Tuesday, February 28, 2017

ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΝΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΣΕΒ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ


ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΝΟΥ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΣΕΒ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Για μια ακόμη φορά, ο Σεβασμιώτατος Αλεξανδουπόλεως Άνθιμος, απέδειξε εαυτόν νεωτεριστή και οικουμενιστή. Στον εσπερινό της συγγνώμης έκανε κήρυγμα εντελώς άσχετο με το περιεχόμενο της ημέρας με το οποίο επιτέθηκε με ανοίκειους χαρακτηρισμούς εναντίον όσων αντιμάχονται τον Οικουμενισμό και τους νεωτερισμούς.

Η θεολογική υποδομή της σκέψης του Σεβασμιώτατου χρωστά πολλά στη Γιανναρική θεολογία και δη στην άγνωστη στην πατερική παράδοση υποτιθέμενη αντίθεση των όρων Εκκλησία και θρησκεία. Την κακοδοξία αυτή εισήγαγε ο κορυφαίος Προτεστάντης θεολόγος Καρλ Μπαρτ και την ενστερνίστηκαν πολλοί ορθόδοξοι ακαδημαικοί θεολόγοι και δη ο κ. Γιανναράς που κατόρθωσε να εμπεδώσει αυτή την πλάνη μεταξύ πολλών θεολόγων κληρικών και λαικών.

Η προσέγγιση του Σεβασμιώτατου κ. Άνθιμου για τη Σύνοδο της Κρήτης είναι αποκαρδιωτική. Στο κήρυγμά του δεν βρήκε λέξη να πει για την αναγνώριση των αιρέσεων σαν Εκκλησίες από τη Σύνοδο της Κρήτης. Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να ψέξει τον εθνοφυλετισμό και τη φιλοπρωτεία ορισμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Αλλά πέραν της Συνόδου της Κρήτης ο Σεβασμιώτατος ήταν σαφέστατος για πολλά θέματα. Ευνοεί κάθε νεωτερισμό και αποστρέφεται τους παραδοσιακούς πιστούς που πολεμούν τις αιρέσεις και τους νεωτερισμούς.

Ουδεμία έκπληξη δοκιμάζουμε για την ατυχή παρέμβαση του Σεβασμιώτατου. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζεται άστοχα. Μοίραζε το κοράνι, υποστήριξε την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών, επιδιώκει τη μετατροπή του ορθόδοξου κατηχητικού ομολογιακού μαθήματος των Θρησκευτικών σε οικουμενιστικό-θρησκειολογικό, υπέγραψε ελαφρά τη καρδία τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, ενώ είναι συνήγορος κάθε νεωτερισμού.

Αυτό που μας ανησυχεί πιο πολύ είναι ότι είναι δελφίνος του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου. Ευτυχώς -για την ώρα τουλάχιστον- δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ρεύμα ιεραρχών που να υποστηρίζουν την υποψηφιότητά του αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι θα συμβεί όταν θα έρθει η ώρα που η Ιεραρχία θα κληθεί να επιλέξει τον διάδοχο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 12


ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

12

Ανθολογία κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Aς είμαστε μια λαμπάδα αναμμένη που θα φωτίζει πάντα τους γύρω μας και θα μοσχοβολά την πίστη μας στο Θεό.

Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ

*****

Με την οργή είναι αδύνατο να αποκτήσουμε την κοσμιότητα και την ευπρέπεια, που όλοι επαινούν.

Οσίου Ιωάννου Κασσιανού

*****

Είμαστε προσκυνητές σ’ αυτή την γη και δεν υπάρχει τίποτα μόνιμο για μας εδώ.

Π. Σεραφείμ Ρόουζ

*****

Όταν έρχεται ο κακός λογισμός, η μελαγχολική σκέψη, ο φόβος, ο πειρασμός να σε καταλάβει, μην πολεμάς μαζί τους να τα διώξεις. Άνοιξε τα χέρια σου στην αγάπη του Χριστού και σε παίρνει στην αγκαλιά του και χάνονται αυτά μόνα τους.

Οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου

*****

Ο σκοπός του διαβάσματος να είναι η εφαρμογή στον ίδιο τον εαυτό μας, και όχι να αποστηθίζουμε, αλλά να εσωστηθίζουμε. Όχι να εξασκήσουμε την γλώσσα, αλλά να μπορέσουμε να δεχθούμε την πύρινη γλώσσα και να ζητήσουμε τα μυστήρια του Θεού. Με το να μαθαίνει κανείς πολλά, για να αποκτήσει γνώσεις και να κάνει τον δάσκαλο στους άλλους, και ο ίδιος να μη τα εφαρμόζει, δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να φουσκώνει το κεφάλι του με αέρα, και το πολύ – πολύ να ανέβει στη Σελήνη με μηχανές. Ο σκοπός του χριστιανού είναι να ανέβει στον Θεό δίχως μηχανές.

Οσίου Παΐσίου Αγιορείτου

*****

Η καρδιά καθαρίζει με δάκρυα και αναστεναγμούς. Ένας αναστεναγμός με πόνο ψυχής ισοδυναμεί με δύο κουβάδες δάκρυα.

Οσίου Παϊσίου του Αγιορείτου

*****

Μη φοβήσαι τους πειρασμούς. Καν πέσης πολλάκις, ανάστα. Μη χάνης την ψυχραιμίαν σου. Μην απογοητεύεσαι. Σύννεφα είναι και θα περάσουν.

Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή

*****

Δώσε ψωμί και πάρε Παράδεισο. Δώσε μικρά και πάρε μεγάλα. Δώσε θνητά και πάρε αθάνατα. Λύτρο της ψυχής είναι η ελεημοσύνη.

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ



ΝΕΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ.

ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ.

ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΦΥΡΕΣΤΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΟΡΦΩΜΑ ΠΟΥ ΔΙΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΕ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ;

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΩΣ


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΕΩΣ
=====

Ερ.: Ως άνθρωπος που πιστεύει στον Θεό, πως θα ακούγατε ότι κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τη σύγχρονη έρευνα, μάλιστα αυτήν που τελικά αμφισβητεί τον Θεό, όπως η γενετική μηχανική, η κοσμολογία, η νευρολογία;

Απ.: Μια έρευνα που γίνεται για να αμφισβητήσει τον Θεό, έχει την αρρώστια της προκατάληψης. Η έρευνα γίνεται για να ανακαλυφθεί μία επιστημονική αλήθεια. Ποιο το πρόβλημα κάποιος να διευρύνει τους ορίζοντες της σκέψης και της γνώσης του; Έτσι και ο Θεός προσεγγίζεται καλύτερα. Ο Θεός δεν αποτελεί ένα ιδεολόγημα που πρέπει με κάθε τρόπο να υπερασπιστούμε, αλλά Τον πιστεύουμε επειδή είναι η Αλήθεια. Υπό την έννοια αυτήν, και η επιστημονική αλήθεια Αυτόν φανερώνει. Αν πάλι Τον αμφισβητεί, καιρός να το μάθουμε. Ένας πιστός που φοβάται την επιστημονική έρευνα, φοβάται την αλήθεια. Μάλλον είναι πιστός που…δεν πιστεύει.

