Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου με το μάθημα της συγκρητιστικής θρησκειολογίας. Δεν είναι λίγοι από αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως ‘’προοδευτικοί’’, που επιθυμούν ένα ξεκάθαρα θρησκειολογικό συγκρητιστικό μάθημα. Την αφορμή να εφαρμόσουν τα σχέδιά τους, τη δίνουν κάποιες φορές και θεολόγοι, ακόμα και ιερωμένοι. Ο καρπός όσων ανθρωπάρεσκα συμφωνούσαν να αντικατασταθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, με ένα μάθημα θρησκειολογικού συγκρητισμού, γίνεται πραγματικότητα. Μέσα από το πρίσμα της Ορθόδοξης κριτικής, όπως γινόταν μέχρι τώρα, γνωρίζουν οι Ορθόδοξοι μαθητές μας τις θρησκειακές πλάνες, που ταλαιπωρούν εκατομμύρια συνανθρώπους μας.


Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς σημειώνει χαρακτηριστικά για την παιδεία: «Η παιδεία χωρισμένη από την αγιότητα, αντιτιθέμενη εις το Ευαγγέλιον καθίσταται μία τραγική ματαιοπονία. Το περισσότερον, που ημπορεί να επιτύχη η επιφανειακή, εξωδερμική παιδεία δια τον άνθρωπον είναι να τον μεταβάλη εις ένα ευγενές, αλλά πονηρόν, ανθρωπόμορφον θηρίον…Ενώ εκ του βάθους της ψυχής του ορθοδόξου λαού μας αναβαίνει η φωνή: άνευ της αγιότητος δεν υπάρχει αγωγή και παιδεία· άνευ των αγίων δεν υπάρχουν παιδαγωγοί και διδάσκαλοι. Δεν είναι αυτό το Ευαγγέλιον; Δεν είναι αυτή η Ορθοδοξία; Και εάν δεν είναι αυτό, τότε τι μας χρειάζονται και τα δύο;»
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δια την αγωγήν των νέων σημειώνει τα εξής: «Tης τέχνης ταύτης ουκ έστιν άλλη μείζων. Τι γαρ ίσον το ρυθμίσαι ψυχήν και διαπλάσαι νέου διάνοιαν;» (Ομιλία ΝΘ). Η παιδεία πρέπει σε μαθησιακό επίπεδο στο μάθημα των Θρησκευτικών να μεταφέρει στους μαθητές το περιεχόμενο της ευχής της Θείας Λειτουργίας των Προηγιασμένων Δώρων του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, με την όμορφη αναφορά «ψηλάφησον τας διανοίας», και αυτό να είναι σύμφωνα με τη Ορθόδοξη διδασκαλία της Πίστης. Αυτή είναι ‘’η ομορφιά που θα σώσει τον κόσμο’’ που έλεγε ο Ντοστογιέφσκι.

Για τούτο επέμενε ο μεγάλος αυτός Ομολογητής, ότι «άνευ των Αγίων δεν υπάρχουν αληθινοί διδάσκαλοι και παιδαγωγοί, ούτε αληθινή παιδεία άνευ αγιότητος», «όλη η ιστορία μας καταδεικνύει σαφώς ότι μόνον οι άγιοί ήταν γνήσιοι διδάσκαλοι και "φωτισταί’’, και αυτούς μόνο αναγνωρίζει ο λαός μας», «η αληθινή παιδεία, ο αληθινός φωτισμός, δεν είναι άλλο παρά η ακτινοβολία της αγιότητος». Είναι μεγάλο λάθος να μετατραπεί το μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό συγκρητιστικό μάθημα.
No comments:
Post a Comment