Saturday, April 1, 2017

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΕΝΤΙΜΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ



Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΕΝΤΙΜΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η κυρία Ελένη Λωρίτου έστειλε ένα σύντομο αλλά περιεκτικό άρθρο στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, αναφορικά με τα πολλά προβλήματα που ταλανίζουν τον “Ορθόδοξο Τύπο”, από τότε που ανέλαβε -με αθέμιστες μεθόδους- την ποδηγέτησή του ο δεινός παραβάτης των Ιερών Κανόνων π. Βασίλειος Βολουδάκης. Ανάγνωσα το κείμενο της κυρίας Λωρίτου και καταχώρησα σχετικό επαινετικό σχόλιο στο ιστολόγιο "Κατάνυξις". 

Αντέγραψα, μάλιστα, το άρθρο και το αποθήκευσα στο αρχείο του ιστολογίου μου για να το αναδημοσιεύσω την Παρασκευή, μέρα κατά την οποία συνηθίζω να δημοσιεύω κείμενα που ανασκευάζουν τις πλάνες του π. Βασίλειου Βολουδάκη. Όπερ και έπραξα. Έκτοτε δεν ανέτρεξα στη σχετική ανάρτηση του ιστολογίου για να δω αν γράφτηκαν και άλλα σχόλια επειδή νόμισα -εσφαλμένα προφανώς- ότι ο διάλογος είχε ολοκληρωθεί.

Το σχόλιο της κυρίας Λωρίτου στην ανάρτηση της απάντησης του π. Βασιλείου, όμως, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, με οδήγησε να αντιληφθώ ότι είχε διεξαχθεί εκτεταμένος διάλογος μεταξύ των δύο, ο οποίος -όπως με πολλή χαρά διαπίστωσα- έδωσε την ευκαιρία στην κυρία Λωρίτου να ξετινάξει κυριολεκτικά τις έωλες θέσεις του π. Βασίλειου Βολουδάκη.

Ως εικός αντέγραψα τα σχόλια τα οποία και θα αναδημοσιεύσω -συν Θεώ- σταδιακά τμηματικά στο ιστολόγιό μου προς ενημέρωση των αναγνωστών.

Γιατί, όμως, μίλησα για κατεργαριά και ανέντιμη τακτική του π. Βολουδάκη; Επειδή η επιστολή που έστειλε ο π. Βασίλειος στην “Κατάνυξη” στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά συρραφή από σχόλια που είχε γράψει προηγουμένως στην ανάρτηση της κυρίας Λωρίτου. Επομένως γιατί έστειλε την επιστολή, αφού επαναλαμβάνει verbatim όσα έγραψε στην προηγούμενη ανάρτηση; Απλά ήταν μια κατεργαριά για να ξαναφέρει out of the blue το θέμα στο προσκήνιο με στόχο να διασύρει την κυρία Λωρίτου, η οποία, με απολύτως κόσμιο ύφος και με πολύ εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, έκατσε στο σκαμνί το σεβαστό μας π. Βασίλειο Βολουδάκη. 

Ο βασικός, όμως, στόχος της επιστολής στην "Κατάνυξη", ήταν να συγκαλύψει το κυριολεκτικά αισχρό άρθρο που ο π. Βασίλειος δημοσίευσε στον προχθεσινό "Ορθόδοξο Τύπο", με το οποίο προσπαθεί -με απίστευτη στρεψοδικία και χυδαιότητα- να με σπιλώσει. 

Ανακεφαλαιώνω: Ο π. Βασίλειος γράφει στον "Ορθόδοξο Τύπο" εμπαθέστατο και στρεψόδικο άρθρο -όπως αυτά που συνήθως εκπορεύει η γραφίδα του- και την ίδια μέρα στέλλει στην "Κατάνυξη" άλλο άρθρο ψευδέστατο μεν ως προς το περιεχόμενο αλλά ήπιο σε ύφος για να θολώσει τα νερά. Σε απλά Ελληνικά ο π. Βασίλειος υιοθετεί μεθόδους που μετέρχονται οι πολιτικάντηδες και οι άνθρωποι του υποκόσμου. Αυτός δυστυχώς είναι ο π. Βασίλειος.

Αυτά τα πονηρά, λοιπόν, μηχανεύτηκε ο σεβαστός μας Γέροντας. “Βλέπει, όμως, ο Θεός και αστράπτει διά τους πανούργους”, λέγει ο ποιητής. Με την επιστολή του στην "Κατάνυξη" ο π. Βασίλειος επέσυρε την προσοχή μου στα σχόλια της ανάρτησης της κυρίας Λωρίτου τα οποία αγνοούσα και για την ύπαρξη των οποίων δεν θα γινόμουν ενήμερος αν δεν διάβαζα την επιστολή του και τα οποία φυσικά θα αξιοποιήσω κατάλληλα. Όπως έχω χρέος.

Σε κάθε περίπτωση, ας μη τρέφει, ψευδαισθήσεις ο π. Βασίλειος. Όσο χαμηλά και αν πέσει -και όπως όλοι γνωρίζουμε πέφτει πολύ χαμηλά- σε καμία περίπτωση δεν θα κατορθώσει να μας παρασύρει να υιοθετήσουμε το ύφος και το ήθος του. Με σεβασμό και αγάπη πάντοτε προς το σεπτό του πρόσωπο θα αποδεικνύουμε τις πλάνες του για να προφυλάξουμε τους πιστούς από τη λύμη των κακοδοξιών που διατυπώνει. Όπως έχουμε χρέος απέναντι στον Χριστό.