Ερ.: Τι θα λέγατε για τη θεωρία της εξέλιξης; Αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με τη διδασκαλία της Εκκλησίας;

Απ.: Για το συγκεκριμένο θέμα, η διδασκαλία της Εκκλησίας βασίζεται στο θεόπνευστο βιβλίο της Γενέσεως. Αυτό δεν είναι βιβλίο Φυσικής ή Βιολογίας. Το σημαντικό δε για το οποίο μιλάει δεν είναι αν ο Θεός πλάθοντας τον άνθρωπο πήρε χώμα και που το βρήκε, αλλά το ότι ο άνθρωπος είναι πλασμένος «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» Θεού. Όλα τα άλλα είναι λεπτομέρειες. Αυτό πώς να το ανατρέψει η επιστήμη; Από κει και πέρα, αν η επιστήμη βελτιώνει την ερμηνεία αυτού του κόσμου και την εικόνα μας γι’ αυτόν, αυτό γιατί να το αμφισβητήσουμε; Το πολύ πολύ να πούμε ότι μερικά πράγματα τα κατανοούμε καλύτερα.

Τη θεοείδεια όμως του ανθρώπου, ότι δηλαδή είναι πλασμένος με θεϊκή πνοή και χαραγμένος με προορισμό θεϊκής ομοιώσεως, αυτό δεν θα μπορέσει ποτέ να το αλλάξει η επιστήμη. Απλά μπορούν να το αμφισβητούν αλαζονικά κάποιοι επιστήμονες.

Ερ.: Δηλαδή δεν έχει σημασία το αν ο άνθρωπος κατάγεται από τα ζώα;

Απ.: Αυτό που έχει σημασία είναι η θεϊκή καταγωγή του ανθρώπου και η συγγένειά του με τον Θεό, το ότι δηλαδή ο Θεός μας έπλασε, όχι το πώς μας έπλασε. Και επίσης ο κίνδυνος είναι ο άνθρωπος όχι να κατάγεται από τα ζώα, αλλά να καταντήσει σαν αυτά, «άνθρωπος εν τιμή ων ου συνήκε, παρασυνεβλήθη τοι κτήνεσι τοις ανοήτοις και ωμοιώθη αυτοίς» (Ψαλμ. μη΄13). Ενώ ο προορισμός μας είναι να ομοιάσουμε στον Θεό, εμείς να προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι είμαστε ζώα.

Το πρόβλημα συνεπώς δεν είναι η επιστημονική επιβεβαίωση της εξέλιξης, αλλά η προσήλωση στην αρρωστημένη ερμηνεία της. Αυτό το τελευταίο δεν αποδεικνύει την ανυπαρξία του Θεού, αλλά επιβεβαιώνει την εμπαθή μυωπία του ανθρώπου. Να ανταλλάσσεται η θεϊκή προοπτική με έναν ασύνετο εκφυλισμό σε ζώο! Αυτό ούτε τα ζώα δεν θα το ήθελαν.

Ερ.: Πάντως έχουμε σημαντικές ομοιότητες με τα ζώα και πρέπει να βρούμε τη σημασία τους.

Απ.: Με εκπλήσσει το ενδιαφέρον για την ομοιότητα με τα ζώα. Αν υπήρχε ανάλογο ενδιαφέρον και για την συγγένεια με τον Θεό, πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα! Τη σημασία αυτής της συγγένειας θα έπρεπε να ανακαλύψουμε. Όσο για τα ζώα, ασφαλώς και υπάρχουν ομοιότητες. Το σώμα μας ούτε ή άλλως μοιάζει με αυτό των ανώτερων θηλαστικών. Ακόμη και μαθητεύουμε στα ζώα και στις ενστικτώδεις αρετές τους. Τόσα και τόσα παραδείγματα υπάρχουν στην Αγία Γραφή. Ο ίδιος ο Χριστός στην επί του Όρους ομιλία Του μας καλεί να «εμβλέψουμε στα πετεινά του ουρανού» και κατά κάποιον τρόπο να τα μιμηθούμε.

Αυτό όμως που έχει σημασία είναι οι διαφορές μας από τα ζώα. Ο άνθρωπος είναι ψυχοσωματικός. Και αυτό αποτελεί την πηγή της αξίας του. Καιρός να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας από την ομοιότητα με τα ζώα στην δυνατότητα ομοίωσης προς τον Θεό.

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: 

«Αν υπάρχει ζωή, θέλω να ζήσω»

ΑΛΛΟ Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΙ ΦΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ‘’ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ’’ ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ


ΑΛΛΟ Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΟΙ ΦΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ‘’ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ’’ ΣΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Η Συνοδικότητα, σημειώνει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ «είναι μια πραγματικότητα που βιώνεται και όχι κάτι που απλώς μελετούμε και αναλύουμε» (από του σύγγραμμά του ‘’Το σώμα του ζώντος Χριστού. Μια Ορθόδοξη ερμηνεία της Εκκλησίας’’). Είναι πολύ εύστοχη η παρατήρηση του π. Γεώργιου  Φλωρόφσκυ. Άλλο είναι η Συνοδικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας και άλλο οι φραστικές αναφορές για ’’συνοδικότητα’’ στον Παπισμό. Ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, αναφέρει πως η σύνοδος στον Παπισμό «γίνεται ένα συμβουλευτικό σωματείο των Παπών» ‘’Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καψάνη – Ορθοδοξία και Ρωμαιοκαθολικισμός (Παπισμός)’’

Πρόσφατα άρχισε να γίνεται φραστική αναφορά στον Παπισμό για ‘’συνοδικότητα’’, την οποία μάλιστα πάντοτε συνδέουν άρρηκτα με το παπικό πρωτείο εξουσίας. Στον Παπισμό φτάνουν στο σημείο να ομιλούν για ‘’ένωση’’, χωρίς όμως την προϋπόθεση συμφωνίας για το πρωτείο, αφήνοντάς το να συζητηθεί σε ‘’μεταγενέστερο’’ στάδιο. Η εμμονή στο παπικό εξουσιαστικό πρωτείο είναι προφανής. 

