ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟΥΣ ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Είναι αναμφισβήτητο ιστορικό γεγονός η ύπαρξη κρυπτοχριστιανών στην Κύπρο και μάλιστα σε πολύ μεγάλο αριθμό. Η ζωή στην Κύπρο με τους Τούρκους κατακτητές, δεν ήταν ζωή ‘’πλάϊ – πλάϊ’’. Ο ‘’λαός της Αναστάσεως’’, για να χρησιμοποιήσουμε τη φράση του Γέροντα Γεώργιου Καψάνη, υπόστηκε τα πάνδεινα από τους Τούρκους. Τα παιδομαζώματα, οι αρπαγές των κοπέλλων και των γυναικών ακόμα, οι μισάνθρωποι εξισλαμισμοί, καταμαρτυρούν την ‘’συνύπαρξη’’ τούτη.

Τους κρυπτοχριστιανούς στην Κύπρο τους αποκαλούσαν ‘’λινοβάμβακους’’. Η σύνθετη αυτή λέξη ‘’λινοβάμβακος’’, προέρχεται από τις λέξεις λινάρι και βαμβάκι και χρησιμοποιήθηκε για δηλώσει την ‘’διπλή ιδιότητα’’ των εξισλαμισθέντων χριστιανών στην Κύπρο. Παλαιότερα δεν χρησιμοποιείτο η ονομασία ‘’Τουρκοκύπριοι’’, αλλά μουσουλμάνοι της Κύπρου. Για πρώτη φορά ο Ινονού απεκάλεσε τους μουσουλμάνους της Κύπρου ‘’Τουρκοκύπριους’’, από πολιτική σκοπιμότητα το έτος 1931, για τον λόγο ότι εκείνη τη χρονιά έγινε η ενωτική εξέγερση των Ελλήνων της Κύπρου για ένωση της μεγαλονήσου με τη μητέρα Ελλάδα, τα λεγόμενα Οκτωβριανά.


Η ανθρωπάρεσκη ιδεολογική συνύπαρξη που αρέσκεται σε παράλληλη ‘’συνύπαρξη’’, στερεί τους συνανθρώπους μας αυτούς από τη χαρά της Ανάστασης. Και μόνο για το ότι συνάνθρωποί μας στερούνται την μέγιστη αυτή αναστάσιμη χαρά, αξίζει η ομολογία.
«Δια την ανθρωπίνην ύπαρξιν ο Αναστάς Κύριος είναι τα πάντα εν πάσιν εις όλους τους κόσμους: ό,τι το Ωραίον, το Καλόν, το Αληθές, το Προσφιλές, το χαρμόσυνον, το Θείον, το Σοφόν, το Αιώνιον. Αυτός είναι η Αγάπη μας, όλη η Αλήθειά μας, όλη η Χαρά μας, όλον το Αγαθόν μας, όλη η Ζωή μας, η Αιώνια Ζωή εις όλας τας θείας αιωιότητας και απεραντοσύνας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Είναι ανεπίτρεπτο λοιπόν η απάνθρωπη ιδεολογική συνυπαρξιακή ανθρωπαρέσκεια, με την ‘’παράλληλη’’ συνύπαρξη, να στερεί αυτούς τους συνανθρώπους μας από τη χαρά της Ανάστασης του Χριστού. Η εν αληθεία αγάπη, τον Αναστάντα Κύριο ομολογεί.
ΠΗΓΗ:
Κατάνυξις
No comments:
Post a Comment