσμο και το μακροπρόθεσμο σχέδιο σε ό,τι αφορά τον αντιοικουμενιτικό αγώνα.
Επιδιώκεται να δημιουργηθεί μια καινούρια δικαιοδοσία;
Θα γίνει μια ανακατανομή του κανονικού εδάφους;
Ή δεν θα δημιουργηθεί μια άλλη δικαιοδοσία εκτός από τις 15 Τοπικές Εκκλησίες, οι οποίες αναγνωρίζονται κανονικώς, και συγχρόνως, διατηρώντας την επαφή και την ευχαριστιακή κοινωνία σε πανορθόδοξο επίπεδο με όσους έχουν διακόψει το μνημόσυνο, θα συνεργαζόμαστε με όσους είναι διαθέσιμοι για συνεργασία και θα προτρέπουμε προς την καταδίκη του οικουμενισμού και την ορθόδοξη ομολογία από τις Τοπικές Εκκλησίες, αλλά και σε πανορθόδοξο επίπεδο με την σύγκληση μιας Συνόδου;
ΠΗΓΗ:
Κατάνυξις
No comments:
Post a Comment