Η Συνοδικότητα είναι θέμα εκκλησιαστικής εμπειρίας και όχι θεωρητικολογίες που αποκρύβουν τις πραγματικές παπικές προθέσεις. Ορθά αναφέρει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, ότι η συνοδικότητα «είναι μια πραγματικότητα που βιώνεται και όχι κάτι που απλώς μελετούμε και αναλύουμε». Τη Συνοδικότητα τη διεφύλαξε η Ορθόδοξη Εκκλησία, που είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, και όχι ο Παπισμός. Η Εκκλησία από των Αποστολικών χρόνων μέχρι τις μέρες μας, το Συνοδικό σύστημα εφαρμόζει. «Όλοι οι Απόστολοι ήταν ότι και ο Πέτρος δηλαδή προικισμένοι με την ίδια τιμή και εξουσία», λέγει ο Άγιος Κυπριανός. Δυστυχώς ο λόγος τούτος προσκρούει στη βατικάνειο εξουσιαστική επιμονή.

Αρκεί πιστεύω οι Παπικοί να ανατρέξουν στην Εκκλησιαστική ιστορία και θα διαπιστώσουν ότι η Συνοδικότητα είναι αυτή που διεφύλαξε τις δογματικές αλήθειες της Εκκλησίας και όχι το παπικό εξουσιαστικό πρωτείο. 


Ο  Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, αναφέρει ότι «Οι Άγιοι χριστοφόροι Απόστολοι έδωσαν άπαξ διαπαντός τον ορισμόν της θεανθρωπίνης εκκλησιαστικότητος: ‘’Έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν’’ (Πραξ. 15,28). Πρώτον το Άγιον Πνεύμα και κατόπιν ημείς˙ ημείς τόσον, όσον δίδομεν χώρον εις το Άγιον Πνεύμα δια να ενεργή δι’ημών» (Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς Άνθρωπος και Θεάνθρωπος). Το «έδοξε γαρ τω Αγίω Πνεύματι και ημίν» Πραξ. 15,28, υποδεικνύει το πρωτοχριστιανικό συνοδικό κάλλος, το οποίο δυστυχώς αγνοεί ο Παπισμός. Το παπικό εξουσιαστικό πρωτείο ξεκάθαρα αντιστρατεύεται τη Συνοδικότητα. Άλλο είναι η Συνοδικότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας και άλλο οι φραστικές αναφορές για ’’συνοδικότητα’’ στον Παπισμό. Ορθά αναφέρει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, ότι η συνοδικότητα «είναι μια πραγματικότητα που βιώνεται και όχι κάτι που απλώς μελετούμε και αναλύουμε».

Ο π. ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Ο π. ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Σημειώνει ο π. Αθανάσιος Σιμωνοπετρίτης: «Ο μ. παπα–Εφραίμ Κατουνακιώτης κάποτε έκανε την εξής σπουδαία παρατήρηση: «Πάτερ μου όπως ένας είναι ο Χριστός μας, μία είναι και η Νύμφη του, η μητέρα μας Εκκλησία. Μόνο αυτή έχει το στήθος, απ’ το οποίο πηγάζει το γάλα του Αγίου Πνεύματος. Όλες οι άλλες μορφές «εκκλησιών» και αιρέσεων απλώς έχουν το σχήμα εκκλησιαστικοφάνειας και, όπως μια φαινομενικά ωραία γυναίκα που δεν έχει στήθος, δεν μπορεί να δώσει γάλα θρεπτικό στα παιδιά της, έτσι κι όλα αυτά τα εκκλησιαστικοφανή σχήματα. Δεν έχουν τη θηλή του Αγίου Πνεύματος, και γι’ αυτό όσοι τα ακολουθούν, μη βρίσκοντας την πραγματική πνευματική τροφή, είναι καταδικασμένοι αργά ή γρήγορα, σε πνευματική λιμοκτονία». (Αρχιμ Ιωάννου Κωστώφ, Καλοί λιμένες, Σταμάτα Αττικής 2016, σελ. 233-234).

Το κείμενο του Γέροντος είναι αφ’ εαυτού αποκαλυπτικό και σαφές και δεν «σηκώνει» ούτε στρεβλώσεις μήτε οικουμενιστικές μεταπατερικές παρερμηνείες. Η Νύμφη Χριστού κατά την Αποκάλυψη, δηλαδή η Εκκλησία, είναι ΜΙΑ. Όλα εκείνα τα δικηγορίστικα τερτίπια και οι δικανικές στρεβλώσεις, ου μην αλλά, και οι πυθιακές αναφορές του τύπου «η Ορθοδοξία είναι η μία Εκκλησία» ΑΛΛΑ και η εξώφθαλμα αντιφατικότατη αναφορά σε «ετερόδοξες Εκκλησίες και ομολογίες» μόνο ζημιογόνος είναι και ουδέν έτερον.

Όσοι και αν τα υπογράψουν τα απαράδεκτα κείμενα, όποιοι και αν τα προσυπογράψουν, από τον πρώτον ως τον έσχατον, δεν θα τους προσδώσουν αξία. Πεθαμένα γεννήθηκαν, πτωμαΐνη αναδύουν και όζουν «οσμήν θανάτου». Ο λόγος του Γέροντος Εφραίμ Κατουνακιώτη είναι σαφής, ευκρινής κι αφυπνιστικός για τους «έχοντας ώτα ακούειν» και ηχεί ως «φωνή υδάτων πολλών».

Monday, February 27, 2017

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στη “Ρομφαία” το ακόλουθο απόσπασμα από ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα σε συνέδριο Ορθοδόξων και Αράβων Μωαμεθανών στη Μόσχα:

«Ο εξτρεμισμός έχει γίνει από τις κυριώτερες προκλήσεις για όλες τις παραδοσιακές θρησκείες. 

Δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρχει εξτρεμισμός με θρησκευτικό επικάλυμμα. 

Ουδεμία παραδοσιακή θρησκεία διδάσκει ανθρωποκτονία, όλες οι θρησκείες καλούν στην ειρήνη.»

Αυτά λέγει ο Σεβασμιώτατος Βολοκολάμσκ. Καταρχήν τσουβαλιάζει στο ίδιο σακκί του εξτρεμισμού όλες τις θρησκείες. Στη συνέχεια ισχυρίζεται ότι ο εξτρεμισμός δεν μπορεί να έχει θρησκευτικό επικάλυμμα. Αλλά προχωρεί πάρα πέρα και λέγει ότι: “Ουδεμία παραδοσιακή θρησκεία διδάσκει ανθρωποκτονία, όλες οι θρησκείες καλούν στην ειρήνη.”!!!

