ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ
Του κ. Γιώργου Κορύζη
=====
Η περί ής ο λόγος θέση/διδασκαλία του Ιωσήφ Βατοπεδινού -Χάρις, "εργαλείο", νούς “πρόσωπο" εις το οποίο αυτή "υποτάσσεται"- είναι εντελώς αθεμελίωτη αγιογραφικά και αμάρτυρη στην πατερική μας παράδοση και, ως τέτοια, σαφώς αιρετική. Αλλοίμονο εάν δεχθούμε ότι η άκτιστη Θεία Χάρις δυνατόν να υποτάσσεται/"αιχμαλωτίζεται", με έναν τρόπο περίπου μηχανιστικό, στον νού, όσον κεκαθαρμένος και αν θεωρηθεί αυτός. Το αμαυρωμένο και πεπτωκός κατ' εικόνα είναι εκείνο το οποίο επαναγίγνεται, αποκαθαιρόμενο και αναμορφούμενο, διά της Χάριτος, η οποία εφελκύεται από τον επίμονο, εν πίστει αληθή, πνευματικό αγώνα του ανθρώπου, καθ' οδόν προς το καθ' ομοίωσιν. Επ' αυτού έχουν λεχθεί ικανά, το δε εμπεριστατωμένο σχόλιο του κ. Βασ. Χαραλάμπους καλύπτει επαρκώς το θέμα.
Τώρα, όσον αφορά τα περί "χαμογελαστού" Ιωσήφ Βατοπεδινού, κατά την εξόδιον αυτού ακολουθία και το κατά πόσον μπορεί αυτό να σημαίνει οτιδήποτε και ιδιαίτερα εάν μπορεί εξ αυτού να συναχθεί τεκμήριο αγιότητος, αναγόμεθα, κατ' ανάγκην, στην σφαίρα του υποκειμενισμού και των προσωπικών πεποιθήσεων και -νομίζω- θα υποτιμούσαμε και την θεολογική μας κατάρτιση αλλά και την σοβαρότητά μας, από ένα σημείο και μετά, εάν θεωρούσαμε το στοιχείο αυτό, και αληθές υποτιθέμενο, (διότι και εδώ πολλά έχουν λεχθεί και ο καθείς λέγει ό,τι είδε ή ότι ενόμισε πως είδε ή ό,τι άκουσε από τρίτους ή διάβασε εδώ κι εκεί), ως ένδειξη θεοσημίας.
Το γεγονός ότι κατά την νεότητά του υπήρξε ακόλουθος ή υποτακτικός του γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή, δεν σημαίνει και πολλά πράγματα. "Έκαστο δένδρο εκ του ιδίου καρπού γιγνώσκεται".
Όσο γιά το Βατοπέδι, είναι αλήθεια ότι από ετών έχει γίνει κέντρο νεωτεριζουσών θεολογικών θέσεων και αμφιλεγομένων δράσεων, εσχάτως δε αποδεικνύεται και ως η αιχμή του δόρατος του οικουμενισμού στο Αγιον Ορος. Βεβαίως, τυγχάνει μεγάλης προβολής λόγω της οικονομικής του ισχύος, ενός καλώς λειτουργούντος μηχανισμού δημοσίων σχέσεων και των πολλών και πολυειδών διασυνδέσεων εντός και εκτός ελλαδικού χώρου.
ΠΗΓΗ:
Κατάνυξις
No comments:
Post a Comment