Friday, February 2, 2018

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΕΝΤΟΝΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ


ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΕΝΤΟΝΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση αναδημοσιεύσαμε κατατοπιστικό κείμενο, από το ιστολόγιο “Κατάνυξις”, που πρόσκειται στο γνωστό αντιοικουμενιστή αποτειχισμένο κληρικό π. Νικόλαο Μανώλη.

Η καθαίρεση του π. Νικόλαου, από το επισκοπικό δικαστήριο της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, είναι εν παντί αντικανονική, όχι μόνον επί της διαδιακασίας, αλλά κυρίως και πρωτίστως επί της ουσίας.

Ο π. Νικόλαος, όπως και ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Φώτιος Βεζύνιας, ιερώς αποτειχίστηκαν και δεν έκαναν κανένα απολύτως σχίσμα.

Είναι αδιανόητο ορισμένοι να μην μπορούν ή να μη θέλουν να αντιληφθούν ότι άλλο Αποτείχιση και άλλο σχίσμα.

Η Αποτείχιση από τον οικείο επίσκοπο, όταν κηρύττει κατεγνωσμένη αίρεση επ’ εκκλησίαις γυμνή τη κεφαλή, είναι αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα των πιστών. Γι’ αυτό ο σχετικός  Κανόνας διαλαμβάνει να επαινούνται και όχι να τιμωρούνται όσοι προχωρούν σε Αποτείχιση.

Το σχίσμα αντίθετα συνιστά βαρύτατο εκκλησιαστικό παράπτωμα και προυποθέτει δημιουργία άλλης Εκκλησίας. Όσοι, μάλιστα, αποτειχίζονται, διδάσκουν πλήθος αιρέσεων που αφορούν την εγκυρότητα των μυστηρίων της Εκκλησίας. Παράλληλα αρνούνται να αναγνωρίσουν ορισμένους Αγίους της Εκκλησίας.

Οι τρεις Πρωτοπρεσβύτεροι της Θεσσαλονίκης αποτειχίστηκαν, μετά τη Σύνοδο του Κολυμπαρίου, και δεν έχουν καμία σχέση με το σχίσμα. Άρα κανένα κανονικό δικαίωμα δεν έχει η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ή η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος να τους καθαιρέσει.

Και ενώ είναι σαφέστατο στον άκρω δακτύλω αψάμενον των Ιερών Κανόνων ότι οι περί σχίσματος συκοφαντίες κατά των τριών Πρωτοπρεσβυτέρων δεν ευσταθούν, εντούτοις πρέπει να επισημανθεί -για μια ακόμη φορά- ότι η τυχόν καθαίρεσή τους από την Εκκλησία της Ελλάδος θα τους εξωθήσει σε σχίσμα.

Γι’ αυτό θα έχουν μεγάλη ευθύνη απέναντι στον Άγιο Θεό όσοι τους οδηγήσουν σε σχίσμα με την επιβολή αντικανονικών καθαιρέσεων.

Μακάρι ο Θεός να λαλήσει αγαθά εις την καρδίαν των διωκτών των τριών Πρωτοπρεσβυτέρων για να μην οδηγήσουν τα πράγματα στα άκρα.

Η αγάπη και οι προσευχές μας συνοδεύουν τον αγαπητό και σεβαστό μας π. Νικόλαο.

4 comments:

  1. Ευτυχώς που θά πέσουν δυό τρείς τίμιες κεφαλές και θά ξεντροπιάσουν την εποχή μας , οτι δηλαδή δέν παραδόθηκε η πίστη αμαχητί !

    ReplyDelete
  2. Με ανησυχεί ιδιαίτερα το timing της καθαίρεσης. Τώρα η ενασχόληση με το Μακεδονικό απορρόφησε την προσοχή όλων μας. ενώ ο π. Θεόδωρος απομονώθηκε από τους αντι-οικουμενιστές που τον χτυπούν μάλιστα δημόσια σαν οργανωμένο συνολο αντισύναξης κληρικων και μοναχών. Έτσι οι Οικουμενιστές βρήκαν την ευκαιρία να δράσουν.

    ReplyDelete

  3. Μάλλον ακούγεται για ΄΄ ομολογία απάρνησης’’ της κοινής πορείας με τον π. θεόδωρο αυτή παράξενη ομολογία πίστεως με αυτό το παράξενο timing Όπως λέτε πολλά timing συμπίπτουν Να! Και η κλήση του παπα Νικόλα για τον Συνοδικό καταδικαστήριο και θα ακολουθήσει και του π. Θεοδώρου ! Τυχαίο ; Μήπως η ομολογία πίστεως είναι απλά το πρόσχημα ;

    Θεωρώ ότι η προδοσία στα εθνικά θέματα και η εξ ίσου προδοτική στάση της εκκλησίας , ίσως βοηθήσει κάποιους πιστούς να καταλάβουν τον ρόλο των οικουμενιστών και να πιστέψουν ότι τίποτα το υπερβολικό δεν λέγεται εις βάρος τους Μαζί με τά εθνικά θέματα ίσως αναδειχθούν και τά δογματικά , τά θέματα της πίστεως στην σωστή θεολογική τους διάσταση και όχι ως ένα φολκλόρ Την ίδια τύχη με τους πολιτικούς πρέπει να έχουν και οι εκκλησιαστικοί , όπως πολλές φορές το έχετε και σείς επισημάνει Προσωπικώς εύχομαι η λαική εξέγερση να μετουσιωθεί σε πολιτική , σε σύμπραξη όλων των υγιών παραγόντων Τά θέματα της πίστεως μπορεί να βοηθηθούν μόνο εάν μέσα σε αυτή την προσπάθεια ενταχθούν άνθρωποι με δογματική ευαισθησία που μπορούν να πολεμήσουν γι αυτά τά θέματα Καλός είναι ο αγνός πατριωτισμός ,αλλά δεν αρκεί Ευχόμαστε να δρομολογηθούν εξελίξεις

    Για να επανέλθουμε στους αντι-οικουμενιστές πατέρες , που πήραν αποστάσεις από την ΄΄αποτείχιση ΄΄ του π. θεοδώρου και των λοιπών πατέρων , θα ήθελα να πώ ότι ήδη οι πατέρες ολιγώρησαν να βάλουν στην θέση του τον σεβαστό π. Βολουδάκη Ήταν οι μόνοι που θα μπορούσαν να το κάνουν και να συμμαζέψουν την αντιεκκλησιαστική συμπεριφορά του Όμως δεν το έκαναν και άφησαν τον π. θεόδωρο εκτεθειμένο στην προπαγάνδα του π. Βολουδάκη και στέρησαν τον αντι-οικουμενιστικό χώρο από το παραδοσιακό και αγωνιστικό φύλλο Είναι αγαπητοί και σεβαστοί πατέρες και λυπάμαι που κάνω αυτές τις θλιβερές διαπιστώσεις , όμως ο καθείς στον δημόσιο και εκκλησιαστικό βίο κρίνεται

    Υ.Γ. Ελπίζω να εξέφρασα τις σκέψεις μου επί των πολιτικών πραγμάτων με προσοχή , ώστε τίποτα το σόλοικο να μην διατύπωσα Αλλωστε δεν είμαι παπάς

    ReplyDelete
  4. Ομολογία νομιμοφροσύνης !

    ReplyDelete