Ως γνωστόν ο Σεβ. Βολοκολάμσκ είναι σπουδαίος ακαδημαικός θεολόγος. Όταν προβαίνει σε τόσο εξωφρενικούς ισχυρισμούς δεν το κάνει από άγνοια, αλλά από πολιτική σκοπιμότητα και οικουμενιστικό Διαθρησκειακό οίστρο.

Αδικούμε τον Σεβ. Βολοκολάμσκ;

Αντί άλλης επιχειρηματολογίας παραθέτουμε αυτούσιους στίχους από το Κοράνι και αφήνουμε τον αναγνώστη να κρίνει αν οι ισχυρισμοί του Σεβασμιώτατου ευσταθούν:

«Εκείνοι που βαδίζουν για τη μάχη θα έχουν δοξασμένη τύχη», «Σας δίνουμε απόλυτη εξουσία απέναντί τους».
«Εκείνοι που θυσιάζουν την εγκόσμια ζωή τους στη μελλοντική, μπαίνουν κάτω από τις σημαίες του Αλλάχ και είτε πέφτουν πολεμώντας, είτε νικούν θα πάρουν τη δοξασμένη ανταμοιβή τους».
«Θα σκορπίσουμε τον τρόμο στην καρδιά των ειδωλολατρών γιατί εξομοίωσαν με τον Αλλαχ άλλες θεότητες».
«Καταπολεμείστε τους εχθρούς σας στον πόλεμο που γίνεται για τη θρησκεία»
«..κολυμπείστε μέσα στο αίμα τους,  Αυτή είναι η ανταμοιβή που χρωστάτε στους απίστους».
«Όταν συναντάτε απίστους να τους κτυπάτε στο λαιμό μέχρι να τους νικήσετε εντελώς…μέχρι να τους νικήσετε και δέστε τους ένα δεσμό σταθερό».
«Σκοτώστε τους εχθρούς σας παντού όπου τους βρίσκετε.»
«Σκοτώστε τους εχθρούς σας παντού όπου τους βρίσκετε...κολυμπείστε μέσα στο αίμα τους. Αυτή είναι η ανταμοιβή που χρωστάτε στους απίστους»;

Μετά την παράθεση των πιο πάνω Κορανικών στίχων υπάρχει έστω και ένας αναγνώστης που συμμερίζεται την πεποίθηση του Σεβ. Βολοκολάμσκ ότι το Ισλάμ είναι θρησκεία ειρήνης που δεν διδάσκει ανθρωποκτονία;

Αλήθεια! Γιατί προβαίνει σε τόσο εξώφθαλμα ανακριβείς ισχυρισμούς ο Σεβ. Βολοκολάμσκ; 

Για δύο λόγους:

1.) Από πολιτική σκοπιμότητα. Θέλει να υποβάλει τη θέση ότι η ειρηνική συμβίωση του Χριστιανισμού και του Ισλάμ είναι εφικτή, και,

2.) Επειδή η Εκκλησία της Ρωσίας έχει αποδυθεί σε μια μεγάλη Διαθρησκειακή οικουμενιστική εκστρατεία που εκφράζεται με συνέδρια, συμπροσευχές, ακόμη και με κοινή ποιμαντική δράση, όχι μόνον με διάφορες Χριστιανικές Ομολογίες αλλά και με άλλες θρησκείες και δη με το Ισλάμ.

Κρίμα!

ΟΙ ΑΚΑΡΠΟΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ



Σεσημασμένοι Οικουμενιστές της Εκκλησίας της Ελλάδος -μεταξύ των οποίων οι Μητροπολίτες Δημητριάδος Ιγνάτιος και Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος- μετέβησαν στον Ιράν για να συμμετάσχουν σε μια ακόμη άκαρπη Διαθρησκειακή συνάντηση με εκπροσώπους του Ισλάμ.

Να ελπίσουμε τουλάχιστον ότι απεφεύχθησαν οι συμπροσευχές;

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ 11


ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ

11

Του κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Πολλές φορές, σκεπτόμενοι συνεχώς το μέλλον χάνουμε το παρόν και δεν χαιρόμαστε αληθινά την ζωή μας.

Άγιος Νεκτάριος

*****

Η τέλεια χαρά εδράζεται στην ταπεινοφροσύνη, ενώ η εισαγωγική χαρά δεν είναι απαλλαγμένη από την φαντασία. 

Άγιος ∆ιάδοχος Φωτικής

*****

Μέγιστος πλούτος δεν είναι να έχεις πλούτο, αλλά να μην έχεις ανάγκη από πλούτο.

Άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης

*****

Καθώς, λοιπόν, ο Χριστός όχι με απειλές, όχι με βρισιές, όχι με φοβέρες, αλλά με πολλή αγάπη και στοργή, με φροντίδα και θυσία κατόρθωσε να εμπνεύσει την ευπείθεια σ’ εκείνην που τόσο Τον είχε λυπήσει, έτσι να κάνεις κι εσύ, έτσι να φέρεσαι στη γυναίκα σου. Αν δεν σε προσέχει, αν σε αντιμετωπίζει με υπερηφάνεια, αν σου δείχνει περιφρόνηση, θα μπορέσεις να τη συμμορφώσεις με την πολλή φροντίδα σου, με την αγάπη και την καλοσύνη σου, όχι με την οργή και το φοβέρισμα. Μόνο έναν υπηρέτη μπορείς να συνετίσεις έτσι, ή μάλλον ούτε κι αυτόν, γιατί γρήγορα θα οργιστεί και θα φύγει από τη δούλεψή σου. Στη σύντροφο της ζωής σου, στη μάνα των παιδιών σου, στη βάση κάθε χαράς μέσα στην οικογένειά σου, δεν πρέπει με αγριάδα και απειλές να επιβάλλεσαι, αλλά με την αγάπη και τον καλό τρόπο.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

*****

Το θέλημα του Θεού καλύτερο από το δικό μας.

Άγιος Νείλος Ασκητής

*****

Το κακό μεταδίδεται τόσο εύκολα, όσο μια κολλητική αρρώστια.

Άν συναναστρέφεσαι συχνά με ανθρώπους που φλυαρούν, που συκοφαντούν, που αγαπούν τα κοσμικά πράγματα, τότε και σύ χωρίς να το καταλάβεις, θα πέσεις στα ίδια πάθη.

