Wednesday, April 5, 2017

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ



ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Εν αναμονή της δημοσίευσης των πρακτικών και του Ψηφίσματος της σχισματικής Ημερίδας του Ωραιόκαστρου καταγράφουμε μια πρώτη ανάλυση των συμπερασμάτων που καταλήξαμε με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

1.) Καταρχήν η απουσία του π. Θεόδωρου Ζήση στέρησε την Ημερίδα όλο το κύρος που θα είχε αν τις εργασίες της προέδρευε και κατεύθυνε ο κορυφαίος θεολόγος της Ορθοδοξίας, π. Θεόδωρος Ζήσης, αδιαμφισβητήτητος αρχηγός του αντιοικουμενιστικού αγώνα για δεκαετίες.

2.) Η απουσία του π. Νικόλαου Μανώλη, του π. Φώτιου Βεζύνια και ίσως και άλλων πατέρων που αποτειχίστηκαν, έκανε πιο αισθητή την έλλειψη κύρους της Ημερίδας, όπως την έκανε η απουσία του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου και του π. Ματθαίου Βουλκανέσκου.

3.) Η Ημερίδα περάτωσε τις εργασίες της με Ψήφισμα που ενέκρινε διά βοής και το οποίο ανέγνωσε ο π. Σάββας Λαυρεώτης, που ηγείται των ακοινώνητων σχισματικών που έλαβαν μέρος στις εργασίες της. Το Ψήφισμα αυτό κετέδειξε ότι όσοι παρεβρέθηκαν στην Ημερίδα και το ενέκριναν βρίσκονται σαφώς ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας, αφού ανήκουν στο στρατόπεδο όσων διέκοψαν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή προχώρησαν σε ΣΧΙΣΜΑ.

4.) Τα πράγματα, όμως, δεν είναι και τόσο σαφή στην πράξη, επειδή πολλοί από όσους ενέκριναν διά βοής το Ψήφισμα, ενώ μιλούν για ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή για σχίσμα, στην πράξη εφαρμόζουν άλλη πρακτική. Επί παραδείγματι οι αντιπρόσωποι από την Εκκλησία της Μολδαβίας, ναι μεν ενέκριναν το ψήφισμα και ναι μεν διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά στην πραγματικότητα βρίσκονται σε κοινωνία με τον οικείο επίσκοπο επειδή συμπροσεύχονται μαζί του και παρεβρίσκονται σε συνέδρια που διοργανώνει. 

6.) Πολλοί από τους παρεβρεθέντες στη Σχισματική Ημερίδα του Ωραιόκαστρου είπαν μεν ότι εγκρίνουν διά βοής το ψήφισμα, αλλά καθόλου βέβαιο δεν είναι τι κάνουν στην πράξη αναφορικά με την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία. Είναι βέβαιο ότι πολλοί από αυτούς εκκλησιάζονται και κοινωνούν σε ναούς που μνημονεύονται κανονικοί επίσκοποι. Άρα η έγκριση εκ μέρους τους διά βοής του Ψηφίσματος υπέρ της ακοινωνησίας που εξέδωσε η Ημερίδα, ακυρώνεται στην πράξη από την πρακτική που ακολουθούν. 

7.) Απομένει, λοιπόν, να δούμε ποιοι υπέγραψαν το Ψήφισμα της Σχισματικής Ημερίδας και πώς εφαρμόζουν στην πράξη την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία στην οποία αναφέρεται το Ψήφισμα, και θα επανέλθουμε -συν Θεώ- για πιο αναλυτικό σχολιασμό.

No comments:

Post a Comment