Friday, April 21, 2017

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ, ΑΠΟ ΤΟ ‘’ΡΩΜΑΙΪΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ’’


ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ,  ΑΠΟ ΤΟ ‘’ΡΩΜΑΙΪΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ’’

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Κατ’ αρχή θα πρέπει να σημειώσουμε ότι θα ήταν δείγμα εμπάθειας να μην αναφέρουμε ότι το ‘’Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό’’ είναι ιστολόγιο το οποίο εν πολλοίς πολεμεί τον διαχριστιανικό συγκρητιστικό οικουμενισμό. Όμως θα ήταν και δείγμα μονομερούς εμπάθειας, να μην καταγράψουμε αυτό που χιλιάδες Ορθόδοξοι Χριστιανοί παρατήρησαν, με τη μονομερή παράκαμψη αναφοράς σε όσα μας λύπησαν με τη στάση Ηγουμένου Εφραίμ στην Κόρινθο και το λυπηρό ‘’φαίνεσαι ταραγμένος’’, στον αδελφό που διαμαρτυρήθηκε γιατί να κληθούν οι αιρετικές ομάδες και κοινότητες ετερόδοξες εκκλησίες. 

Επίσης χιλιάδες Ορθόδοξοι Χριστιανοί παρατήρησαν, τη μονομερή παράκαμψη αναφοράς στη στάση του Ηγουμένου Εφραίμ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, με την υπερβάλλουσα θερμή στήριξη της Συνόδου της Κρήτης. Οι λόγοι της μονομέρειας αυτής φυσικά για μας είναι προφανείς, για τούτο εκ των προτέρων περιμέναμε την αποφυγή αναφοράς στα αφορώντα τις επισκέψεις αυτές. Αυτή φυσικά τη στάση δεν τήρησε μόνο το ‘’Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό’’, αλλά και άλλα ιστολόγια τα οποία στηρίζουν ιδιοτελώς τη στάση του Ηγουμένου Εφραίμ, όποια κι αν είναι αυτή στάση των. Σε αυτά πρέπει πρωτίστως να συμπεριλάβομε και το ‘’Βήμα Ορθοδοξίας’’.

Να θυμίσουμε ότι κατά την πρόσφατη ομιλία του Ηγουμένου Εφραίμ της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στην Κόρινθο (20 Μαρτίου 2017), ακροατής αναφέρθηκε στη Σύνοδο της Κρήτης, στο σχετικό κείμενο όπου οι αιρετικές κοινότητες και ομάδες καλούνται ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’. Ο Ηγούμενος Εφραίμ για το τόσο σοβαρό θέμα της Συνόδου της Κρήτης, που τόσο προβλημάτισε το πλήρωμα της Εκκλησίας, απάντησε  με επιμονή ότι: «Εις την Κρήτην έγινε η επισήμανση εις την Πίστιν εις την Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν». Άλλοι λόγοι όμως επέβαλαν σιωπή δημοσιοποίησης του συμβάντος αυτού.


Το ‘’Ρωμαίϊκο Οδοιπορικό’’, ενώ ορθά προβάλλει ως καταπέλτη τις θεολογικές ενστάσεις του καθηγητή κ. Δ. Τσελεγγίδη, παραλείπει μονομερώς να αναφερθεί στη στάση του Ηγουμένου Εφραίμ τόσο στην Κόρινθο, όσο και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Φυσικά και τα άλλα ιστολόγια που στηρίζουν μονομερώς τον Ηγούμενο Εφραίμ, σώπασαν. Δεν είναι φρόνιμο να αναζητήσουμε τους λόγους της στάσης των αυτής, καθότι σημασία έχει ότι η μονομερής στάση των αυτή, αποτελεί συνένοχη σιωπή.

No comments:

Post a Comment