Και αντίθετα, αν συναναστρέφεσαι με ανθρώπους Πνευματικούς και φίλους της προσευχής, τότε οι αρετές τους θα μεταδοθούν και σ’ εσένα.

Στάρετς Παρθένιος της Κίεβο-Πετσέρσκαγια Λαύρας

*****

Μακάριοι αυτοί που αγρυπνούν στις προσευχές. Μακάριοι αυτοί που ασχολούνται κάθε μέρα με την σωτηρία της ψυχής τους. Μακάριοι αυτοί που χτυπούν στη θύρα του Χριστού με καρτερία.

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ


Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ
=====

Τήν περίοδο ἐκείνη εἶχαν ἀρχίσει τά ἀλισβερίσια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μέ τό Βατικανό, ἦταν φυσικό νά πάρουμε τή γνώμη τοῦ Γέροντα: «῾Ο Χριστός, παιδιά μου, ἴδρυσε μία ἐκκλησία, τήν ᾽Εκκλησία μας, τήν ᾽Ορθοδοξία μας. Μόνο αὐτή κρατάει ἀνόθευτη καί ἀκέραια τή διδασκαλία Του. ῞Ολοι οἱ ἄλλοι κάτι πρόσθεσαν ἤ κάτι ἀφαίρεσαν, γι᾽ αὐτό εἶναι σχηματικοί ἤ αἰρετικοί. Πάντως οἱ παπικοί θέλουν μέ κάθε τρόπο νά μᾶς ὑποτάξουν καί νά μᾶς ἀφομοιώσουν. Τό τί ὑπέφεραν οἱ ᾽Ορθόδοξοι ῞Ελληνες κατά τήν κατοχή τῶν Δωδεκανήσων ὄχι μόνον ἀπό τούς ᾽Ιταλούς στρατιῶτες ἀλλά καί ἀπό τούς ᾽Ιταλούς μισιονάριους πού εἶχαν ἔλθει στά Δωδεκάνησα γιά νά μᾶς παρασύρουν στόν παπισμό˙ χρειάζεται πολλή προσοχή καί προσευχή ἐκ μέρους μας. Δέν πρέπει ὅμως νά ξεχνοῦμε ὅτι τό σκάφος τῆς ᾽Εκκλησία μας δέν τό κυβερνοῦν ἄνθρωποι ἀλλά αὐτός ὁ ἴδιος Χριστός."

ΠΗΓΗ:


Ακτίνες

«ΤΗΝ ΝΗΣΤΕΙΑΝ ΠΛΗΡΩΣΑΙ ΑΓΝΟΠΡΕΠΩΣ»


«ΤΗΝ ΝΗΣΤΕΙΑΝ ΠΛΗΡΩΣΑΙ ΑΓΝΟΠΡΕΠΩΣ»*

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

«Νηστεία η των Αγγέλων ομοίωσις, η των δικαίων ομόσκηνος, ο του βίου σωφρονισμός» λέγει ο Άγιος Βασίλειος. Εισερχόμαστε στο ευλογημένο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής. «Θεοδώρητον χάρισμα» χαρακτηρίζεται η νηστεία από την Εκκλησία. «Θεοδώρητον χάρισμα», καλείται ο της νηστείας αγώνας, καταδεικνύοντας τοιουτοτρόπως το κάλλος της νηστείας που έχει θεσπίσει η Αγία μας Εκκλησία. «Υποδεξώμεθα των νηστειών το χάρισμα ως θεοδώρητον», ψάλλομε στον Όρθρο της Δευτέρας της Α΄ Εβδομάδος των Νηστειών.

«Άρμα πυρός, έλαβεν Ηλίαν τον θαυμαστόν νηστεία οπλισάμενον. Μωυσή ανέδειξε θεατήν των αρρήτων, και ημείς ταύτην ελόντες οψόμεθα τον Χριστόν», ψάλλομε στην Εκκλησία μας. Όταν τέτοια ψάλομε στην Εκκλησία μας, πως είναι δυνατό να θωρήσομε τούτη ως αυτοσκοπό και όχι μέσο σωτηρίας; «Εν τω όρει τω Χωρήβ, τη νηστεία καθαρθείς, είδε Θεόν Ηλίας, καθαρθώμεν και ημείς, νηστεία την καρδίαν και οψόμεθα Χριστόν», ψάλλομε στην Εκκλησία μας. "Ου βρώσις μία, δι’ ην απέδοτο τα πρωτοτόκια;», αναφέρει ο Άγιος Βασίλειος. Αυτό λοιπόν το «θεοδώρητον χάρισμα», πρέπει να διαφυλάξομε στην Εκκλησία μας, επόμενοι «τη παραδόσει της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας».

«Η ψυχή εκκλίνει από της πικρίας των ηδονών τη εκ νηστείας τρυφή», ψάλλομε στην Εκκλησία μας. «Ημέρα σωτήριος», επίσης καλείται η νηστεία στην Υμνολογία της Εκκλησίας μας. Σωτήριος καλείται  η της Νηστείας είσοδος, γιατί όντως εις σωτηρία άγει. «Τι τον μέγαν αριστέα τον Σαμψών ακαταγώνιστον απειργάσατο; Ουχ η νηστεία, μεθ’ ης εν τη γαστρί της μητρός συνελήφθη; Νηστεία αυτόν εκύησε, νηστεία αυτόν ετιθηνήσατο, νηστεία αυτόν άνδρωσεν, ην ο άγγελος διετάξατο τη μητρί», αναφέρει ο Άγιος Βασίλειος.

«Έφθασε νυν, εισήκται ο των αγώνων καιρός, το της Νηστείας στάδιον, προθύμως άπαντες, απαρξώμεθα ταύτης, τας αρετάς Κυρίω, ως δώρα φέροντες» (Κανών β΄ Ωδή α΄ Τριωδίου). Ο Άγιος Βασίλειος αποκαλεί τη νηστεία «συνηλικιώτιν της ανθρωπότητος». «Το θείον υπερχόμενοι στάδιον, της αμώμου Νηστείας», πρέπει να γνωρίζομε ότι στο στάδιο των αρετών εισερχόμαστε. 

«Νηστεία προφήτας γεννά, δυνατούς ρώννυσι∙ νηστεία νομοθέτας σοφίζει, ψυχής αγαθόν φυλακτήριον, σώματι σύνοικος ασφαλής, όπλον αριστεύουσιν, αθληταίς γυμνάσιον», «αύτη θεατήν εποίησε του μεγάλου θεάματος τον Ηλίαν», αναφέρει ο Άγιος Βασίλειος.

