ΓΙΑΤΙ ΤΟ ‘’ΡΩΜΑΙΪΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ’’ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ‘’ΟΣΙΟ’’ ΤΟΝ π. ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ;
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Έχουν ποτέ ακουστεί τόσες θεολογικές ενστάσεις για αγιορείτη μοναχό; Έχουν ακουστεί τόσες κακοδοξίες από αγιορείτη μοναχό; Η Ορθόδοξη Εκκλησία αγιοκατατάσσει, δεν αγιοποιεί. Να θεωρήσομε ως κριτήριο αγιότητας, αυτό που είπε «συνιστών εαυτόν» ότι του δόθηκε όλη η πατερική θεολογία, τη στιγμή που τόσες κακοδοξίες δίδαξε; Όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος «Ου γαρ ο εαυτόν συνιστών, εκείνος εστί δόκιμος, αλλ’ ον ο Κύριος συνίστησιν» Β΄Κορ. 10,18.
Τον μοναδικό μοναχό του Αγίου Όρους που τόλμησε και ξεστόμισε τη γενοκτόνο κακοδοξία, για το ότι η άμβλωση είναι επιτρεπτή πριν τον τρίτο μήνα της κύησης, ειρωνευόμενος τους πατέρες της Μονής Σταυροβουνίου, αυτόν καλούν ‘’όσιο’’; Η κασέττα υπάρχει που ξεστόμισε τη γενοκτόνο συμβουλή. Αυτός είναι που το ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ καλεί ετσιθελικά ‘’όσιο’’;
Χωρίς καμιά προηγούμενη Πατερική βάση, μιλώντας για τη Γέννηση του Χριστού, είπε ότι «εκεί που καθόταν η Παναγία βρέθηκε ο Χριστός αυτομάτως στην αγκαλιά της». Ας ρωτήσουν περί τούτου όποιον καθηγητή θεολόγο θέλουν, πρίν καλέσουν ‘’όσιο’’ αυτόν που τόσε φορές μίλησε χωρίς καμιά πατερική βάση. Αυτός είναι που το ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ καλεί ετσιθελικά ‘’όσιο’’;
Η θεολογική πλάνη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, ότι η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα δεν στηρίζεται σε καμιά πατερική βάση. Ποιός Άγιος της Εκκλησίας μας είχε πει ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα;» Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα; Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί. Ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός όχι μόνο «μετήρεν όρια», όχι μόνο «υπερέβη την θείαν παράδοσιν», αλλά «ετεροδιδασκαλία εισήγαγεν». Η στρεβλή τούτη θέση, σίγουρα θα δημιουργήσει πλανεμένη άποψη, τόσο για το γάμο, όσο και για τη βασιλεία των ουρανών. Αυτός είναι που το ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ καλεί ετσιθελικά ‘’όσιο’’;
O π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός δίδαξε την αιρετική πλάνη ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», το οποίο αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική και βλάσφημη διδασκαλία. Αποδέχονται στο ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ την κακοδοξία του αυτή; Αν την αποδέχονται αυτή την βαρλααμική κακοδοξία, είναι δικαιολογημένη η θέρμη και η απαράδεκτη βιασύνη να καλέσουν ‘’όσιο’’ τον μοναχό που μαζεμένα δίδαξε τόσες πλάνες. Επαναλαμβάνομε αποδέχονται στο ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ την αίρεση του αυτή; Αν την αποδέχονται είναι άλλο θέμα τότε.
Αγιοποίηση, δηλαδή ετσιθελική συμπερίληψη κάποιου στο Αγιολόγιο, τηρεί το Βατικανό μετά το Σχίσμα του 1054 μ.Χ.. Ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης, αναφερόμενος στο θέμα της ένταξης Αγίων στο Εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας λέγει «Οίκοθεν νοείται ότι στην ενέργεια αυτή δεν πρέπει να δει κανείς μια οποιαδήποτε υπερεξουσία του Οικουμενικού Πατριάρχου να ανακηρύττει, κατά το παπικό έθος, Αγίους της Καθολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας». Πως ετσιθελικά το ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ καλεί ‘’όσιο’’ ένα μοναχό με τόσες κακοδοξίες; Το ‘’Ρωμαίϊκο οδοιπορικό’’ αποδέχεται τις αιρετικές πλάνες του; Γιατί τον καλεί ‘’όσιο’’;
No comments:
Post a Comment