Αυτό που επίσης δεν θα κατορθώσει είναι να αλλάξει την ατζέντα της συζήτησης. Είμαστε αποφασισμένοι να επιμείνουμε στην επισήμανση των κακοδοξιών που εκφράζει και δεν θα συνεργήσουμε ποτέ και για κανένα λόγο να εκτραπεί η συζήτηση στις εξωεκκλησιαστικές πονηρές ατραπούς που πελαγοδρομεί ο ίδιος.

2 comments:

  1. Κύριε Τελεβάντο , ευχαριστώ που δίνετε έμφαση στο θέμα του Ο.Τ. ,γιατί μας έχει στενοχωρήσει η αλλοτρίωση που έχει σημειωθεί μετά την κοίμηση του π. Μάρκου Μανώλη και Γ. Ζερβού Θέλω να επισημάνω ότι δεν κινούμαι από καμμία εμπάθεια για το πρόσωπό του σεβαστού π. Βασιλείου Βολουδάκη ,αλλά για την ιδιοποίηση της ιστορικής εφημερίδος εκ μέρους του Εάν ο π. Βολουδάκης δεν μπορεί να υπηρετήσει την εκκλησιαστική υπόθεση λόγω προσωπικών του τοποθετήσεων ,απλά δεν το κάνει ….. Είναι ανέντιμο όπως λέτε να ποδηγετεί τον Ο.Τ. ,να έχει απομακρύνει όλους τους συμβούλους του Ο.Τ. , να ασκεί την διεύθυνση της εφημερίδος με πνεύμα απολυταρχικό και από πάνω να το αρνείται ! Μήπως τελικά αυτό , δηλαδή το ότι το αρνείται, προδίδει τις κρύφιες μεθόδους που έχει μετέλθει για να τα ΄΄ καταφέρει΄΄ ; Σεβαστέ π. Βολουδάκη χαλαρώστε …. Τίποτα από όλα αυτά δεν χρειάζεται να κάνετε, τά οποία και σείς ο ίδιος νοιώθετε ότι σας ευτελίζουν Είναι πολύ σύντομη η ζωή μας, για να λερώνουμε το κούτελό μας ενώπιον του θεού και ενώπιον των ανθρώπων Θα έπρεπε να έχει κινήσει την προσωπική σας ευθιξία , που άνθρωποι που βρισκονται σήμερα στην πρώτη γραμμή της εκκλησιαστικής επικαιρότητος έχουν γίνει εκποδών από την εφημερίδα και υπονομεύονται από αυτήν Εν τοις πράγμασιν όμως παραδέχεστε ότι εσείς κατευθύνετε την εφημερίδα ,γιατί στο τέλος απολογείστε εκ μέρους της για την ΄΄δημοκρατικότητά ΄΄ της …….και για τον καινούργιο προσανατολισμό της ως ένα έντυπο ΄΄δημοκρατικό ΄΄ όπου ο καθείς γράφει ό,τι θέλει και στό τέλος ο καθείς βγάζει ό,τι συμπέρασμα θέλει Το δικό μας συμπέρασμα είναι όλα αυτά που σας είπαμε με κάθε ειλικρίνεια και χωρίς κανένα πάθος πλήν του πάθους , να προσφέρουμε κάτι αγνό και άδολο στην μάννα εκκλησία , να την ξεδιψάσουμε να την χαροποιήσουμε και όχι να επιθέτουμε πληγές στο σώμα της με προσωπικές δυστροπίες και ισχυρογνωμοσύνες Στην εκκλησία όλα πρέπει να είναι φανερά και διάφανα και η πορεία της να εξελίσσεται με ένα τρόπο αβίαστο Δεν απαξιώνουμε ούτε εσάς ,ούτε την διακονία σας , την ευλογημένη σας σύναξη , --μη με χτυπάτε τώρα στον κάλο , ότι πρέπει και πολιτικά να μην καθόμαστε με χέρια σταυρωμένα -- ούτε τον κατευθυνόμενο από εσάς διευθυντή της εφημερίδος Μην ξεχνούμε όμως ότι η καλύτερη ΄΄δημοκρατία΄΄ είναι το πνεύμα της διακονίας που διδάσκεται στην εκκλησία Οι αρετή της υπακοής ,βρίσκει εφαρμογή στον κοινωνικό, εκκλησιαστικό βίο με την υποταγή μας στους υπερέχοντας, που όπως και να το κάνουμε πάντα υπάρχουν……. Συνέχεια ......

    ReplyDelete

  2. Υ.Γ. Κύριε Τελεβάντο παρακολουθείστε την σειρά των δημοσιεύσεων από την ετικέτα ΄΄Ορθόδοξος Τύπος΄΄ Η ανάρτηση που έγινε αφορμή για τον διάλογο αυτόν είναι το μισό σχόλιο από ένα μεγάλο μου σχόλιο που είχε γραφτεί σε κάποια ανάρτηση που νομίζω είχατε σχολιάσει και σείς σχετικά με την στάση των ιστολογίων όσον αφορά τις αποτειχίσεις των πατέρων Από απροσεξία τα παιδιά του ιστολογίου δημοσίευσαν μονο το μισό Αν δεν το βρείτε πείτε μου να το ψάξω εγώ ,ίσως βέβαια να μην παίζει και κανένα ρόλο …….Το παραπάνω σχόλιό μου αν θέλετε δημοσιεύστε το ως έχει ,αν θέλετε όχι , αν θέλετε χρησιμοποιείστε αν σας εξυπηρετούν κάποιες επισημάνσεις μου Ο σκοπός μας δεν είναι να ΄΄χτυπήσουμε ΄΄ τον σεβαστό π. Βολουδάκη ,το λέμε και το εννοούμε , αλλά να σπρώξουμε λίγο το άρμα της βιωμένης μας ευτέλειας να ξεκολλήσει από τις κακοτοπιές των παθών μας …… ει δυνατόν με την βοήθεια του Θεού …….. Τα σέβη μου…….

    ReplyDelete