«Τον φωτεινόν της νηστείας, ενδυθέντες χιτώνα», ψάλλομε στην Εκκλησία μας, καταδεικνύοντας το μεγαλείο της άσκησης της αρετής τούτης. «Φαιδρώς εισδεξώμεθα, της Νηστείας την είσοδον πιστοί», μας καλεί η Αγία μας Εκκλησία.

*Εξαποστειλάριον Τριωδίου

Sunday, February 26, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΤ3


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΤ3 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”: 

“Η αριστερόστροφη θεολογική προπαγάνδα, συνεχίζεται από την κρατική τηλεόραση. Οι γνωστοί "ευαγγελιστές" του νεωτερισμού, επιδίδονται σε ένα ρεσιτάλ αντιπατερικότητας, ενώ στην πατρίδα μας συντελείται μια κοινωνική τραγωδία. 

Ενδεδυμένοι το τιμημένο ράσο ή/και την τήβενο του πανεπιστημιακού δασκάλου, εισβάλλουν με μανία στα σπίτια μας από τη συχνότητα της ΕΡΤ3 και προπαγανδίζουν με  παρρησία τις πλάνες τους. 

Η "παρέλαση των μπερδεμένων", φωτίζει το δρόμο την μεταπατερικής θεώρησης της ζωής. Μόνο που το δρόμο αυτό, τον αδιέξοδο, τον περπατά ο Δυτικός πολιτισμός αιώνες τώρα και σήμερα καταρρέει. 

Αξιολύπητοι και αχαρίτωτοι, "αδέσποτα κυνάρια" του οικοδομήματος της Νέας Εποχής, ζητιανεύουν για το σύχρονο ξεροκόμματο των επιδοτήσεων, των εκδόσεων βιβλίων, της δόξης, των πανεπιστιμιακών τίτλων, προσβλέποντας τελικά στην αυτοϊκανοποίησή των δικών τους πνευματικών πτήσεων... "του έρωτα" και όχι μόνον. 

Ευχόμαστε όταν τους καλέσει ο Κύριος, να μη διαπιστώσουν καθυστερημένα πως η πτήση ήταν πτώση και μάλιστα ελεύθερη!”

Στα όσα ορθά αναφέρει το ιστολόγιο θέλουμε να προσθέσουμε τα ακόλουθα.

Ο π. Φιλόθεος Φάρος, ο κ. Γιανναράς και ο κ. Σταμούλης δεν είναι οι μόνοι Νεονικολαίτες που διαστρέφουν τη διδασκαλία του Ευαγγελίου για τις σαρκικές αμαρτίες. Υπάρχουν κι άλλοι που υιοθετούν την ίδια διδασκαλία και ποιμαντική. 

Ήρθαν σε γνώση μου λ.χ. πολύ ανησυχητικές πληροφορίες για την καθοδήγηση που δίνει ο Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας Γιάγκου στα νέα παιδιά. Πληροφορούμαι ότι, όταν ερωτάται αν οι προγαμιαίες σαρκικές σχέσεις είναι αμαρτία, απαντά: Δεν μπορώ να σου πω πριν αυξήσεις την αγάπη σου για τον Χριστό.!!! 

Αντιλαμβάνεστε, φυσικά, το πρόβλημα αυτής της προσέγγισης. Διδάσκει τα παιδιά ότι ο έρωτας προς τον Χριστό εκφράζεται συναισθηματικά. Αντί να τους βοηθά να αντιληφθούν ότι η ψυχή πτερούται θεικώ έρωτι με την εργασία των εντολών τους παραπλανά να πιστέψουν ότι χωρίς την εργασία των εντολών μπορούν να καλλιεργήσουν ευαγγελική αγάπη για τον Χριστό.!!!

Πώς αντιμετωπίζει ο Σεβ. Θεσσαλονίκης την ποιμαντική του π. Βαρνάβα; Απλά προωθεί τον Πανοσιολογιώτατο με κάθε τρόπο!!! Μη παραξευνευτείτε καθόλου αν σύντομα προβάλει την υποψηφιότητά του για την πλήρωση κάποιου Μητροπολιτικού Θρόνου.

ΤΟ ΣΤΑΔΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΗΝΕΩΚΤΑΙ


ΤΟ ΣΤΑΔΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΗΝΕΩΚΤΑΙ
=====


Εἰς τοὺς Αἴνους, ψάλλομεν τὰ Ἰδιόμελα·
Ἦχος πλ. α’.

Οἴμοι! ὁ Ἀδάμ, ἐν θρήνῳ κέκραγεν, 
ὅτι ὄφις καὶ γυνή, 
θεϊκῆς παρρησίας με ἔξωσαν, 
καὶ Παραδείσου τῆς τρυφῆς ξύλου βρῶσις ἠλλοτρίωσεν. 
Οἴμοι! οὐ φέρω λοιπόν τὸ ὄνειδος, 
ὁ ποτὲ βασιλεὺς τῶν ἐπιγείων πάντων κτισμάτων Θεοῦ, 
νῦν αἰχμάλωτος ὤφθην, ὑπὸ μιᾶς ἀθέσμου συμβουλῆς, 
καὶ ὁ ποτὲ δόξαν ἀθανασίας ἠμφιεσμένος, 
τῆς νεκρώσεως τὴν δοράν, 
ὡς θνητὸς ἐλεεινῶς περιφέρω. 
Οἴμοι! τίνα τῶν θρήνων συνεργάτην ποιήσομαι; 
Ἀλλὰ σὺ Φιλάνθρωπε, 
ὁ ἐκ γῆς δημιουργήσας με, 
εὐσπλαγχνίαν φορέσας, 
τῆς δουλείας τοῦ ἐχθροῦ, 
ἀνακάλεσαι καὶ σῷσόν με.

Ἦχος πλ. α’.

Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται, 
οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε, 
ἀναζωσάμενοι τὸν καλὸν τῆς Νηστείας ἀγῶνα, 
οἱ γὰρ νομίμως ἀθλοῦντες, 
δικαίως στεφανοῦνται, 
καὶ ἀναλαβόντες τὴν πανοπλίαν τοῦ Σταυροῦ, 
τῷ ἐχθρῷ ἀντιμαχησώμεθα, 
ὡς τεῖχος ἄῤῥηκτον κατέχοντες τὴν Πίστιν, 
καὶ ὡς θώρακα τὴν προσευχήν, 
καὶ περικεφαλαίαν τὴν ἐλεημοσύνην, 
ἀντὶ μαχαίρας τὴν νηστείαν, 
ἥτις ἐκτέμνει ἀπὸ καρδίας πᾶσαν κακίαν. 
Ὁ ποιῶν ταῦτα, τὸν ἀληθινὸν κομίζεται στέφανον,
 παρὰ τοῦ Παμβασιλέως Χριστοῦ, 
ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς Κρίσεως.

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ 10


ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ

10

Του κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Για να αισθάνεται κανείς χαρά, δεν εξαρτάται από τους φυσικούς νόμους, τους οποίους κανείς δεν μπορεί να καταργήσει ή μεταβάλει, αλλά από την ελεύθερη θέληση του ανθρώπου, ή οποία εύκολα μεταβάλλεται.

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

*****

Δεν υπάρχει ανώτερο πράγμα από αυτό που λέγεται μετάνοια και εξομολόγηση.

Άγιος Πορφύριος

*****

Όπως το σώμα αμαρτάνει δια των πραγμάτων και προς παιδαγωγίαν έχει τις σωματικές αρετές, «ούτω και ο νους δια των εμπαθών νοημάτων αμαρτάνει και έχει ωσαύτως προς παιδαγωγίαν τας ψυχικάς αρετάς.»

Άγιος Μάξιμος Ομολογητής

*****

Αυτός που πιστεύει στα όνειρα μοιάζει με αυτόν που τρέχει για να πιάσει τη σκιά του.

Οι δαίμονες της κενοδοξίας γίνονται προφητικοί στα όνειρα. Αυτοί σαν πονηροί που είναι, φαντάζονται τα μέλλοντα και μας τα γνωστοποιούν εκ των προτέρων. Αυτοί που ακούουν σ’ αυτά τους δαίμονες αποδεικνύονται συχνά ψευδοπροφήτες.

Ιωάννης της Κλίμακος

***** 

Η ευχή των γονέων είναι η μεγαλύτερη κληρονομιά για τα παιδιά. Για αυτό φροντίζουν να έχουν την ευχή των γονέων. Δεν είδες ο Ιακώβ, μέχρι πού έφθασε, για να πάρη την ευλογία του πατέρα του; Και προβιά φόρεσε!

Ειδικά η ευχή της μάνας είναι μεγάλο πράγμα! Κάποιος έλεγε: «Κάθε λόγος της μητέρας μου είναι και μια λίρα χρυσή".


Άγιος Παϊσιος

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ; ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΟΥΝ;


ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ; ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΑΝΟΥΝ;

Τοῦ περιοδ. «Ο ΣΩΤΗΡ»
=====

Δὲν κατάλαβε ἢ τὸν παραπλανοῦν; Ὁ κ. Ὑπουργὸς τῆς Παιδείας μὲ συνεχεῖς συνεντεύξεις, δηλώσεις καὶ ἀναφορὲς ἐπιχειρεῖ νὰ παρουσιάσει ὡς ἄνευ περιεχομένου τὶς ἀντιδράσεις γιὰ τὴν περίφημη θεματικὴ ἑβδομάδα «Σῶμα καὶ Ταυτότητα» στὰ Γυμνάσια τῆς χώρας.

Κι αὐτό, διότι, κατὰ τὸν κ. Ὑπουργό, ὁ τρίτος ἄξονας τῆς θεματικῆς ἑβδομάδας μὲ τὸν τίτλο «Ἔμφυλες Ταυτότητες», ποὺ προκάλεσε τὶς ἀντιδράσεις, ἀναφέρεται ἁπλῶς στὶς σχέσεις τῶν δύο φύλων καὶ ἀποσκοπεῖ στὴν ἐνημέρωση τῶν παιδιῶν γιὰ τοὺς κινδύνους ποὺ διατρέχουν στὶς πολυήμερες ἐκδρομές, οἱ ὁποῖες, ὅπως εἶπε, συχνὰ συνοδεύονται ἀπὸ ἀρκετὲς ἀνεπιθύμητες ἐγκυμοσύνες.

Πράγματι ἔτσι κατέληξε ἡ ὑπόθεση. Ἀφοῦ τὸ Ὑπουργεῖο ἀντιμετώπισε τὴν ὀργίλη ἀντίδραση γονέων καὶ ἄλλων φορέων, ἀναγκάσθηκε ὑποχωρώντας τάχα νὰ «διευκρινίσει» ὅτι στὶς σχέσεις τῶν δύο φύλων θὰ ἑστιασθεῖ τὸ περιεχόμενο τοῦ τρίτου θεματικοῦ ἄξονα.

Ὅμως ἀρκεῖ μιὰ ἁπλὴ ἀναζήτηση στὸ Διαδίκτυο γιὰ νὰ διαπιστώσει κανεὶς τί σημαίνει π.χ. «Βιολογικὸ καὶ κοινωνικὸ φύλο», ποὺ ἀποτελεῖ μέρος τοῦ τρίτου ἄξονα καὶ ἀπευθύνεται στὰ παιδιά. Σὲ ἐρωτηματολόγιο ποὺ δόθηκε σὲ παιδιὰ ἡλικίας 13-18 ἐτῶν στὴν Ἀγγλία, ἀρι­θμοῦντο 23 εἴδη κοινωνικοῦ φύλου γιὰ νὰ ἐπιλέξουν τί νομίζουν ὅτι εἶναι. Ἰδού μερικά: ἀγόρι, κορίτσι, ἀγοροκόριτσο, τράνς-ἀγόρι, τράνς-κορίτσι, ρευστὸ φύλο, ἄφυλο, δίφυλο, μὴ δυαδικό, ἡμιαγόρι, ἡμικορίτσι, ἀλλόκοτο φύλο, μὴ φύλο, τρίφυλο, πάνφυλο, ἀνάμεσα ἀγόρι καὶ κορίτσι, ἑρμαφρόδιτο, ἀβέβαιο, ἀνέκφραστο...

Ὁ κ. Ὑπουργός, πιστεύουμε, θὰ στενοχωρηθεῖ, ἂν δεῖ τὸν ἐνθουσιασμὸ ποὺ προκάλεσε ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ Ὑπουργείου του στὶς ὁμάδες τῶν λεγόμενων ΛΟΑΤ (Λεσβιακῶν, Ὁμοφυλόφιλων, Ἀμφισεξουαλικῶν καὶ Τρανσεξουαλικῶν ἀτόμων). Καὶ θὰ καταλάβει ἢ ὅτι τὸν ἔχουν ἐξαπατήσει μὲ τὸ προκάλυμμα τῆς Διατροφῆς, τῶν Ἐθισμῶν καὶ τῶν τάχα Σχέσεων τῶν δύο φύλων... ἢ ὅτι δὲν ἔχει ἐπαρκῶς σταθμίσει ποῦ στὸ τέλος θὰ ὁδηγήσει τὴν Παιδεία τοῦ τόπου ἡ κερκόπορτα ποὺ ἄνοιξε στὰ Σχολεῖα μὲ τὴ θεματικὴ αὐτὴ ἑβδομάδα.

Ἄλλωστε καὶ μόνο τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ φορέας ποὺ σχεδίασε τὸ ὅλο Πρόγραμμα δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν Μὴ Κυβερνητικὴ Ὀργάνωση μὲ τὸν τίτλο «ΑΝΤΙΓΟΝΗ», ποὺ αὐτοχαρακτηρίζεται ὡς «Κέντρο Πληροφόρησης καὶ Τεκμηρίωσης γιὰ τὸ Ρατσισμό, τὴν Οἰκολογία, τὴν Εἰρήνη καὶ τὴ Μὴ Βία», ἀρκεῖ γιὰ νὰ ἀντιληφθεῖ κανεὶς ποῦ στοχεύει τὸ ἐγχείρημα. Οἱ δὲ διασυνδέσεις τῆς συγκεκριμένης Ὀργανώσεως μὲ αὐτὲς τῶν ΛΟΑΤ φανερώνουν τὸν προσανατολισμό της.

Βέβαια πολὺ σημαντικὸ ἐρώτημα εἶναι καὶ τὸ ἀπὸ ποῦ χρηματοδοτεῖται καὶ αὐτὴ καὶ οἱ ΛΟΑΤ ὀργανώσεις· οἱ ὁποῖες γνώριζαν ἀπὸ πρὶν γιὰ τὴ θεματικὴ ἑβδομάδα καὶ ἦταν ἤδη ἕτοιμες μὲ ὑλικὸ ποὺ ἐντέχνως τώρα διοχετεύουν στὰ Σχολεῖα μέσῳ δῆθεν οὐδέτερων φορέων.

Ἐπιπλέον οἱ πολίτες διερωτώμεθα τί σημαίνει αὐτὸ τὸ μυστηριῶδες τάχα «διευκρινιστικὸ ἔγγραφο», ποὺ φαίνεται νὰ ἐστάλη ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο στὴν Ἱερὰ Σύν­οδο καὶ ἐκείνη ἔσπευσε νὰ τὸ κοινοποιήσει σὲ ὅλες τὶς Μητροπόλεις. Γιατί τὸ ἔστειλε τὸ Ὑπουργεῖο; Γιὰ νὰ τὴν παραπλανήσει; Νὰ τῆς κλείσει τὸ στόμα; Νὰ φιμώσει καὶ τοὺς ἄλλους ἐπισκόπους;

Τί εἴδους συμπαιγνίες τέλος πάντων ἔχουν σχεδιασθεῖ καὶ ἐξυφαίνονται μ᾿ αὐτὲς τὶς κινήσεις; Καὶ μέχρι πότε οἱ φύλακες θὰ ὑπνώττουν ὕπνο θανατηφόρο;

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία

Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΑΠΑΡΧΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ - Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ


Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΑΠΑΡΧΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ - Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

«Έφθασε νυν, εισήκται ο των αγώνων καιρός, το της Νηστείας στάδιον, προθύμως άπαντες, απαρξώμεθα ταύτης, τας αρετάς Κυρίω, ως δώρα φέροντες» (Κανών β΄ Ωδή α΄ Τριωδίου). «Το θείον υπερχόμενοι στάδιον, της αμώμου Νηστείας», ας προσθέσομε και το κάλλος της συγχώρεσης.

Στην Κύπρο ένα Ορθόδοξο έθιμο που δυστυχώς πάει να εκλείψει, είναι αυτό της αλληλοσυγχώρεσης στο Εσπερινό κατά την Κυριακή της Τυρινής. Οι Χριστιανοί ασπάζονται το χέρι του ιερέα και ακολούθως ζητούν συγχώρεση μεταξύ τους. Το ευλογημένο στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής αρχίζει. Το Ορθόδοξο αυτό έθιμο το συναντάς κυρίως στα ορεινά χωριά της Κύπρου. Ας προσθέσομε στης νηστείας την θείαν απαρχή, το κάλλος της συγχώρεσης. 

Από τούτη την ευλογημένη πράξη να πορευθούμε το ευλογημένο στάδιο της μετάνοιας. Πως ουν ‘’κτησόμεθα κατάνυξιν ψυχής’’; Χωρίς τη συγχώρεση, πως θα ζητήσομε από τον Κύριο να μας συγχωρέσει; Αυτός που ζητά συγχώρεση από τον Κύριο, πρώτα συγχωρεί τον αδελφό του που του έπταισε. «Ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών», λέμε στη θεοδίδακτη προσευχή του «Πάτερ ημών». «Εάν γαρ αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, αφήσει και υμίν ο πατήρ υμών ο ουράνιος∙ εάν δε μη αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, ουδέ ο πατήρ υμών αφήσει τα παραπτώματα υμών» (Ματθ. στ΄ 14-15). Αυτή πρέπει να είναι η απαρχή του ευλογημένου σταδίου της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Για να διαπλεύσομε ‘’το της Νηστείας μέγα πέλαγος’’, πρέπει πρώτα να συγχωρέσομε, αλλά και να ζητήσομε συγχώρεση από τους αδελφούς μας σε όσα τους πταίσαμε. «Αρχή κατανύξεως και μετανοίας», το ευλογημένο αυτό στάδιο πρέπει να είναι, αλλά και αρχή αλληλοσυγχώρεσης. «Του Θεού εξόριστοι γεγόναμεν, αλλ’ επανάγωμεν προς μετάνοιαν», ψάλλομε την Κυριακή της Τυρινής στον εσπερινό. Η απαρχή του ευλογημένου σταδίου της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ας είναι η αλληλοσυγχώρεση.

Να ζητήσομε ειλικρινή συχώρεση από τους αδελφούς μας, και να συγχωρέσομε όσους μας έπταισαν. Αυτή πρέπει να είναι η απαρχή της μετανοίας. Θα πρέπει όμως επιλογικά να σημειώσομε ότι σε θέματα ομολογίας Πίστεως, δεν ζητούμε  συγχώρεση, γιατί σε τέτοια περίπτωση σημαίνει υπαναχώρηση σε θέματα Πίστεως. Ζητάμε συγχώρεση για τα πταίματα μας και όχι για την ομολογίας Πίστεως μας.